רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 17 בינואר 2014

פרשיית נצבים וילך: המפכ״ל דנינו וראש אגף החקירות יצחקי עומדים מאחורי הרב פינטו נגד הקצינים המושחתים/ פרק ראשון

הבוקר נתחיל לפרסם את כל מה שהתקשורת הישראלית ובית המשפט אוסרים לפרסם בפרשיית הניצבים המושחתים במשטרת ישראל והמאבק העצום שקיים בתוך המשטרה ומשרד המשפטים בעניין זה.
הסקופ הגדול בעניין הוא שהמפכ״ל יוחנן דנינו וראש אגף החקירות מני יצחקי הם אלו שעומדים מאחורי תלונת הרב פינטו וחסידיו על הקצינים. לפני חודש וחצי השניים הסתגרו עם היועץ המשפטי לממשלה  ופרקליט המדינה שי ניצן והודו בפה מלא שהכל מסריח עם הקצינים ארביב וברכה. הסירחון מגיע עד השמים, אמרו. חייבים לעצור את חקירת הרב פינטו ולעשות סדר בעניין.
חברם הטוב של ברכה וארביב, השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ, ניסה בכל כוחו לעצור את היוזמה של השניים אבל נכשל.
בשלושה שבועות האחרונים, רכבת של עדים ונחקרים עולה למשרדי המחלקה לחקירות שוטרים, באזור התעשייה הר חוצבים בירושלים, ושמה שם פצצות על שני הקצינים. כבר עכשיו ברור. אם זה תלוי במחלקה הזאת, מניין של קצינים הולכים הבייתה. מדובר בכל התכשיטים במשטרה שניהלו את החקירות הגדולות ביותר נגד רבנים וחרדים.
העדויות לא יאומנות: מאות לינות בבתי מלון באמריקה על חשבון חסידיו של הרב פינטו. ניצול של עשירים, מימון של גרין קארד לצחי ארביב בנו של מנשה ארביב בעשרת אלפים דולר, העברות מזומנים מתועדים לקצינים ואפילו, תמונה ברורה שבה רואים את אפרים ברכה יוצא מבית של חסיד של הרב פינטו כשבידו מנורת כסף טהורה בשווי של חמש אלף דולר. בקיצור, הם הצדיקים האחרונים בשכונה.
ולא מדובר במעיישאלך. הכל מתועד עם ראיות ועדים. אם זה תלוי בויינשטין ובדנינו, התיק נגד הרב פינטו יסגר וכל הקצינים, בעיקר ארביב, ילכו הבייתה. אם נשאל גורמים אחרים בפרקליטות, הם יאמרו שיש לעשות הכל להימנע מעיסקה עם הרב. נכון לעכשיו אין להם ברירה.
הפרקליטים של הרב פינטו חתומים עם יהודה ויינשטין על הסדר שהם אינם יכולים לעשות שום שימוש עם החומר נגד הקצינים ובעיקר נגד ארביב עד אשר יגיעו איתם להסדר על סגירת התיק. אם הפרקליטות תתחכם ולא תיסגור את התיק, כל החומר שנמצא במח״ש נגד ארביב, לא יהיה אפשר לעשות איתו שום שימוש. הראיות והעדים הם על תנאי.
עניין נוסף: ארביב הוא העד המרכזי נגד הרב פינטו בטענות שניסה להיטיב עם ברכה, במידה וכתב האישום יצא לבסוף. אם האמינות שלו תקרוס, אין תיק. הדרך שבה ארביב נכנס לסיפור הזה מאוד מעניינת. הרב פינטו וחסידיו לא שקלו לרגע למסור את שמו לרשויות בארץ. להיפך. העניין הוא שארביב נזרק על ידי המשטרה לתפקיד לא משמעותי כנספח המשטרה בוושינגטון והוא רצה מאוד בתפקיד חשוב בארץ.
בזמן שהיה נספח בארצות הברית, הרב היה מדבר אליו כבן משפחה ועידכנו כל הזמן בטובות ובחסדים שעושה עם חבריו הקצינים. אנשי האפ בי אי שניהלו את החקירה נגד סוחטי הרב, הזהירו כל העת את הרב פינטו ורעייתו הרבנית שמדובר בקצינים מושחתים שיעשו הכל לחלוב את החסידים העשירים אבל אם יסתבכו הם ירוצו להעליל עלילות על הרב. לכן הם יעצו לו כל הזמן שבתור אזרח ישראלי שמתגורר בארה"ב, חשוב שידווח להם ולנציג המשטרה שם ארביב, על כל מתנה או הטבה שנהנים מהם הקצינים שנמנים על בני קהילתו. ארביב עצמו גם הוא נהנה משפע של הטבות.
יום אחד ארביב וברכה נכנסו לפאניקה שהאמריקאים עלולים להעביר לרשויות בארץ את סוד המתנות וההטבות להם הם זוכים מחסידיו העשירים של הרב פינטו, לכן הם רצו לרקום את סיפור השוחד כדי להציל את עורם ולתפור כיסוי.
כשהרב פינטו נחקר בפעם הראשונה על ההטבות שהעביר לברכה, הוא העיד בטבעיות: הקצינים הללו היו בני משפחה לכל דבר. דיווחתי לאמריקאים ולארביב. תשאלו אותם.
האמריקאים אישרו בזמן אמת שכך היה. ארביב אויים על ידי ברכה שאם לא יגבה אותו ויכחיש את דברי הרב פינטו, אזי הוא יסבך אותו בסודות מהעבר ששניהם שומרים ומתפללים שלא יצאו החוצה.
ארביב חשב שעשה את עסקת חייו. הוא גם יכחיש את דברי הרב. גם יטפול עלילות נגדו מתוך הערכה שהרב פינטו ישמור על פיו ולא יגלה כמה הם צדיקים ומי המושחת האמיתי. הסוכריה תהיה שהקצין הכושל יעיד ויקבל קידום לא מתוכנן: מינוי למפקד להב האפ בי אי הישראלי.
אלא שאז פרקליטי הרב אמרו שאם ארביב שותף לעלילות על הרב, אנחנו נספר את האמת. הם רצו ליועץ המשפטי לממשלה והניחו על שולחנו מזוודה של פצצות על ארביב וברכה. ההנחיה מלמעלה הייתה ברורה: לא מוסרים אף אחד. אבל מי שהעליל עלילות תמורת קידום לתפקיד ומתעקש לתבוע את הרב, מצווה להתגונן ולומר את כל האמת על הקשר שלו עם חצר הרב.
כך ארביב, העד המרכזי לטובת ברכה, קם בוקר אחד וגילה שהפך ממאשים לנאשם.
האם כעת יסגר התיק של הרב פינטו? התקשורת לא אוהבת את זה אבל אין לה ברירה ומשתי סיבות. האחת, יש עדיין צו איסור פרסום על טובות ההנאה שקיבל ארביב וקיבלו חבריו. שכל הסיפורים יצאו החוצה, הפרקליטות תהיה חייבת להגיש נגד ארביב כתב אישום והיא לא תוכל לעשות זאת כי בהסכם שחתמה עם פרקליטי הרב, אין שום אפשרות לעשות שימוש בחומרים הללו אלא אם יגיעו לעסקה.
סיבה נוספת: יש כאן מלחמה בין הקו של הרב לקו של ארביב וברכה. הקצינים טוענים שהם אזרחים תמימים והרב ניסה לשחדם. הרב טוען: לא הייתי צריך מהם דבר. הם באו אליי במשך עשר שניים. היו כמו בניי. נהנו מכל ההטבות והחסדים שמהם נהנים כל החסידים והאוהדים. הנה הסיפור של ארביב מוכיח שברכה לא לבד. כך שאין שום ויכוח על מהות ההטבה אלא רק על הפרשנות והאווירה. היחסים היו כבני משפחה ובמצב שכזה אין מניעה מנתינה.
אבל הקלף הגדול של הרב פינטו הוא עדות האמריקאים שהרב הצהיר בפניהם ובפני ארביב, וזה מתועד, על כל נתינה לברכה. היסוד בחוק הפלילי אומר שמי שחושב לעשות עבירה, לא הולך להצהיר זאת אצל הרשויות בהם הוא מתגורר. ברגע שהאף בי אי עומד מאחורי הרב פינטו, גם אם מישהו בארץ ינסה להתחכם, הקצינים בבעיה.
במיוחד שאם הפרקליטות לא תגיע לעסקה עם הרב, אז אף עד או ראיה בפרשיית ארביב, לא ישתפו פעולה עם הפרקליטות ואז מה המדינה תעשה, תאפשר לארביב לחזור ולפקד על היחידה שנלחמת בשחיתות, כאשר בכל עיתון במדינה יתנוססו השיקים והחשבוניות שהוא ובני משפחתו חגגו.
בפרק הבא, גילויים נוספים על המהומות בתוך המשטרה, ולמה דווקא קצינים ספרדים חובשי כיפה עומדים מאחורי מתקפת החקירות נגד החצרות והרבנים

3 תגובות:

  1. חכמים הזהרו בדבריכם !!
    " מנורת כסף טהורה " לא יאומן - כך כותב רב בישראל !

    כוונתו כסף צרוף - אם היה כותב "טהור עדיין היה מתקבל בדוחק !
    אבל "המנורה הטהורה " ??

    השבמחק
  2. ככה כתב שאולזהאן: "בהסכם שחתמה עם פרקליטי הרב, אין שום אפשרות לעשות שימוש בחומרים הללו אלא אם יגיעו לעסקה". אוי שאולזהאן שאולזהאן... כמה בור ועם הארץ אתה...האם יש בית משפט בעולם שיכבד "הסכם" שמשמעותו הגנה על עבריינים? להסכם כזה של "הגנה מפני החוק" אין משמעות ואין ערך. פינטו האשם במתן שוחד לא יינצל ולא יינקה. בקרוב הוא בתא עם משה קצב.

    השבמחק
    תשובות
    1. אם אתה כותב "אשם במתן שוחד" סימן שלא הבנת חצי דבר בסיפור.
      המשטרה בישראל ניסו להפיל על הרב פינטו תיק שוחד, בכדי להכריח אותו לבטל את התלונה שלו בFBI נגד מייקל גרים חבר הקונגרס שסחט אותו.

      מחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.