רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 30 בינואר 2014

סוגרים את 'אחות התמימים' חב"ד לקראת אחדות

מאת חב"דניק


שנה שלמה הם יושבים כבר באסיפות חשאיות ושיחות טלפון ארוכות. מדובר במחלוקת שקרעה את חב"ד. המשיחיסטים שאמרו שאגודת חסידי חב"ד שייכת להם והשפויים בראשות בית דין רבני אנ"ש שהכתירו את הרב יוסף יצחק אהרונוב ליוש ראש אגודת חב"ד.

בשנה שעברה קם הרב וילשנסקי מצפת ועשה מעשה הוא ביטל את עצמו תחת בית דין רבני אנ"ש ולמעשה נתן את אגודת חסידי חב"ד לידי הרב יוסף יצחק אהרונוב..

אלא שמהלך מפתיע זה עמד בדרכם של גופים ומוסדות שונים של המשיחיסטים שעומדים בסתירה למוסדות מהזרם המרכזי.

במשך שנה שלימה נוהלו אסיפות כאשר את חלקם הגדול מנהל בנו סנדי וילשנסקי ממילנו איטליה, הוא האיש המסתתר מאחורי כל הסכם השלום.

בחודש האחרון הענינים כמעט הגיעו לסיום, אלא שעל הפרק עומדים שלשה מוסדות משיחיסטים שעומדים כאבן נגף בפני ההסכם. שלשה מוסדות אלו שונים מכל המוסדות המשיחיסטים שאף הם אחרי השלום יעלמו לאט לאט מהמפה מפני שהם לא יהיו חוקיים, אבל ישנם שלשה מוסדות שבהם חובה לטפל בהתחלת הדרך.

המוסד הראשון הוא 'מטה משיח'. מוסד זה הקים שלוימקה מיידנציק שהיה יושב ראש אגודת חסידי חב"ד. מוסד זה הינו משיחיסטי מובהק ומנהל אותו אחיו של מנדי הענדל מניו יורק. מוסד זה משתמש בשם 'אגודת חסידי חב"ד' והוא לא מקובל כלל על בית דין רבני אנ"ש.

מוסד שני הוא המוסד 'אגודת חסידי חב"ד' הכוללת את ועדת החינוך החבד"י והמפיקה את אירועי כינוסי המנהלים השנתיים. מוסד זה עומד בניגוד גמור לאגודת חסידי חב"ד הרישמית משום שהוא למעשה טוען לכתר שהוא ורק הוא 'אגודת חסידי חב"ד'. את מוסד זה מנהלת משפחת מיידנצי'ק וביחד איתה כמה אברכים משיחיסטים מצפת שעובדים שם.  והמוסד השלישי שהיה נראה זניח ולא חשוב הוא המוסד 'אחות התמימים'. מוסד זה בא למעשה להחליף את מוסד נשי ובנות חב"ד וכן להיות מענה הולם לבנות המתחנכות במוסדות החבדיי"ם הרישמיים בכדי לחנך אותם למשיחיות.

הרב וילשנסקי לקח על עצמו לטפל במוסד 'מטה משיח', לדעתו המוסד בין כך וכך לא פעיל וממילא לא מהווה איום.

את המוסד של אגודת חסידי חב"ד של משפחת מיידציק, סבור הרב וילשנסקי שאי אפשר בין כך לטפל בו משום שהוא לעולם לא יסכים להתפשר, אחרת אין לו זכות קיום, לוילשנסקי יש עוד בעיה עם מוסד זה, גם ארגון 'התאחדות החסידים' תומך רישמית במוסד זה וכאן הרב וילשנקי מפחד להסתבך עם ראשי מוסד זה שיש לו אהדה גדולה אצל כלל המשיחיסטים.. לאור זאת סיכם הרב וילשנסקי כי את מוסד אגו"ח של מיידנציק יסגור הרב אשכנזי בעצמו, במכתב חריף שיפרסם אחרי פסח.

אך מה שנותר הוא המוסד 'אחות התמימים'. מצד אחד אשתו של הרב וילשנסקי הרבנית סימא היא האחראית על המוסד, כך שיש כאן אינטרס ברור לרב וילשנסקי להשאיר את המוסד, אולם דווקא על מוסד זה הפלג השפוי בחב"ד מתנגד ביותר להמשכיותו. הרב משה חפר מבית רבקה, כמו גם מנהלות ארגון נשי חב"ד עמדו בכל התוקף כי לא יהיה הסכם שלום אלא אם כן יסגרו את המוסד הזה שמחנך למשיחיות בין הבנות.

וכאן הגיע סנדי וילשנסקי עם ההצעה החדשה: מוסד זה יסופח תחת המוסד 'בת מלך'. לדברי סנדי בין כך לרוב הבנות לא איכפת שיהיה כתוב על כל פרסום 'יחי אדוננו' ובין כך השם 'אחות התמימים' הוא מיושן ולא אטרקטיבי, ולכן ניתן להוריד את הכיתוב 'יחי אדוננו מלך המשיח' ולבטל את השם 'אחות התמימים' ולספח חלק ממדריכות הארגון לארגון הרישמי 'בת מלך' ואת המדריכות הקיצוניות והמילטנטיות לזרוק מהארגון.

ואכן כסנונית ראשונה לראשונה בהיסטוריה אתר האינטרס חב"ד COL הכניס ידיעה על כנס שערך ארגון אחות התמימים' לכבוד כ"ב שבט ביישוב צפריה, אלא שפרט אחד הושמט בידיעה שהכנס נערך על ידי ארגון אחות התמימים.

את הידיעה יזם סנדי וילשנסקי כדי להכשיר את השטח לשלום המיוחל.

בקרב המשיחיסטים הקיצוניים ישנו מירמור גדול על משפחת וילשנסקי, לדבריהם וילשנסקי משחק לכל הכיוונים, מצד אחד בשביל לעשות מגבית כספית לישיבתו בקרב המשיחיסטים הוא מפרסם בקשה אישית שלו עם המילים "הרבי מלך המשיח שליט"א", ובו זמנית הוא מציל את אהרונוב שכבר נמצא 'על הקרשים' לפני כמה משפטים גדולים וכאן דווקא בתקופה הזו שלדברהם רוב הקהילות של חב"ד הם משיחיסטיות, בדיוק עכשיו משפחת וילשנסקי עומדת למחוק את התנועה המשיחיסטית. אולם לדברי הרב וילשנסקי הרבי תמיד דיבר על אחדות בין אנ"ש וזהו הערך העליון שבעבורו לא יקרה כלום עם כמה מוסדות יסגרו.

תגובה 1:

  1. כל מה שצריך כדי להביא שלום ואחדות בארגוני חב"ד בארץ הקודש זה להעביר את היו"ר (הראיס) י"י אהרונוב מכל תפקידיו ולמנות יו"ר אחר לאגודת חסידי חב"ד ולצעירי חב"ד.
    וחשוב לציין שבעיות המחלוקת היא רק בין המוסדות והארגונים השונים אבל לא בין אנ"ש בארץ שמאוחדים גם כשיש בינהם דעות שונות בעיניני פרסום משיח וכד'

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.