רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 8 באפריל 2014

הגרמ"י ליפקוביץ במכתבו : מרן יחיד הדור הגראי"ל שטיינמן גדול הדור ולא הרב אלישיב!

מאת בן תורה

כל מי שאינו נער בן 13 מן הסתם זוכר היטב כי בשנים שהרב שך זצ"ל נפל למשכב, מי שקם תחתיו, בעודו בחיים, להנהיג את הציבור הליטאי בכל המובנים היה מרן הגראי"ל שטיינמן שליט"א ולא פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל ! הרב שטיינמן היה זה שהנהיג את עולם הישיבות, הרב שטיינמן היה זה שניהל את המו"מ עם אגו"י ולבסוף גם ויתר לאגו"י והסכים לחלוקת מושבי הנציגים בכנסת באופן של 60 - 40 ביחסי דה"ת מול אגו"י. הרב שטיינמן היה זה שריכז את תרומות התורמים לכלל עולם התורה. הרב שטיינמן היה זה שכלל הציבור הליטאי על ראשיו ועסקניו פנו אליו לעצה תושיה וברכה.

הכל היה טוב ויפה עד שהצוות הידוע נתי גרוסמן את הרש"א אויערבאך נבהל מפני עתיד שליטתו המחתרתית - של הצוות נתי את הרש"א, ובתחכום יוצא מן הכלל הלכו באמצעות העיתון בשליטתו של נתי "יתד נאמן" והכתירו לאט לאט, שלב אחר שלב, אך בנחישות ובעקביות מרשימה ביותר את מרן הרב אלישיב כמנהיג הדור ולא עוד פוסק הדור. כאילו שלפתע פתאום תאומו הסיאמי של מרן הגרש"ז אויערבאך זצ"ל הפך את עורו מפוסק הדור למנהיג הדור והכל בין לילה.

אממ מה, הרב שטיינמן שידוע כעניו וחסיד מן הזן הנדיר שמזכיר לרבים את מרן החזו"א, כיבד מאוד את פוסק הדור הרב שלמה זלמן אויערבאך, אופ, סליחה, כיבד מאוד את פוסק הדור הרב אלישיב, שהיה אגב גם מבוגר ממנו, וקיבל ע"ע שלא לחלוק בפומבי על הרב אלישיב ומאידך הרב אלישיב שלא הבין מה לפתע הצוות נתי את הרש"א מבלבל לו את המוח ומפריע לו ללמוד, המשיך לשלוח בתדירות בכל ענייני ההנהגה למנהיג הדור הרב שטיינמן, כאשר הצוות נתי את הרש"א מייחלים ליום שהרב שטיינמן יקדים למות לפני הרב אלישיב וכך הצוות יצליח במזימות עד שיגיע היום הגדול...

ואגב, כשאחיו של הרש"א, הגר"ע אויערבאך שליט"א כתב במכתבו בבחירות האחרונות לעירייה כי אחיו הרש"א נחשב למרא דאתרא של ירושלים מאחר וזה 20 שנה שהוא מקבל את כל ההחלטות הציבוריות בירושלים - הוא, הרש"א, ולא חמיו מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל!!! הייתכן?

כוונתו כמובן ברוב תמימותו לצוות המרוש"א של נתי והרש"א אשר חיבל וניווט את העניינים באמצעות "יתד נאמן" כאשר מרן הגרי"ש שימש רק כבשר תותחים כדי לחבל במנהיגותו של מרן הגראי"ל שטייינמן במטרה ברורה להפריע לו להנהיג את עם ישראל עד שייתפטר או ימות. אתם מבינים, לפעמים אח וחתן תמים אחד עושה שירות שאלף פיקחים לא יצליחו לעשות.

דוק היטב שזה בדיוק מה שכתב נתי גרוסמן לגר"י אפרתי במכתבו הידוע: "אני הוא זה שהמציא את הרב אלישיב, אני עשיתי אותו לגדול" הוא אכן צדק בכל מילה. נתי ביחד עם חברו לצוות - הרש"א, הם אלו שהמציאו את הרב אלישיב להנהגה!

למי שהספיק לשכוח, השלב הראשון שלהם היה בשליחת קבוצות סיקריקים מסאטמר להפגין נגד הרב שטיינמן כל הזדמנות שהגיע לירושלים במטרה להוציאו מהקונצנזוס (הצוות נתי את הרש"א ארגן זאת יחד ובעזרתו האדיבה של פרויליך "הבריסקער" מירושלים) ורק השלב השני היה המצאת הרב אלישיב כתחליף. כך ניסה הצוות המרוש"א באופן תקדימי לפטר - כמדומני לראשונה בהיסטוריה היהודית - את מנהיג העם היהודי.

בתיווכו של פרויליך הנ"ל הם גם ארגנו את הסיקריקים שרצו בכל פינה בירושלים וריססו על הקירות גרפיטי: שטיינמן = קוק, הכל כדי לערער בתיחכום את הקונצנזוס סביב מנהיגותו של מרן הרב שטיינמן.

מי שאינו זוכר זאת מוזמן לרוץ ולחגוג בר מצווה.

הסיפור, איך לא, נגמר עצוב מאוד. הרב אלישיב הקדים למות בתורו לפני הרב שטיינמן, והצוות המרוש"א עלה יחד על ה"עץ" והתאבד! לא לפני שהצוות הספיק להשתגע ולהוציא במהלך ההתאבדות "עיתון" מריר ומטורלל אשר משמש כ"פסל" המתאבדים לשם ולשנינה עד עצם היום הזה. כמה עצוב נגמר הסיפור.

ולמי שטרם חגג בר מצווה ואינו מצליח להיזכר מהתחבולות המבישות של הצוות המרוש"א והמתוחכם הזה, הנה לכם מכתב שכתב מרן הגרמ"י ליפקוביץ זצ"ל, עוד בחיי חיותו של מרן הרב שך, אשר בודאי יזכירו לכם ימים טובים.

תקראו, תרעננו את הזכרון, ורוצו כמובן לחגוג בר מצווה, ואל תשכחו להמשיך לשכתב את ההיסטוריה הליטאית...

תגובה 1:

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.