רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 9 בינואר 2014

רועדים ממנו הוא יכול להרוס ילדים ומשפחות בשניה משלמים לו כמה שרק יבקש העיקר שלא יזיק - הורים מספרים על אברהם בנימין זילברברג - פרק ב'

כבר שנים שאני מסתובב עם התחושה שגור של ימינו היא משחק ולא חסידות או קהילה רצינית. מדובר בגוש גדול של אנשים חברים באותה קבוצה אבל אין לה עוד את מה שהיה לה. עשרות שנים אני חי עם חסידות גור כמעט מיום הולדתי הכרתי את ה'בית ישראל', את 'הלב שמחה' שעמו הייתי קרוב ועם ה'פני מנחם' שאיתו דיברתי עשרות שעות ברכבי כשהסעתי אותו מירושלים לתל אביב בזמן שהוא היה יו"ר אגודת ישראל ואני הייתי מנהל מחלקת הארגון, הייתי לוקח אותו בבוקר מירושלים למשרד ברחוב ברדיצ'בסקי 5 בתל אביב, כל השלשה שהזכרתי היו עולמות אחרים והבדלי ענק מצאת ביניהם, אבל כולם חכמים ונבונים אנשים גדולים חזקים, ראית בהם אנשים שמתאימים לתפקיד הזה, אבל משום מה מאז שהרבי הנוכחי של גור תפס את המנהיגות משהו השתנה, לא מצאתי בו יותר חכמה, ואף לא דעת. מצאתי כוחנות, אלימות, טרור, הפחדות, איומים, ירידה לחיים, חיים של פחד, חסידי גור רועדים על נשמתם ממה שיקרה להם, ובשיחות פרטיות יכולת לשמוע נוסח חדש, בעיקר של התנצלות מדוע הרבי הזה שונה, ניסו לטעון כי הוא לקח על עצמו עול ענק מפני שבזמנו גור גדולה הרבה יותר ולכן הוא וויתר על הנהגת הציבור, הבעיה היתה שהוא לא פרש מהנהגת אגודת ישראל ביקש להמשיך לשבת בראש למרות שלא רצה עוד לשרת את כלל הציבור, אבל לא זה הנושא כאן, מה שלא אהבתי שהוא הקים לעצמו קבוצות שלכל אחד תפקיד שעיקרו כח לאיים ולהבטיח כי עושים מה שהוא אומר למרות שידע כי החכמים שבגור יודעים ומכירים את המצב האמיתי כי אין להם עוד רבי כפי שהיה, וכפי שהתבטא אחד מגדולי נגידי גור כשהרבי הנוכחי הפך להיות רבי, כי ר' פנחס מנחם היה הרבי הפולני האחרון, הוא התכוון למשהו הרבה יותר עמוק ולא היה זה פלא מדוע הרבי הזה כעס על הדברים

ובכל זאת חשבתי שישנם גם חסידים שוטים במיוחד המחנכים שלו, מי שעומדים בראש מי שעל כתפיהם מוטלת חינוך הדור הנוכחי והעתיד, אז למדנו כי הוא העביר את התפקידים האלו לסוטים למי שהם חולים ממש, ולא ייאמן כמה שהם סוטים כמה שפרסמנו בעבר וסיפרנו לכם זה אפס לעומת מה שאנו מגלים לאחרונה, במשך הזמן יותר ויותר התוודו בפנינו סיפרו לנו את הסיפור שלהם, במיוחד מי שאין להם עוד מה לפחד ממנו, לדוגמא, מי שהבנים כבר לא בישיבה ובכולל והוא אינו יכול עוד לנקום בהם, הם גם רועדים בגלל מה שיקרה לנכדים, אבל סיפרו לי מה עבר עליהם במשך השנים ובעיקר כמה הם שילמו לאברהם בנימין זילברברג בשביל להבטיח כי לא יאונה לילדיהם רע

הייתי המום ולא רציתי להאמין, אבל אני מודה לכמה הורים ששיתפו פעולה לא רק שסיפרו לי את הסיפורים שלהם הם קישרו אותי עם מי שעברו עימו דברים מזעזעים, ואשתדל על קצה המזלג לספר לכם את זה כאן במשך של כמה פרקים

גיליתי כי אברהם בנימין זילברברג בחייו הפרטיים מצפצף על הרבי לועג לו עושה מה שבא לו גם היכן שהרבי אמר שאסור הוא לעצמו מתיר, אבל את זה נשאיר לפרקים הבאים כאשר נעלה כאן העתק של חוזה שיוכיח כי הוא מרד ברבי, אפתח את התחקיר הזה קודם בשוחד ונעבור מאוחר יותר לאינפרומציה ועל כולם השיחות על מה שקורה בחדרי המיטות של החסידים, ואיך חסיד אחר יודע מה קרה לילה קודם בחדר המיטות של החסיד האחר, זה מזעזע ולא להאמין

שקלתי לכתוב שמות בשביל שזה יזעזע הרבה יותר, ובכל זאת צריך לרחם על הנפגעים, לכן בשלב זה שלא ידאגו אשמור על כבודם, למרות שהייצר דוחף אותי לכתוב את השמות ולזעזע את אמות הסיפים בגור

מעטים יודעים כי אברהם בנימין זילברברג עשיר מאוד, יש לו מאות אלפי מזומנים ויש הטוענים שיש לו כמה מיליונים, קשה לדעת במדוייק כי אין לי את רשימת כל מי שנתנו לו, אבל ממי שאני שומע ולוקח בחשבון אחוז יחסי הוא צריך להיות אדם עם הרבה מאוד כסף, ולכן אין זה פלא מה הוא בונה עכשיו שבזה נעסוק בפרק בפני עצמו, והשאלה היא מהיכן הכסף, הוא לכאורה חי על משכורת, אז מאיפה כל כך הרבה כסף שתספיק לו השקעה כזו בביתו וקניית דירות, אז הנה תקבלו את הסיפור כפי שמספרים לי הורים

ואפתח באבא אחד שפשוט בכה אמר לי כי הוא מרושש כולו נשאר עם הפרוטה האחרונה נאלץ לתת כל כך הרבה כסף לזילברברג מפני שהוא עשה צרות לבן - אני במיוחד לא כותב בן בנים או כל סימן אחר בשביל למנוע זהות, אסור לשכוח מדובר בגור שהם יורדים לחיי כל מי שהם חושדים בו שמעביר לי אינפרומציה - הוא הגיע אליו נסגר עמו ואמר לו כי הוא מוכן לשלם לו בשביל להגיע עמו להסדר וכי הוא בטוח שהוא כבר יידע מה לעשות, ברגע הראשון הוא שיחק אותה שהוא לא לוקח כסף, אבל תוך כדי שיחה הוא נתן לו להבין שבשביל סכום מכובד מאוד הוא מוכן יהיה לטפל אישית שפירושו הוא יעשה בטוח שהכל יהיה בסדר ולא תהיה עוד בעיה לבן או לבנים

לא אכתוב כמה הוא נתן בשביל למנוע כל יכולת של זהות לחשוב מי זה, אבל זה כן אכתוב אפשר עם כסף כזה לחיות הרבה זמן ולעשות הרבה חיים וד"ל

אותו אבא הפנה אותי לחבר שלו היתה בעיה אחרת, אברהם בנימין ירד לחייו של אברך מפני שהוא חשד בו שבביתו ביחסיו עם אשתו הוא לא שומר על התקנות ואינו חסידיש מספיק מתיר לעצמו מה שלא מתאים לחסידישער יונגערמאן, - אני לא כותב את הסיפור, הוא סיפר לי את הפרטים בשביל שלא יוכל לזהות - האבא שהפרוטה מצויה בכיסו החליט לדבר אישית עם זילברברג ניסה להסביר לו כי המצב הזה עדיף לטובת השלום בית ועתיד המשפחה, אבל הוא לא רצה לשמוע שיחק אותה שהוא לא יכול לשתוק על דבר כזה וכי הבן שלו צריך להיענש, הוא ראה שאין לו ברירה אחרת וידע מהחבר כי את זילברברג קונים עם כסף, הוא הוציא סכום שלא תאמינו כמה והכניס לו ליד, אמר לו אתה עושה עבודה טובה אז מגיע לך, וכאן הוא שינה כיוון והתחיל לומר שהוא ינסה לעבוד עם הזוג הוא ישלח מישהו שיטפל שהכל יהיה בסדר, וככה מאז, אותו אבא זורק לו מידי פעם כסף וב"ה הבית מתנהל טוב יש שלום בית ושקט ב"ה, והעיקר אף אחד לא רודף אותם יותר

במשך של כמה חדשים הצלחתי לשוחח עם הורים אחרים מי ששילמו לו כסף, כואב להם שהגיעו למצב הזה אבל אמרו לי כי זו הדרך היחידה למנוע צרות, מפני שבסופו של דבר הכח אצלו מאמינים לו ולא לנו אז אין ברירה משלמים וככה מבטיחים שקט

כאן אכתוב מה שהם ביקשו שאציין, כי על אי שמירת התקנות הוא לוקח כסף קטן ואפשר להסתדר איתו בדרך אחרת על ידי אינפרומציה (תקראו על זה בפרק אחר) היכן שהוא לוקח כסף גדול זה במי שחשודים במעשים מגונים בעיקר והכוונה בין בחורים או אברכים שגם לאחר נישואיהם ממשיכים במעשיהם הרעים

הנושא הזה של שוחד שמשלמים לזילברברג לא חדש, כשניסתי לברר עם יודעי דבר בגור הם אמרו לי אתה לא מחדש דבר זה יודעים כבר הרבה זמן, אבל איש לא יעיז לעשות כאן כלום אף אחד לא מחפש צרות

ומכאן נגיע מה הוא עושה עם הכסף הרב שצבר מהשוחד הזה, אבל על כך בפרקים הבאים

11 תגובות:

  1. מה עם פרק א,

    השבמחק
  2. נוווווו. חיים כולם במתח

    השבמחק
  3. ר' חיים, שיטת ה'נפרסם כן פרטים מדויקים בעתיד' מביאה את הבלוג שלך לבדיחה. כך גם יש לי מסמכים שאף פעם אינם מוצגים לציבור. חלאס תתבגר ר' חיים אתה ליצן.

    השבמחק
  4. מה שאני מבין ממך, שב"ה מצאת עוד מישהו שמתנהג כמוך... נו מה רע, כן יש לי ראיות והוכחות, עוד יבוא הזמן...

    השבמחק
  5. יווו אתה מבלבל את המוח

    השבמחק
  6. כשאתה כותב על אברום בנימין הנך יכול לכתוב הכל מה שנכון נכוו ומה שלא אז מאמינים שיכול להיות אבל העיקר הוא שצריך לחשוף את השלמונים שמכניסים למשגיחים בישיבות כיום אבא שרואה קדימה ומבין שהבן שלו יהיה מכניס ומוציא בישיבה יבש ביום הראשון של שיעור א למשגיח הכי קורץ ויתן לו סך חודשי תמורת טיפול אישי =הגנה במקרי ..... אבל במחשבה שניה זה בסדר גמור לעשות את זה רק לאברום בנימין אסור בחירת משגיח בישיבה של גור מכרה זהב לשמוע סיפורים כחולים אין צורך להביא קבלות של הצלחה רק למלאות בגיליון שהיתה שיחה פעם בשבועיים ואם הבחור נפתח או לא והמשכורת מגיעה ואם המנהל לא יביא משכורת כבר חונן דלים שליטא ידאג שהוא יבין את ההשלכות מעמד מכובד מאוד בקהילה הוא כלי קודש זה פלוס לשידוכים לילדים ועל הכל כסף שחור דמי חסות ולא לשכוח אפשר לקנח בחיבוק עם איזה בלונד פולני שישחרר את התשוקות אצל המשגיח ולא חס ושלום בחוץ עזבו חתיכת בלוף הקהילה הזו אייי. איייי אייי היו ימים יפים פעם גלות אצל יהודים קשה אבל גלות אצל צדיקים חסידים ופרושים קשה יותר

    השבמחק
  7. ידוע שכל מי שעוסק במ"ז בגור מקבל אישור מא"ב זילברברג - תמורת 75 ש"ח הוא מאשר פגישה בין אברכים וגם משכיר להם את המקום שבו הם עושים את מעשיהם.

    השבמחק
  8. "כלל ישראל קיבלו את התורה, וכל עם ישראל עומד על תורה. כדי להחזיק את התורה בכל הדורות וגם בדורינו, לא מספיק שתהיה תורה, אלא צריך שיהיו לומדי תורה. ורק ככה מתקיים כלל ישראל. היישוב בארץ ישראל קיים בזכות שיש יהודים שיושבים ולומדים תורה. זה שייך רק על ידי שבחורים ואברכים צעירים מקדישים את כל היום שלהם ללימוד התורה, אלו הם השנים שבהם האדם יכול להתעלות בתורה ולא בגיל מבוגר. רק ככה יש עתיד לכלל ישראל. לכלל ישראל צריך שיהיה תורה, ולא סתם תורה אלא לומדי תורה. מי שיאפשר לזה שיוכלו ללמוד תורה וישחרר את לומדי התורה כדי שיוכלו ללמוד בלי הפרעה, תהיה לו בכך זכות גדולה שיש לו חלק בהחזקת כלל ישראל ויושבי ארץ ישראל".

    השבמחק
  9. לפי התיאורים א"ב ז. נעשה כומר מוודה קתולי- השומע על מעשים מגונים מאחורי פרגוד והחטא מתנקה תמורת אתנן , אפילו בסדום ועמורה עוד לא הגיעו לשפל כזה..

    השבמחק
  10. כמה מטומטמים אנחנו, שאנחנו עוד קוראים את הבלוגים האלו....
    שאולזון איש הזוי, זכור לנו עוד מימי פנים חדשות וכו'... כמה טמטום באיש אחד?!...

    השבמחק
  11. למרבה הצער גם אני שמעתי סיפורים על אב"ז. שמספר לאברכים דברים אישיים על חבריהם, ומלטף אברכים יפים וכדומה. ומנהל מדיניות ברורה של איפה ואיפה. יש לו בן משפחה סוטה מין יודע בישיבתו, והוא שומר שלא יזרקו אותו, ומאידך כאלה שטובים מאותו בן משפחה נזרקים על דברים הרבה פחות חמורים. אני בטוח שלו אד"ש היה יודע מכל זה היה מנתק עימו את הקשרים ההדוקים.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.