רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 16 בינואר 2014

התקנות בבעלזא - הצד השני

מאת בעלזער חסיד

אני קורא כ"כ הרבה בגנות התקנות וההתערבות בחיים האישיים. ויש צדק בדברים אבל זה נכון רק חלקית ואתחיל בציטוט מהכותבת הכבודה., "כי המציאות מוכיח שהאשה בטבעה נהנית לראות טוב (בצניעות כמובן) גם כשיוצאת לרחוב, זה חלק מהחיים שלה, והיא לא תחליף כל פעם את המראה שלה בהתאם למיקום, בית - רחוב, רחוב - בית." אני חייב לומר שאת המשפט הזה הכי אהבתי. ולדעתי הוא נכון מאוד. אין ספק שכיום נשים לא מחליפות מראה בכל פעם שיוצאות לרחוב... ואכן מסתובבות ברחוב כמו בבית, עם חלוק טורבן ונעלי קרוקס... באמת הזוי הרעיון להחליף בגדים בכל פעם שיצאו החוצה ולא ברור איך הרבנים הגאונים חשבו על זה..
ועכשיו קצת רצינות. ברור לכולם שאשה צריכה להיות יפה לבעלה, אך משום מה למרות שזה דבר כה פשוט המנהג הוא הפוך. אשה מסתובבת בבית עם חלוק וקרוקס ולפני שיוצאת מאפרת מתלבשת שמה פאה תכשיטים וכו' ואז נשאלת השאלה האם היא מתקשטת בשביל בעלה או בשביל השכנים?! כי ממנהג זה נראה לכאורה שבשביל השכנים...
אז לפני שמתלוננים על תקנות אלו ואחרות אולי כדאי לנשים לבחון את עצמן ולשאול האולי בצדק נתקנו התקנות???
היום רואים לא מעט נשים ברחוב שהולכות בצורה שקשה להגדירה צנועה...
אמנם אין זה מתפקידם של הגברים להסתכל אבל כבר לימדונו חז"ל כי "אין אפוטרופוס לעריות". ואם הנשים מעצמם היו מתלבשות ומתנהגות בצניעות ולא מידי עונה מקצרות בעוד כמה סמ', הגברים לא היו מתערבים...

5 תגובות:

  1. הגיעו לכזה שפל ההרהורי עבירה שלהם עמוק עמוק. לנתח את התקנות בקלות רואים הבעיות שהם הגיעו. עכשו עוד מאשים את הנשים שיש בהם תקנות עזרה ועוד. את זה גם רוצים לשבור. לא מפרט. הפסיכלוגים עוד יעשו כסף

    השבמחק
  2. מעניין שאתה רואה משהו שאני לא רואה, "מדי עונה מקצרות בעוד כמה סמ' ". את האמת, אני אף פעם לא שמתי לב לזה, כנראה שיש לך טביעת עין חדה. "אז די הארץ באגערט נישט זעען נישט די אויגן".

    השבמחק
    תשובות
    1. ברוך ה' שלא שמת לב. אכן אתה צדיק כתמר.. אני מניח שאתה לעולם גם לא שם לב לתמונות הנשים באינטרנט בו אתה גולש... חלילה שם לב רק מי שמודה בכך.. חוששני שאתה כן שם לב ואדרבה נח לך עם זה כך וד"ל...
      וכן אתה יכול להאשים אותי שאני שם לב אך אינך יכול בכך לדחות את דבריי, כי זו המציאות. והלכות צניעות ניתנו לנשים. אם אתה חושב שטוב אתה מהפוסקים בכל הדורות שפסקו בהלכות צניעות ומעולם לא אמרו "שיתלבשו הנשים כרצונן והגברים לא יסתכלו" אז אתה פשוט רפורמי. ועם רפורמים אין מה לדבר....
      מה לעשות ש"זאת התורה לא תהא מוחלפת" ונח לך או לא הלכות צניעות היו ויהיו.

      מחק
  3. די כבר להשליך את הסטיות שלך על הנשים!
    אשה שמתלבשת יפה רוצה להראות טוב בפני חברותיה ונשים אחרות.
    היא ממש לא מתלבשת יפה בשביל גברים אחרים.
    היא גם רוצה שהבעל יהנה שאשתו נראית טוב ולא יתבייש באשה שכל הרואה חושב שהיא הסבתא שלו.
    מספיק להלעיז על בנות ישראל הכשרות שרוצות להרבות שלום בית וחיבה בין איש ואשתו.
    כשתביא לכל הנשים משרתות אולי אז תוכל לדרוש מהן ללבוש בגדי פאר בבית.
    נכון לעכשיו האשה צריכה לחתל ולהאכיל לבשל ולנקות, ואך טבעי שתחוס על בגדיה שלא יהרסו בעבודות הבית.
    כשהאשה יוצאת היא מתלבשת בשביל הבעל! בעל נורמלי מבין שאשתו לא יכולה להיות כל היום בבגדי כלולות ועקבים, אך כשיוצאת הוא אינו רוצה שתראה בבגדי עליבות ליד נשים מטופחות.
    אתה סוטה עלוב שבטוח שכל הנשים רק רוצות שאתה תסתכל עליהן.

    השבמחק
  4. אני מצטרף לתגובה שמעלי, כל מילה בסלע. ולזה שהגיב מקודם וקרא לי רפורמי בגלל שלדעתי אין צריך למדוד כל חודש את אורך החצאית של האשה אנ י רוצה להגיד לך - שאתה פשוט טיפש והומו מסוג האנשים שכשרואים מרחוק עץ ברוש מתנפנף ברוח, - נעמד להם... כי מדמיינים שזאת אשה.. אתה מדבר המון בשם התורה וההלכה ואתה טועה ומטעה השו"ע לא נתפר בכל עונה מחדש בהתאם לאופנה. לא יתכן שכל אחד יקבע על פי סטיותיו מה צנוע ומה לא, יש נורמות ברורות של לבוש מכובד וכן גם הוא יפה וסולידי, זה מהודר וצנוע לגמרי.
    זה שאשתך הולכת כמו סבתא יענטע, כי במשפחתה יש צוואה מהסבתא ללכת רק עם פריזעט וגרביים שחורות - גורם לך להידלק מנשים צנועות שחובשות פאה וכובע ובגד אופנתי, זו הבעיה שלך בלבד, וכן זה עדיין לא הופך אותי לרפורמי ואותך לפרומער יוד, המציאות ב'כת השאלים' הוכיחה שמתחת לשכבות הבדים הרבות שעוטות על עצמן מססתרות דמויות איומות שעוברות על עברות החמורות ביותר.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.