רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 19 בינואר 2014

לטענת הרבי מגור, ה"הויזן זאקן" הוא "סימן מסחרי רשום" של גור, ומי שהולך עם אשתו ברחוב אין לו רשות להשתמש בו

מאת גערער


התקנה החדשה בגור גורסת כי מי שצועד עם אשתו ברחוב, בל יהיה מהלך עם "הויזן זאקן" (-מנהג חסידי גור לתחוב שולי מכנסיהם בגרביהם, הויזן = מכנסים, זאקן = גרבים).
הסיפור התחיל בשבת שעברה, עת קרא הרבי מגור לאברהם יוסף אירנשטיין ומאוחר יותר גם ליוסל קפורברג ופרס להם את משנתו בעניין ה"הויזן זאקן".
הדבר נודע לציבור באסיפה מיוחדת שנערכה לכל גבאי בתי החסידים והשטיבלעך ברחבי הארץ, בה דיברו יוסל קופרברג ואברהם משה קליינהנדלר (מחותנו של הרבי, והחותן של הבן יקיר של הרבי, מורינו ר' שלמה צבי), והם אשר ביררו את עקרונות התקנה החדשה ומסרוה לציבור בצורה רהוטה ומסודרת.

התברר כי התקנה החדשה מורכבת למעשה משתי תקנות משנה:
1.       בשעה שאברך צועד עם אשתו ברחוב יש לו ללכת בלי "הויזן זאקן", כאומר, כיון שאני עושה עבירה והולך עם אשתי ברחוב נגד תקנות גור, בל לי להראות את עצמי כמשתייך לקהילה מפוארת זו, אשר אחד מסממניה הבולטים הוא מנהג ה"הויזן זאקן"
2.       חסיד גור שהולך בקביעות עם אשתו ברשות הרבים, יעלו אליו לביתו גבאי השטיבל ויסבירו לו בצורה יפה כי אין מקומו בבית החסידים, ועליו להתכבד ולמצוא מקום אחר

הרבי זעק מקירות ליבו כי ה"הויזן זאקן" הוא סממן ייחודי של חסידי גור, ומאפיין מובהק שלהם, ובמטרה שהצעירים יבינו את המשמעות המשילו הרבי ל"סימן מסחרי רשום" ® © ™ , ומשכך אין רשות לחסיד גור ללבוש "הויזן זאקן" בשעה שהולך עם אשתו ברחוב בניגוד לתקנות.

ועתה למפרט טכני
על מנת להסביר את משל אודות ה"סימן המסחרי הרשום" ראוי לתת מעט רקע על צורת ה"הוזין זאקן" הגוראית, ועל מה שמבדיל בינה לבין המתחרים.
כאמור, באופן כללי "הויזן זאקן" הוא כינוי לתחיבת שולי המכנסיים בגרביים, אך זהו תיאור כללי בלבד, ויש לנו להידרש לדקויות ברזולוציה גבוהה יותר.
חסידי גור ניכרים במכנסיהם התחובות לתוך הגרביים השחורים בין הקרסול לברך, בניגוד לחסידי הונגריה (למשל בעלזא, אך גם חלק מקהילות הירושלמיים) הלובשים מכנסי שלושה-רבעים וגרביים גבוהים. יש שמכנים גרביים אלו "גרבי קוזקים".
בעוד חלק מהחסידים מכניסים את שולי המכנסיים ("הויזן") לתוך הגרביים ("זאָקן"), הציבור הצעיר יותר נוהג להגביה מעט את שולי המכנסיים ולהצמידם לגרביים באמצעות גומייה או דבק סְקוֹטש.

אמור מעתה: חסידי גור ניכרין בכיסם, בכוסם, במכנסם, ובכעסם...

4 תגובות:

  1. שהרי אמרו חז"ל :
    "מי שתקפו ייצרו ללכת עם אשתו ברחוב - ישלוף את ההויזן מתוך הזאקן -

    ויעשה מה שליבו חפץ"

    השבמחק
  2. הדג מסריח מהראש, זה כבר היה לפני כמה שנים בתוכנית, אך אנשים שפויים מנעו את הדבר.

    המוטו הוא השנאה והקנאה החולנית נגד מרן הפני מנחם זצוק"ל ובניו, כל התקנה נועדה להכניס בראש צעירי הצאן, שהפני מנחם זי"ע לא רק שלא היה ראוי להיות רבי מגור, אלא אף חסיד גור הוא לא היה ראוי להיות, משום שהוא הלך ברחוב עם הרבנית צפורה תליט"א.

    מאותה סיבה הפסיקו את העיון בגור, מאותה סיבה הכריחו את המלמדים בת"ת ללבוש כובעי סאמעט, מאותה סיבה סגרו כמה וכמה ישיבות, מאותה סיבה העיפו כמה וכמה רבנים, ועוד ועוד תקנות שהשתיקה יפה להם.

    אך הציבור לא טיפש, ולא יקנה את כל הרפש הזה, אך חבל על כבוד בית גור שמושפל עד שאול תחתיה בהנהגה הנוכחית בעוונותינו הרבים.

    השבמחק
  3. זה מאד מזכיר את המנהג של המוסלמים, שמי שקיים את מצוות החאג' (עליה לרגל למכה), תולה תמונה של מכה על שער הבית וזה מלמד שהוא פרוש מאשתו.

    השבמחק
  4. ומעתה שמעון לוי מנכ"ל שיח סוד בבעיה,הוא רגיל ללכת עם אשתו וכן לשבת לידה ברכב
    ולקרקר סביבה ולרצותה..

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.