רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 23 בינואר 2014

תקופת הקונטרול של מה שיידעו ויקראו הסתיימה ואם הרבי מגור לא קולט זאת בדרך הטובה הוא יקלוט זאת בדרך הקשה

ארבעים שנה לפחות אני עמל על דבר אחד ויחיד לשבור את ההשתלטות של יחידים על הציבור, הייתי צעיר מאוד עסקן אגודאי הייתי מעורב בחיי היום יום בפוליטיקה הפנים אגודאית, ראיתי דברים שהקפיצו אותי, לא הייתי מוכן לקבל את המציאות שיושבים שלשה עסקנים נציגי סיעות באגודת ישראל ומחליטים דעתו של מי מגדולי התורה יפרסמו ודעתו של מי לא, ולא די בכך, הם אף ביקשו למחוק ולעשת הכל שלא יידעו שקיימת מחלוקת בין גדולי התורה, הם רצו קונטרול מלא כאילו שיש דרך אחת וכזו שיחיד החליט עליה והיא זו המחייבת את הציבור כולו

אתן לכם דוגמא עם מה התמודדתי אז. אין זה עוד סוד כי הרבי מחב"ד נלחם ונאבק בכל כוחו לתקן את חוק השבות, כשהוציאו מן החוק את המילה 'כהלכה' הוא ראה בכך סכנה גדולה של התבוללות, הרב שך מנגד ששמע כי הרבי מחב"ד הוא הנלחם הורה לעשות הכל להכשיל, ומאחר ולא יכל לסתור את הטענה כי את החוק חייבים לתקן אז הוא המציא משהו חדש, שצריך לכתוב בחוק 'על פי שולחן ערוך' דבר שלא היה לו כל סיכוי לעבור וככה לטרפד את היוזמה

ככה ניצבנו בפני מצב שמצד אחד הרבי מחב"ד זועק גיוואלד הצילו מהתבוללות, ומאידך הרב שך עזר ליוסף בורג שהיה שר הפנים לרשום גויים כיהודים, ו'המודיע' שהיה אז בשליטת שלשה סיעות באגודת ישראל, שירת את הרב שך שירות מלא ולא רצה להזכיר את דברי הרבי מחב"ד בכל עת שזעק מדוע צריך לתקן להחזיר את מה שהוציאו את ה'כהלכה'

גמרתי אומר כי אני יעשה סוף לזה, יצאתי לדרך, הייתי בשנות העשרים שלי הקמתי עיתון משלי שכל מטרתו היתה אחת, שמה שהם מעלימים אני יפרסם, ולא אגולל כאן את מה שעברתי, אבל ברוך ה' הצלחתי, שברתי את הטאבו הזה, לקח לי חמש שנים להלחם מלחמת חרמה, ופתחתי את הדרך לכפר חב"ד ול'המחנה החרדי' של בעלזא, הם התחילו כמה שנים אחרי, אחרי שפילסתי את הדרך לעוד עיתונים לעוד קולות. לפני כן כשבעלזא סבלה סבל בל יתואר מהעדה החרדית וסאטמאר 'המודיע' לא התייצב לצידה מפני שהם לא רצו להפסיד את המודעות של 'העדה החרדית' וההכשרים שלה, אני הייתי זה שיצאתי למלחמה בעדה החרדית ובסאטמאר הבאתי את דבר בעלזא, לחמתי בכל כוחי ברודפיהם, ההיסטוריה הזו רשומה על ספר

גם בהמשך דרכי לחמתי במי שניסו להשתלט על הציבור בדרך של כח וטרור של הפחדות ואיומים, התייצבתי ללא פחד בפני אף אחד, לחמתי למען מטרה ברורה, מסרתי את נפשי למען ענין שראיתי בו הדבר הכי חשוב ולפני הכל, למנוע מיחידים את השליטה על מה שהציבור יידע, ובכל עת שמי סתם את הפה הייתי אני זה שהתייצבתי למלחמה לאפשר ולהבטיח שלכולם בלי יוצא מן הכלל יהיה איפה להתבטאות

אני לא בעד השקפה או שיטה זו או אחרת, מבחינתי כל מי ששומר על תרי"ג מצוות ויש לו על מי לסמוך מקובל עלי, לכן מבחינתי מנטורי קרתא ועד המזרחי כולם אהובים ושכל אחד יחיה בשיטתו ובדרכו, מעולם לא עשיתי עבודה מסיונרית למען שיטה ודרך. מצידי שכל אחד יילך בדרכי רבותיו, אבל על דבר אחד אלחם ובכל הכח, נגד סתימת פיות

שימו לב, איפה שיש מי שעושים אני עומד מן הצד לא מחפש תעסוקה, ברוך ה' לא חסר לי מה לעשות, יש לי עוד אלפי דפים בעריכה, ה'אוצרות חיים' שכתבתי מונים כבר 160 אלף דף, שמסודרים בכמעט 30 כרכים, ואני כל כך רוצה לסיימם על מנת להדפיסם ואני לא עושה זאת, מפני שאני רואה בעבודתי היום צו שמנה למלחמה בסותמי הפיות, זו החובה הראשונה שלי להביא לציבור את המידע שהוא צריך לדעת

הרבי מגור שמע לאחרונה על מה שקורה והוא כולו חרד לא מאמין למה שקרה. קודם הוא חשב ש'המודיע' מוביל וכי כולם קוראים רק עיתון אחד, אמנם הוא שמע על 'המבשר' אבל ליצמן כל הזמן מנחם אותו שזה כבר בסוף וכי טו טו טו זה יסגר, הוא היה בטוח שאיש לא פונה לאינטרנט, ומי שכבר פונה אז ל'בחדרי' היכן שיש לו שליטה מלאה שלא יכתבו מילה אחת של ביקורת על גור, וכששמע שהסיפור הוא אחר, וכי יש היום 'קוויי נייעס' יש וואצאפ ויש אתרים ובלוגים שאינם סרים עוד למרות אנשיו הוא החליט לפעול לגייס את 'מועצת גדולי התורה' לסתום פיות למנוע את הופעתם

אז כאן נאמר לרבי מגור, אתה חי בעולם לא מציאותי, העולם השתנה מקצה לקצה, הטכנולוגיה התפתחה בדרך שאין עוד כל דרך למנוע מן הציבור את המידע, הכל מגיע, לא חסרים דרכים, גם אם תעשה איסור על הוואצאפ זה לא יעזור זה הפך למציאות חיים ברחוב החרדי. מדובר בתופעה שאני לא שלם עימה בגלל ההפקרות השוררת בה אבל יש לה מעלה, כותבים עם השם המלא, אם כי שיטת ההעתק הדבק היא רעה שלא יודעים מי היה הראשון שכתב, אבל אפשר לחקור ולהגיע למקור לפחות זה

קווי הנייעס לא יסגרו, מפני שהם עושים עבודת קודש, וככל שתלחמו בהם הם יתחזקו ויצליחו יותר, ואותו דבר עם האיסור הקרוב נגד הוואצאפ, אולי יהיו מי שימנעו מזה אבל במקומם יגיעו עוד מאות ואלפים

איסורים כאלו רק מביאים עוד ועוד. ראיתי את זה מן העיתונים שלי כשאסרו אותו הייתי צריך להדפיס מספר כפול של גליונות הביקוש עלה, ולא מפני שהתרבו הקוראים אלא מפני שכל אחד היה צריך את זה בסוד, קודם כל גליון התחלק בין חמשה ועשרה שקראו, ומאז האיסור לא יכלו עוד להתחלק וכל אחד קנה לעצמו. בסופו של דבר פיננסית רק הרווחתי מזה

ייעוד חיי הוא למנוע השתלטות יחידים על הציבור, ואין זה משנה במי מדובר, אלחם בכל מי שיתן יד למצב הזה, ואם הרבי מגור לא קולט זאת בדרך הטובה הוא יקלוט זאת בדרך הקשה

6 תגובות:

  1. שאולזון, עד מתי תכתוב "אני יעשה"? כבר העירו לך על כך פעמים רבות! זה עלבון לאינטלגנציה של קוראים! אם אינך יודע דקדוק בסיסי - כתוב באידיש!

    השבמחק
  2. כל הכבוד!

    חזקו ואמצו!

    השבמחק
  3. אני איתך .מכיר אותך מילדות במאה שערים. עושה עבודה טובה צודק במה שאתה כותב. חוץ מיחידם שמפרסמים אצלך מה שקורה בקהילתם כדעה יחיד .הצלחה

    השבמחק
  4. לא "אני יעשה" כי אם "אעשה". קשה לקחת אותך ברצינות, שאולזון, מפני שאתה כותב בעברית עילגת. סגנונך ירוד, ואתה משתמש בביטויים שאינם מתאימים למאמר עברי (הם מתורגמים ממאנגלית ויידיש). האם כל כך קשה לשכור עורך לשוני?

    השבמחק
    תשובות
    1. ואעפ״כ יש להרב שאולזון מיליוני צופים

      מחק
  5. העיתון הפוך!!!

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.