רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 8 בינואר 2014

זעזוע בויזניץ על הלעג של הרבי מבעלז לצמח צדיק - העליב קשות את נכדו

הם כועסים ואולי בצדק מפני שלרבי מבעלז ילדים שהן נכדי הצמח צדיק, וכשהוא לועג הוא לא רק לועג לויזניצאים הוא לועג גם לבנו ונכדיו, אבל זה דרכו של הבעזלער מימים ימימה הא אוהב ללעוג לכולם הוא חושב שככה הוא גדול יותר

וכך היה הסיפור בימים אלה. (השם שמור אצלנו) נכנס אליו יהודי והרבי מבעלז שאל אותו על יחוסו, והוא אמר כי הוא נכד הצמח צדיק, הוא הסתכל עליו וצחק ושאל האם זה מעלה או חסרון?

הוא היה המום ויצא ממנו לא יכל להרגע ורץ לספר ולהיוועץ כיצד להגיב האו הרגיש את עצמו כל כך נעלב, כל חייו הוא מסתובב בגאוה כי הוא נכדו של הצמח צדיק והבעלזער עשה ממנו אפס אחד גדול

12 תגובות:

  1. רבנו שאולזון - מתי תלמד -

    אם אתה בעל "ייחוס" ואין בך כלום חוץ מזה - אזי ה"ייחוס" הןא חסרון , כי מצפים ממך ליותר.

    אין כאן שום זלזול בצמח צדיק

    השבמחק
  2. תגובה ידועה על יחוס.

    הכוונה היא שתלוי מה האדם עושה.

    השבמחק
  3. הוא בסך הכל אמר לו: זה מעלה שלך שאתה נכדו, או שזה חסרון שלו שיש לו כזה נכד

    השבמחק
  4. הוא התכוון להגיד לו שבנש"ק עוד לא הכל צריך ג"כ זכות עצמו

    השבמחק
  5. נדמה לי שגם בנו הרה"צ אהרון מרדכי שליט"א נכד של ה"צמח צדיק" בהיות הרבי מבעלזא חתן של הישועות משה זצ"ל, אז זה בטוח שבח, אבל מחייב להתנהג שלא יבייש את אבותיו הצדיקים

    השבמחק
  6. הוא בודאי התכון לתת לו מוסר מדוע הוא נראה ככה אם הוא נכד של הצ"צ

    השבמחק
  7. למה לא לנסות לדון לכף זכות? שמא הבעלזער התכוון לרמוז לאורחו כי התנהגותו מבזה את סבו?

    השבמחק
  8. לך תלמד קצת חסידות בטרם הנך לועג לכל תגובה של אדמו"ר...

    הוא פשוט התכוין לומר לו, הנך מתייחס אחרי צדיק גדול כזה, ואיך אתה נראה...
    אז הייחוס בשבילו זהו חסרון, זוהי תביעה עליו ולא סיבה לגאוה.

    זה הכל.

    והמלעיג על דברי חכמים נידון ב...

    השבמחק
  9. אני מניח שמה שהרבי מבלז התכוון לומר זה מכיוון שהייחוס מחייב את האדם להגיע למעשי אבותיו ולכן הוא שואל את היהודי הזה אם הוא רואה את עצמו כראוי שזה זכות לו להיות ייחסן או שמא הוא לא כזה ראוי ולכן הייחוס הוא רק חיסרון. ממש לא נראה לי שהרבי מבלז לועג לצמח צדיק.

    השבמחק
  10. צריכים לדעת יותר סיפורי צדיקים בשביל להבין את פשר השאלה.

    השאלה האם זה מעלה או חסרון? ביחוס לבנש"ק, זה שאלת גוטע יודען ישן מצדיקים כבר מקדמת דנא, פי' השאלה, האם יחוסך מחייבת אותך ואז זה מעלה, אך אם ח"ו זה לא מחייב אותך,אז זה קטרוג וחסרון.

    השבמחק
  11. מאת מכניבקער

    די לכנופיית האינטרנט המכניבקעית המשמיצנית של כמה בודדים
    בין ארבע לחמש פירחחים ממכניבקע
    שלה מילייארדי ניקים וטוקבקיסטים ושולטת בכל האתרים
    ופותחת פה כל יום פוסטים בניסיון להשמיץ את חצר בעלזא
    צאו טמאים

    השבמחק
  12. העולה מכל התגובות (מעניין, אבל כווווווווולם מתנבאים בסגנון אחד):
    שאולזון אינו מחפש את האמת, אלא רק מחפש עילה לתקוף. ואפילו כאשר פירוש המילים הינו פשוט ביותר, הראש שלו כבר עובד כ"כ עקום ומעוות, שישר יפרש את זה בצורה מגוחכת, העיקר למצוא סיבה לזלזל בכל מי שאינו מוצא חן בעיניו...

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.