רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 20 בינואר 2014

איש הוואקף זרק יהודיה מהר הבית בגלל שלא לבשה סצניעות

השוטר שזרק והלבוש שהרגיז אותו בטענה שלא צנוע מספיק
מאת מקדשער

יהודיה דתיה שעלתה הבוקר להר הבית לבושה שחורים ובחצאית גורשה מהמקום על-ידי אנשי וואקף. לטענתם אורך החצאית שלה לא מספיק ולא צנוע.

תמר י' הופתעה לשמוע משוטר משטרת ישראל שהוזעק למקום את האמירה "זה רק שלהם". השוטר הסביר כי למרות שמבחינתו היהודיה לבושה כראוי, המשטרה לא מתמודדת עם החלטות אנשי הווקף בענייני צניעות. אנשי הוואקף יכולים להחליט בכך כרצונם. כל ההחלטות הקשורות לצניעות המבקרים "זה רק שלהם", אמר השוטר. 

לעומת זאת ראה השוטר לנכון לחקור את תמר ואת תום ניסני שניסה לעזור לה, בשאלה "איך נכנסתם להר, כישראלים או כתיירים". השניים דרשו ממנו לאפשר להם את חופש הגישה למקום הקדוש, בתגובה נזף בהם השוטר: "בלי שאלות של פרובוקציות". השוטר אף דרש מניסני שצילם את הדו שיח להוריד את המצלמה. ניסני סירב. "זאת זכותי" אמר.

בתנועת הליב"ה הפעילה לחופש יהודי בהר הבית הגיבו בתרעומת על התנהלות המשטרה שלא הגנה על חופש הגישה למקום הקדוש. הפקדת הסמכויות בהר הבית על יהודים בידי הוואקף, גרועה מהפקדת החתול לשמור על השמנת. הוואקף מנהל מאבק נגד היהודים בהר הבית. ואנשיו עושים הכל בכדי לסלק כמה שיותר יהודים מהמקום. "העברת הסמכויות לוואקף הירדני נוגד גם את חוק המקומות הקדושים, וחוק יסוד ירושלים". טוען הרב יהודה גליק, מנהל מיזם הליבה.

2 תגובות:

  1. הערבי צודק
    חוץ מזה שהחצאית קצרה היא גם צמודה
    חילול השם!
    במקום להיות אור לגויים אנחנו צריכים לקבל מהם מוסר.
    בושה וחרפה לנו.

    השבמחק
  2. וחוץ מזה שהיא פרוצה אסור לעלות להר הבית.
    כל גדולי הפוסקים אסרו!
    חילול השם!

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.