רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 30 במאי 2014

שווייץ דוחה את שיטות אנטוורפן ומתייחסת לבעיית לימודי הליב"ה ברצינות

לכבוד הרה"ג ר' חיים שאולזאון שליט"א
היות שהתפתח מציאות בשווייץ שצריכים לחיות לקבל את הגורל ולחיות עם המציאות, ואף אחד לא חי באשליות שאפשר עוד לגלגל את הגלגל אחורה, ומדובר בתוכניתם של משרד החנוך של ציריך לסגור לא פחות מ-6 בתי חינוך ולפחות חלק מהם בהלט על סגף סגירה, לאור המצב אין מנוס אלא להתאזר בכל כוחותינו לחנך את הילדים בכל הגילים במקסימום האפשרי ולאפשר להם להתייצב בפני פקחי משרד החינוך שנוקשים ושאוכפים את החוק נגדנו (ולטענתם לטובת ילדינו) בדייקנות מרובה ובתוקף רב.

עיקרונית, רוב תושבי ציריך מאושרים שבני ביתם בניהם ובנותיהם יתגדלו בכל התחומים בתורה ובדרך ארץ ולהגיע לשוק העבודה כדת וכדין, וכמו מקומות אחרים עכשיו גם אצלנו נפלנו קורבנות למהרסים ולמחריבים הנקראים 'פרומע וקנאים' - מהרסייך ומחריבייך ממך ייצאו שעושים בלגנים וטוענים שרבני ועסקני אנטוורפן ובראשם רב אהרן שיף הפיצו כרוזים שמגדירים את עניין הליבה בייהרג ואל יעבור וכיוצא באלו.

הרבנים של שווייץ גדולי דורנו שליט"א, מאוד כועסים וזועמים על ראביי שיף וכת דיליה של אנטוורפן באומרם שלא די שהנתנהגו באופן מטורף ומופקר בפרשת הליבה ובפרשת הילדים של...... וזרעו לא מעט חורבנות באנטוורפן ואחראים ישירות להשלכות והתוצאות מרחיקי הלכת לציבור החרדי כולו בעולם הם גם מצליחים לזרוע הרס וחורבן בתוכנו בציריך בירת שווייץ. היה לא תהיה.

יצויין, שבציריך בניגוד לאופי המפוקפק של ראביי שיף הבלזאי אצלנו יש יש מרנן ורבנן גדולי ישראל כמו הרב שאול ברייש חתן הגאון ר' בצלאל שטרן זצ"ל בעל מחבר ספר בצל החכמה ועוד,  רב משה חיים שמרלר גאב"ד מחזיקי הדת ציריך, גדולי ישראל ששמעם יצא בכל העולמים כמוסמכים ביותר בעניייני הלכה ואין רשות לאף אחד לפקפק.

והיות שממילא אין מנוס אלא מלהתקפל לפני החוקים ולפני השלטונות יצאה ההוראה ודעת תורה לא רק שלא להתחמק מה שהחוק מטיל עלינו אלא שמצווה גדולה להתאזר בכל הכלים שעומדים ברשותינו כדי למזער את הנזק ולהעמיד את הדורות הבאים בעמדה שמוכשרים בכל התחומים לשם ולתפארת כל בית ישראל.

לידיעתכם, שקהילת עדת ישורון ציריך שהרב לוי זצ"ל ניהל אותה על מי מנוחות במשך עשרות שנים הינה הציבור שרוב תושבי העיר שייכים לה , וזה הקהילה האמידה והעשירה ויותר מודרני ומבחינתם ראביי אהרן שיף לא תופס אצלם מקום ואצלהם הבעייה לא כ"כ גדולה היות וממילא לומדים לימודי ליבה.

מבקשים מרב שאולזאון לפרסם סלידותנו מהבריונים של אנטוורפן, אנטוורפן זה לא ציריך וציריך זה לא אנטוורפן ואסור שאנחנו ישלמו את המחיר על מעשיהם הם רע המעללים.

תודה רבה, ושבת שלום

תגובה 1:

  1. I just learned on Facebook from Rabbijn Moishe Aryeh Friedman
    that the Problem is not the Jewish Schools as such but rather the Fanatic Secterian Jewish Hasidic Schools

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.