רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 2 בינואר 2014

גילויים חדשים בפרשת הלבנת ההון בבני ברק: מי הם אנשי העסקים שעליהם שומר הפרקליט אבי לביא ולמי יש אינטרס לדחוף את שמו לפרשת זיופי חפצי האומנות/ פרק ראשון

מאת יודע דבר

אבי לביא פרקליט הצמרת החרדי שנמצא בניו יורק מהקייץ האחרון, לא לבד. או יותר נכון, מסתתרים מאחוריו כרישים גדולים שהם הסיפור הגדול.
כמה תחקירנים מבשלים משהו גדול באחד העיתונים הגדולים בארץ והם עצמם נרעשים מהגילויים והחשיפות. השבוע התפרסם שאבי לביא מי שהיה פרקליט הצמרת של משה קצב ועשירים רבים בישראל, נמצא בניו יורק מחודש תמוז האחרון ומשתלב בתעשיית הנדל״ן במנהטן.
המשטרה הוציאה הודעה שביקשה ממנו לחזור לצורך חקירה אבל הוא מסרב. מהתחקיר עולה שמישהו כאן עשה סלט אחד גדול ועירבב בין פרשה אחת של משיכות כספים בסכומים של עשרות מיליונים בצינג׳ים בבני ברק, פרשה אליה קשור לביא לפרשה אחרת של זיופי חפצי האמנות וציורי השמן שגלגולי הכספים שלה נעשו גם בצינגים הללו אבל אין להם שום קשר אליו.
אז למי יש אינטרס להפיל על לביא את הסחר בציורי השמן ולמה לביא שותק ולא מדבר. וגם, מה זה קשור לנחיתתו בארץ במפתיע של המוח מאחורי הסחר בציורים מזוייפים, בן של אחד המקובלים הגדולים בארץ שברח מהמשטרה תקופה ארוכה ונחת לאחר שזימר ומכר חצי בני ברק למשטרה.
מעשה שהיה כך היה: לביא היה בנסיעת עסקים לניו יורק. בשנים האחרונות הוא טיפל בעסקיהם של אנשי עסקים חובקי עולם לצד עמותות חשובות מאוד בבני ברק. הטיפול שלו בהם לא היה רק משפטי. הוא למעשה היה איש סודם של אחד מראשי הישיבות הליטאיות הגדולות בבני ברק, טייקונים חרדים ורבנים ידועים מאוד.
הדמויות הללו השתמשו בלביא כעורך דין נאמן לצורך ביצועים של העברות כספיות בינלאומיות. תרומות של מיליוני דולרים למוסדות תורה וארגוני חסד הגדולים במדינה, ניתנו על ידו. הוא היה צינור המעביר וזכה אף לתעודות הוקרה ממוסדות אלו.
כמן כן החזיק לביא עבור מספר חצרות רבנים וארגוני חסד סכומי עתק בנאמנות.
כשהמשטרה עלתה על סוכנות המרת הכספים החרדית בבני ברק, היא בדקה שם שלוש פרשיות שונות. אחת, גלגולי הכספים של הרב הראשי לשעבר יונה מצגר ועוזרו חיים איזנשטט. שניה, הגלגולים של כספי התרומות שהועברו דרך אבי לביא ונטען שמדובר בהלבנת הון. שלישית, זיופי התמונות וציורי השמן, שבוצעו על ידי בן של מקובל גדול ואת הכסף כיבס בסוכנות ההמרה בבני ברק.
למישהו היה אינטרס להפיל את פרשיית הסחר בציורי אומנות על לביא לאחר שהגיע לסיכומים עם הרשויות ורצה לזרוק עליו את הפשעים שעשה. לביא שרצה לשמור על לקוחותיו מילא את
פיו מים וסירב לדבר השבוע עם איש בעניין אבל מקורביו בארץ זועמים ואומרים שלא ישתקו על מה שנעשה לו. האיש רוצה לשמור על כבודם של רבים הם אומרים אבל לא יסכים לשמש שעיר לעזאזל.
מסתבר שלביא ייצג כמה אנשי עסקים חרדים שהיו שותפים בתמונות המזוייפות אבל ייצג אותם בנושאים אחרים. בפרק הבא נחשוף פרטים נוספים על אלו שמסתתרים מאחורי לביא ומה המניעים שלהם ומיהו זה שלא הפסיק לזמר

תגובה 1:

  1. הלויה של הרה"ג אפריים גרינבלט זצ"ל יצא משמגר בשעה 10:45 היום ערב שבת קודש פרשת בא

    Rabbi Efraim Greenblatt from Memphis T N

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.