רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 2 באפריל 2014

למי שיש בעיה אם לקבל את ביבי או לא נזכיר לכם את השופט כהן שהתקבל אצל הרבה

מאת חב"דניק

בתשרי תשל"ו רעדו אמת הסיפים בעולם החרדי כאשר נודע שבהקפות שמחת תורה אצל הרבי באותה שנה התכבד שופט בית המשפט העליון חיים כהן בהקפה. השופט כהן היה ידוע כמי שלחם בכל מה הנוגע ליהדות החרדית ורצה שישראל תתנהג בליברליות ללא עול תורה ומצוות.

הוא היה אחד השופטים שחתמו בשעתו שגיור יכול להיות גם שלא עפ"י הלכה (במסגרת המאבק ב"חוק מיהו יהודי"), נושא שלא נתן לרבי מנוח וציער אותו עד מאד.

הגבאים ביודעם את האיש ומעשיו התלבטו האם לתת לו הקפה. אחד הנוכחים באותן הקפות שעמד בסמיכות לרבי סיפר ל'שטורעם' כי הרבי חש בהתלבטות של הגבאים ואמר: "יהודי רוצה לקבל עליו עול תורה ואתם לא רוצים לתת לו?!". מיד קיבל השופט כהן ספר תורה, התכבד בפסוק "אתה הראת", ואף נכנס למעגל הריקודים למשך שעה ארוכה.

הרבי החל לנגן את הניגון "עוצו עצה ותופר", ועודד במשך שלושת רבעי השעה את הריקודים, כשהוא לא מסיר את מבטו מהשופט כהן. הקהל - ובתוכו חיים כהן - כבר עייפו, ורק הרבי המשיך לפזז בעוז.

עד כאן תיאור ההקפות מפי אחד הנוכחים.

לא מכבר, במהלך התוועדות חסידית, גילה ה'חוזר' הרב יואל כהן פרטים נוספים מאותו אירוע, דברים שלא היו ידועים עד היום. וכך סיפר הרב כהן (מפי אחד הנוכחים בהתוועדות):

"לשופט חיים כהן היה ידיד נפש במנהטן, בכל פעם שהיה מגיע לארה"ב היה סר לבית הידיד להתארח אצלו. באותה שנה כאשר הגיע להקפות אצל הרבי, התלוו אליו אנשי הקונסוליה הישראלית, אך אותו חבר לא הגיע להקפות.

זמן מה לאחר אותו תשרי פגש יהודי, חסיד חב"ד, את אותו ידיד נפש של השופט כהן, והזמין אותו להקפות אצל הרבי.

אותו אדם סירב בתוקף ואמר כי אינו רוצה להגיע אל הרבי, לאחר ש"חיים כהן שינה הרבה מדעותיו בנושאי יהדות לאחר שהיה אצל הרבי, ראיתי זאת עליו במוחש, וגם שמעתי ממנו על הרושם הגדול מההקפות אצל הרבי. ואני", סיים אותו אדם, "אינני רוצה לשנות את דעותי".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.