רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 1 בינואר 2014

לראשונה בבתי הדין הרבניים: מעגן שנמלט לארה"ב הוסגר ע"י השלטונות לישראל

מאת דודי ברנשטיין



לאחר שהאישה פתחה תיק לגירושין ובמהלכו נתגלה כי בעלה פדופיל שפגע באחותה ובבנה, נמלט הבעל לארה"ב למרות צו עיכוב יציאה שהוצא נגדו. אגף עגונות בהנהלת בתי הדין איתרו את הבעל וניסו לנהל משא ומתן לידי גט, אך הדבר לא הועיל. אגף עגונות בבתי הדין פנה למחלקה הבינלאומית במשרד המשפטים על מנת שיביאו להסגרתו בארץ על רקע עברו הפלילי. בסוף השבוע האחרון הובא לראשונה הבעל המעגן לישראל  לאחר שהוסגר ע"י שלטונות ארה"ב
בני זוג חרדים נישאו בבני ברק לפני מספר שנים ונולדו להם שני ילדים – בן ובת. לטענת האישה, בראשית נישואיהם הבעל לא היה מתייחס אליה בכבוד והיה מתעלם ממנה לחלוטין. בחמשת השנים הראשונות ישב ולמד בכולל, כאשר היה מתנהל בכספי המשפחה בחוסר זהירות. אשתו הייתה משוכנעת כי הוא משקיע כספים אלו בגמ"ח השקיע סכומי עתק בעסקים שכשלו בזה אחר זה.
האישה ניסתה להתגבר על הקשיים באמצעות טיפול זוגי מקצועי, יעוץ עם רבנים שונים וגדולי תורה אך לא השתנה דבר. נעשו יוזמות לשלום בית מצד האישה, אבל הבעל היה אדיש והתנהגותו נותרה פאסיבית, מה שהוביל אותה לפתיחת תיק לגירושין בשנת 2010.
הליך גירושים בבית הדין היה קשה מאוד, כאשר במהלכו הסתבר שהגבר קיים מערכת יחסים כפויה עם אחות אשתו כשהייתה קטנה ועם בנו הקטן. כשהאחות בגרה והתחתנה היא פתחה את הסיפור והבעל הואשם בפדופיליה.
כאשר הדברים התגלו הבעל ברח לארה"ב למרות צו עיכוב יציאה אשר הוצא נגדו, תחת דרכונו של אחיו. לאחר תקופה קצרה אותר ע"י חוקר פרטי ששכר אגף עגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים. כל הניסיונות של האגף לשכנעו להגיע ארצה ולתת גט לאשתו עלו בתוהו (באמצעות התכתבויות בדואר אלקטרוני, אנשים שהאגף שלח לשכנעו).
מנהל אגף עגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים, הרב אליהו מימון, פנה למנהל המחלקה הבינלאומית במשרד המשפטים בבקשה לטפל בהסגרת הבעל לארץ בתואנה כי מדובר באדם מסוכן בעל רקע פדופילי וכי הוא מעגן את אשתו. לאחר משא ומתן ארוך עם השלטונות באמריקה, נעתרו השלטונות לבקשת המחלקה הבינלאומית והבעל נעצר ביום חמישי האחרון בארה"ב. למחרת הוא הובא לארץ למעצר בבית הכלא, אך בית המשפט העביר אותו למעצר בית, זאת בניגוד להחלטת בית הדין הרבני שטען כי אדם כזה מהווה סכנה לסביבה והוא עלול לברוח בכל עת.  
בית הדין הרבני זימן את הבעל לדיון שנערך ביום ראשון בשעה 10:00 בבוקר בבית הדין הרבני בירושלים אך הוא לא הגיע. לפיכך ערך אמש (ב') בית הדין מבצע חשאי למעצרו באמצעות הפעלת חוקר פרטי וכוח משטרתי שהכניסו אותו למעצר. היום (ג') הובא לבית הדין בניסיון לתת גט לאשתו.
מנהל אגף עגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים, הרב אליהו מימון: "ידו הארוכה של בית הדין הרבני תגיע בסופו של דבר לכל בעל בכל מקום בעולם ותביא מזור לאותן נשים עגונות שעדיין משוועות לחיים נורמאליים. אני מודה למחלקה הבינלאומית במשרד המשפטים על שיתוף הפעולה בתיק זה, ומקווה שנוכל להרחיב ולהגדיל את מספר התיקים בהם מוחל תהליך הסגרה".

תגובה 1:

  1. כאחד שגר באותו הבניין של בני הזוג באלעד אני חייב לומר שהכתוב פה מוטה לטובת האשה.
    ויש פה המון המצאות.
    האשה עשירה מאוד פאנית מוצלחת אשה מרירה שלא עניין אותה הבית רק עצמה והכסף . הוא גידל את הילדים לבד, הם לא הסתדרו, היא קשה מאוד קמצנית הוא סטנדרטי, במהלך הגירושין ניסתה להוציא ממנו הרבה כסף משלא הלך לה, הוא פשוט דלפון, היא התחילה להעליל עליו כל מיני דברים איומים שאנחנו כשכנים פשוט לא ידענו עם זה אותו אדם, התברר לנו שעו"ד אוסדיטשר מייצג אותה והוא לא בוחל בשום אמצעי, אחרי כל הסיפור וכל הברדק הוא ברח לחול.
    ודאי שלא יתן לה גט. שיקראו לו סרבן או כל דבר אחר זה לא רלוונטי. גט היא לא תקבל . גם עם ישב בכלא כל החיים.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.