רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 29 ביוני 2014

אבד חסיד מן הארץ - הרב זלמן טוביה הכהן אבלסקי זצ"ל הרב הראשי למולדובה

מאת חב"דניק

אבל כבד ירד על קהילות היהודיות במדינת מולדובה, ובקרב אלפי תלמידו ברחבי תבל ובישראל עם היוודע דבר פטירתו של אחד מגדולי הרבנים בדורנו, שליחו של הרבי מליובאוויטש במדינה במשך 25 שנה, מקים עולה של תורה, הפיח את החיים היהודיים לאחר שנות הרס של השואה האיומה ושלטון הקומוניסטיים הנוקשה.
בערב  שבת קודש פרשת חוקת הלך לעולמו בשיבה טובה הגאון החסיד הרב זלמן טוביה הכהן זצ”ל אבלסקי, הרב הראשי למולדובה. 
הרב זלמן טוביה הכהן אבלסקי (87) זקן שלוחי חב"ד ברחבי העולם, הכהן הגדול מאחיו, שקיבל מרבו, הרבי מחב"ד, ברכה לברך יהודים בשמו, ברכותיו חוללו ניסים ונפלאות.

חברותא של זקן האדמו"רים, האדמו"ר מסקולן
השליח הרב זלמן אבלסקי בשנות האימה הקומניסטית ברומניה, ישב בהוראת הרב מסקולן, ולימד את בנו, האדמו"ר מסקולען הנוכחי, את הוויות הגמרא ומפרשיה, בשנת תשע"א נפגשו לביקור היסטורי, החברותא הותיקה וידידים משכבר הימים, זקן שלוחי חב"ד בעולם, הגאון הרב אבלסקי, וחברו זקן האדמו"רים ברחבי תבל.

הרב אבלסקי, מקים עולה של תורה ברחבי המדינה ובירתה קישינב, ממייסדי מוסדות חב"ד בישראל, ממקימי רשת החינוך של חב"ד 'אוהלי יוסף יצחק', לרב אבלסקי, אלפי בוגרים המכהנים בתפקידי מפתח בישראל.
הרב אבלסקי, טרם פטירתו, מינה את בניו ומשפחתו להמשיך את שליחות הקודש והנהגת הרבנות ברחבי המדינה.

"אבידה גדולה לעם היהודי"
עם היוודע דבר הפטירה נפל אבל כבד על הציבור תלמידיו וחסידי חב"ד,  אבידה גדולה לעם היהודי. הסתלק מעמנו אחד ממנהיגיה הרוחניים הבולטים של חסידות חב"ד תלמיד חכם בנסתר ובנגלה, שלוחם של אדמור"ר הריי"ץ, והאדמו"ר מליובאווויטש, תלמיד חכם בנסתר ובנגלה. איש חסד וחינוך בדרכו של אהרון הכהן אוהב שלום  ומקרבן לתורה.
יהודי הקהילות היהודיות במולדובה ובירתה קישינב אבלים וכואבים על פטירתו של הגאון  הגדול  הרב זלמן הכהן אבלסקי, פה מפיק מרגליות מזכה הרבים אשר העמיד תלמידים הרבה אוי לו לקהילות שם שאבד מנהיגו ואוי לה לספינה שאבד קברניטה, ירושלים של מעלה איבדה כלי חמדתה ויהי רצון שיבולע המוות לנצח ומחה ה' דמעה מעל כל פנים. וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'", בגאולה האמיתית והשלימה.
הלוויה תיערך היום א' תמוז (א'), בשעה 5:30, מכפר חב"ד

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.