רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 17 באפריל 2014

ה“מרן“ החדש של ש“ס: ציטוטים נבחרים

מאת ש"סניק

הציונות הדתית היא ”עמלק“, מצביעי ”הבית היהודי“ ילכו לגיהנום ורבניהם - ”רשעים“. לכבוד הכתרתו של הרב שלום כהן ל“מרן“, אספנו את מיטב הציטוטים

לרב שלום כהן, שהוכתר באחרונה על ידי אריה דרעי כ“מרן“ החדש של תנועת ש“ס, יש כנראה תסביך לא פתור עם הציונות הדתית. אחרת, קשה להסביר את שורת ההתבטאויות הנחרצות נגד הציונות הדתית, רבניה ומפלגתה.

חמישה חודשים לאחר פטירתו של הרב עובדיה יוסף,  בעיתון הבית של ש"ס – "יום ליום" – שיצא לאור בסוף השבוע האחרון, הוכתר הרב שלום כהן כ“מרן“. מדובר במהלך פוליטי, שכל קשר בינו לבין יהדות הוא מקרי בהחלט. ובכל זאת, מצאנו באתר של NRG לנכון להציג גם לכם את ה“מרן“ החדש של הציבור הספרדי-חרדי. 

על הציונות הדתית: ”כתוב ’כי יד על כס יה מלחמה לה' בעמלק‘, אמרו חכמים שאין הכיסא שלם כל עוד יש עמלק, מה זה כל עוד, ואין הכיסא שלם? כ“ס זה כיפה סרוגה... כל עוד ויש כיפה סרוגה אין הכיסא שלם, זה עמלק, מתי יהיה הכיסא שלם? כשאין כיפה סרוגה“.

על סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן: "אלי בן דהן, אני מקווה ששמך אלי בן דהן יותר טוב מסגן שר הדתות, זה לא כתר, זה כמו סיר שהתינוקות מלכלכים בו ואתם שמים אותו על הראש. מסכנים. הבית היהודי, תעשו שבאמת יהיה כבוד לראשון לציון, שלא יהיה במועצה הדתית אישה יושבת ראש, תמנה דיינים שאינם ראויים, זה מועצה דתית".

על האפשרות שהרב שמואל אליהו ייבחר לתפקיד הרב הראשי לישראל:  ”אנחנו מסכנים אם יהיה לנו רב, אמרתי את זה לאבא שלו (הרב מרדכי אליהו זצ“ל) על יד דרוקמן וכל אנשי עמלק. אלה יהודים אלה?".

על רבני הציונות הדתית: "דיברו איתי רבנים משלהם, אמרתי להם 'אתם שקרנים, באמת אתם נגדם? אם אתם נגדם - תעשו הפגנה, למה הפגנה - אם מורידים התנחלות או-הו איזו הפגנה שאתם עושים, הם מורידים את הקב"ה לא אכפת לכם מכלום, רשעים'“.

על הרב חיים אמסלם: ”הוא ה'עם שלם' (מפלגתו של הרב אמסלם) זה 'עם חסר', מאיפה הוא בא - בר מינן, מאיפה הוא בא“.

על הבית היהודי: "אני שואל אותה במה בחרת בבחירות. אם בחרת ב'הבית היהודי', בר מינן מה שעשית. הרסת את כל העולם, את יכולה לעשות הלכות אבל הליכות אין לך. מסכן מי שבחר בהם, חושב שהוא יילך לעולמים, הוא יילך לגיהנום, אדם שמחטיא את הרבים".

על שר החינוך, הרב שי פירון: "שי פירון רוצה לעקור את כל היהדות, את כל התלמידי תורה, אלה שהעולם חי עליהם, רוצה לעקור אותם ואתם (חברי הבית היהודי) יושבים אתו?“. 

תגובה 1:

  1. בס"ד
    לימדוני בישיבה ליטאית שהעיקר זה קיום הלכות שלוחן ערוך ולא ההשקפה!
    לדעתי הרב כהן אומנם רב גדול, אבל כדי להיות גדול הדור צריכים או להיות גדול באמת כמו רב אלישייב או רב עובדייה זצ"ל, או להיות מקובל על רוב העם. כמו מורדכי אשר היה רצוי לרוב אחיו.
    אברהם שוליאקוב.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.