רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 30 באפריל 2014

"לא תגיעו לשיעור של דרעי? לא תקבלו כסף"

מאת יקי אדמקר וואלה חדשות

צעירים חרדים שלמדו במהלך חופשת הפסח תמורת תשלום, טוענים שחויבו להשתתף בשיעור של אריה דרעי והרב שלום כהן. "את הכסף של לימוד התורה תולים בהגעתו של פוליטיקאי?"

את חופשת הפסח העבירו כ-500 צעירים חרדים מאשדוד בפרויקט לימודי בישיבת "בין הזמנים", אשר הבטיחה לשלם להם עבור כל שעת לימוד. ליום האחרון ללימודים בישיבה, שהתקיים שלשום (ראשון), הגיעו גם נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, הרב שלום כהן, ויו"ר התנועה אריה דרעי, להעביר שיעור. מטענות של בחורי ישיבה שהגיעו לוואלה! חדשות עולה כי הצעירים חויבו להגיע לשיעור, ואף איימו עליהם כי מי שלא יגיע, יפסיד את כל הסכום שצבר במהלך החופשה.
הפרויקט מומן על ידי הרשות העירונית למאבק בהתמכרויות ובאלימות - אשדוד, כחלק מפעילות שנתית שנעשית לכלל המגזרים בעיר, והתקיים בשבעה סניפים בעיר. במסגרת הלימודים בישיבה, שנמשכו שלוש שעות ביום, צברו הצעירים נקודות, עבורן יקבלו בין שמונה לעשרה שקלים עבור כל שעה. בסוף השבוע הודיעו לצעירים: "מי שלא יגיע לשיעור של הרב שלום כהן ואריה דרעי – לא יקבל את הכסף".

יוסף (שם בדוי), בחור ישיבה שצבר יותר מ-40 שעות לימוד, הגיב על כך בזעם: "את הכסף של לימוד התורה תולים בהגעתו של פוליטיקאי? חודש שלם ישבנו ולמדנו מרצוננו החופשי. פתאום מציבים לנו תנאים? זה מריח רע במיוחד ומקומם". חגי, תלמיד ישיבה נוסף, סיפר כי האיום הושמע לאחר שהתברר שרבים מהבחורים אינם מתכוונים להופיע בשיעורים של כהן ודרעי.
"היו בחורים שכלל לא התכוונו להגיע ולבסוף הגיעו כי הם חששו שלא יקבלו את הכסף", אמר, וסיפר שהגיע למקום שבו התקיים השיעור רק כדי להירשם ואז פנה ללמוד במקום אחר. "החופשה זה זמן איכות שבו אנחנו יכולים ללמוד לבד. בלי הרצאות או שיעורים וחבל שכפו עלינו להשתתף בשיעור הזה. זה הרס את כל הטעם הטוב", הוסיף.
מנכ"לית הרשות העירונית למאבק בהתמכרויות ובאלימות אשדוד, סימונה מורלי, אמרה בתגובה על טענות הצעירים כי "האירוע של הרב כהן ואריה דרעי לא היה תחת חסותנו. איום זה, אם נאמר – לא יובא למימוש".
דובר ש"ס יעקב בצלאל סירב להתייחס לדברים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.