רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 14 באפריל 2014

הפגנה ביוהנסבורג נגד הרב ברלנד אורגן על ידי הרב המקומי: אנחנו לא רוצים אותך

מאת ברסלבר

הפגנת מחאה נגד הרב ברלנד ביוהנסבורג: "אנחנו לא רוצים אותך כאן!"

קבוצה של יהודים הפגינה אתמול נגד אירוחו בדרום אפריקה של הרב הנמלט החשוד בעבירות מין • אחד מתומכי הרב אליעזר ברלנד קרא לעבר המפגינים: "נאצים!"

7 תגובות:

  1. בס"ד

    אנו ראשי קהילת קודש יוהנסבורג מגלים את דעתנו בשער בת רבים שאותו האיש בערלנד ישו"ז אין מקומו במדינה זו ומציאותו כאן עוד תמיט חס וחלילה על אחב"י דכאן סאות' אפריקה דבר חרב ורעב ויגון.

    הננו מודיעים לכבוד מעלתכם כי מאחר שמזה זמן נמסר על השקפותיו ומעשיו הרעים של אותו האיש בערלנד ישו"ז, ורבים וכן טובים ניסו בדרכים ובהבטחות שונות להשיבו מדרכיו הרעים, אך לא עלה בידינו לתקנו, ואדרבה, כל יום הגיעו לידיעתינו ידיעות נוספות על כפירות נוראות שעשה ולימד, ומעשים עצומים שחולל, ויש בידינו עדויות רבות וראויות לאמון שנמסרו כולן בנוכחות רבנים על תועבותיו.

    לכן נמנינו וגמרנו על דעתנו ודעת רבותינו כי אותו האיש בערלנד ישו"ז הנ"ל יוחרם וינודה מעדת ישראל, והרי אנו מטילים עליו את החרם דלהלן:

    "בגזירת עירין ובמאמר קדישין אנו גוזרים חרם, נידוי, אלה ושמתא על אותו האיש בערלנד ישו"ז, בהסכמת האל יתברך וכל הקהל הקדוש. ארור יהיה ביום וארור בלילה, ארור יהיה בשוכבו וארור בקומו, ארור בצאתו וארור בבואו, ואדוני לא ירצה בכפרתו ותבער בו חמת אדוני וקנאתו. ואתם הדבקים באדוני אלהיכם חיים כולכם היום ואנו מזהירים שאיש אינו רשאי להתקשר עמו בעל פה או בכתב, ולא לעשות לו שום טובה, ולא לשהות עמו תחת קורת גג אחת. ולא לקרוא שום חיבור שעשה או שכתב. ודעת רבותינו שיגורש הרשע בערלנד ישו"ז מסאות' אפריקה לאלתר וליהודים תהיה אורה ושמחה וששון ויקר."

    השבמחק
    תשובות
    1. את התגובה הזאת רשם וניסח נחמן שלום עם חבריו הננחיסטים.

      מחק
  2. בס"ד
    זכותם להפגין! חבר שלי לפני כמה שנים שילם לברלנד 10000 ש"ח כדי שהנ"ל יברך אותו בזיווג הגון. וברלנד הבטיח לו (עבור 10000 ש"ח) שבירכתו תתקיים תוך חצי שנה. הברכה לא התקיימה (כנראה ברלנד לא צדיק, הרי כתוב "הצדיק גוזר והקדוש ברוך הוא מקיים").
    חבר שלי דרש כספו בחזרה ואכן קיבל (אומנם הוא התנה זאת לפני העברת הכסף).
    ואלו ששילמו ולא התנו? והברכה לא התקיימה, קיבלו את כספם בחזרה?
    אברהם שוליאקוב.

    השבמחק
    תשובות
    1. כל מה שקשור לכספים והפדיונות, זה שייך לנחמן ברלנד בנו של הרב ולא לרב שלא היה לו שום שייכות עם הכסף.

      מחק
    2. בס"ד
      יכול להיות שחברי התבלבל ואכן שילם לנחמן ברלנד. אין לי אפשרות לברר זאת כי נותק לי הקשר עם החבר הנ"ל.
      אברהם שוליאקוב.

      מחק
  3. בס"ד
    והסיפור הנ"ל של חברי לא עומד ליד המעשים המגונים אשר לפי שמועות עשה אותו "הצדיק".
    לכן איני יכול למתוח ביקורת על המפגינים נגד "הצדיק".
    אברהם שוליאקוב.

    השבמחק
  4. מה הקשר בין ההפגנה שהיא לא על פי דעת תורה כלל וכל המפגינים והמתלוננים במשטרת יהונסבורג יש להם דין של מוסרים למלכות שדינם ידוע על פי שו"ע לבין הברכה של החבר שלך!

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.