רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 10 באפריל 2014

בכירים לשעבר ברבנות הראשית הורשעו ב“פרשת הרבנים“

הם חשבו כי שכחו מהם אז הם למדו כי זה לא כך, בפרקליטות בישראל יש הרבה סבלנות, יש מי שממתינים עשר שנים ויותר, ויש ממי שרק חמש שנים, בסופו של דבר הם מגיעים אליך אם לא סגרו לך את התיק. מי שרוצה להיות בטוח שהוא יצא מן הצרות שלו שישמע את מה ששמע היום הרב יורם אברג'יל כי התיק נסגר, כל עוד שהתיק פתוח, אתה עלול בכל יום לקבל הזמנה להתייצב להמשך החקירה או לשימוע ואחר כך יגישו כתב אישום

זה מה שקרה לאותם העובדים בלשכות הרבנים הראשיים עוד מזמן הרבנים לאו ואליהו בקשי דורון ומאוחר יותר בלשכת הרב יונה מצגר, כזכור לפני 6 שנים הם נעצרו לחקירה, רק לאחרונה החל משפטם והיום הורשעו שבעה מהם בהאשמות חמורות מאוד, אחד מהם הורשע כי לקח לעצמו 2 מליון שקלים, ואילו אחרים בהנפקת תעודות תמורת כסף רב

כך מדווחים בתקשורת:

אחרי 6 שנים, הפרשה הגיעה לסיומה: שבעה בני אדם הורשעו היום (ד‘) על ידי שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, אמנון כהן, בפרשה המכונה ”פרשת הרבנים“, במסגרתה הורשעו מספר בכירים לשעבר ברבנות הראשית בעבירות של מרמה, בהוצאת אישורי לימודים פיקטיביים בישיבות תורניות לכ-1,500 שוטרים וחיילים - אישורים שזיכו אותם בהטבות בשווי מאות אלפי שקלים.

 בכתב האישום נטען כי אנשי כוחות הביטחון קיבלו תעודת השכלה תורנית גבוהה, המוענקת אך ורק על ידי הרבנות הראשית, אף על פי שכלל לא עמדו בתנאי זכאות שאמורים היו לזכות אותם בהטבות שכר. על פי כתב האישום, הרבנות הנפיקה במרמה מסמכים ותעודות עם נתונים כוזבים, במטרה לייצר מצג שווא לפיו הם עומדים בקריטריונים של הרבנות ושל כוחות הביטחון.

מי שעמד בראש לשכתו של הרב הראשי לשעבר יונה מצגר, הרב מאיר רוזנטל, הורשע במאות עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה, מאות עבירות של זיוף מסמך בכוונה לקבל באמצעותו דבר בנסיבות מחמירות ושל שימוש במסמך מזויף בנסיבות מחמירות, מאות עבירות של סיוע לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עבירות מס והלבנת הון. הרב רוזנטל, על פי כתב האישום, שימש כאחראי על הנפקת האישורים ופעל מול הרבנות להשגת התעודות עבור המכללות.

השופט קבע כי הרב רוזנטל הרוויח כ-2 מיליון שקלים לכיסו, בגין פעולותיו. ”הוא הנחה, תכנן ותפעל את מערכת הוצאת האישורים במכללות השונות. במסגרת זו, הנפיק בעצמו אישורים כוזבים וכן הנחה את בעלי התפקידים במכללות, אילו אישורים עליהם להכין“, כתב השופט.

בנוסף לרוזנטל, גם הרב יצחק אוחנה, לשעבר מנהל מחלקת בחינות והסמכה ברבנות, הורשע במאות עבירות של קבלת דבר במרמה, ניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עבירות של מתן תעודה כוזבת, מרמה והפרת אמונים, ושבועת שקר.

בין היתר הואשמו היום גם ראש לשכתו של הרב הראשי לשעבר מאיר לאו וסגן הרב המשטרתי הראשי, אהרון גוטסדינר והרב הראשי לשעבר אליהו בקשי דורון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.