רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 14 בינואר 2014

דין אחד לעצמות בגולובנציץ ודין אחר לעצמות בבתי אונגרין

מאת עדה'ניק

בחצי שנה האחרונה עומדים שלוחיו של דוד שמידל ומפגינים במתחם גולובנציץ בבית שמש נגד חפירת קברים לדבריהם, ותעמולני אתרא קדישא מפיצים בדותות לרוב בארץ ובחו"ל על עצמות הקדמונים הנטחנים מדי יום כאילו ב"בית העלמין העתיק בבית שמש", ולמרות שהוכח כי העצמות הבודדות שנמצאו במקום הינן עצמות של גוים, וכבר נמצא במקום מת מושכב ראשו בין ברכיו, אשר לפי ההלכה הצרופה זהו סימן לקבורה של נכרים בלי ספק, אבל עם כל זה עדיין ממשיכים בריוני אתרא קדישא להפגין ולהתפרע במקום.
אם חשבנו שאכן שמירת הקברים ועצמות הקדמונים היא שעומדת לנגד עיניהם, הרי שביום ראשון האחרון הוכח ההיפך הגמור.
במהלך עבודות שיפוצים בשכונת בתי אונגרין הירושלמית שנעשו על ידי קבלן שיפוצים מאהל שרה מאנשי אתרא קדישא, נמצאו באחת הדירות עצמות שהיו טמונות באדמה, מיד עם הגעת הידיעה לביהמ"ד תולדות אהרן הסמוך, יצאו עשרות אברכים להגן על קברות הקדמונים ולעצור בעד המשחית.
אך עד כמה הופתעו הם למראה עיניהם כאשר למקום הגיע שמוליק סולרש פעיל אתרא קדישא, ולאחר שיחה קצרה עם קבלן השיפוצים שעבד במקום, החליט תיכף ללא שום בדיקות וחקירות שהעצמות הינן עצמות של בהמות, ומיד פינו אותן ממתחם הבניה.
והציבור הירושלמי עומד ותמה, במה שונה דינן של העצמות בבתי אונגרין שבאבחת יד ללא שום בירור החליטו מיד שהינן עצמות של בהמות, והורו לפנותן מן המקום, מאשר העצמות במתחם גולובנציץ שלמרות שהוכח על ידי כל המומחים שמדובר בעצמות של גוים, שם עדיין ממשיכים בריוני אתרא קדישא להפגין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.