רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 28 בינואר 2014

האדמו"ר מגור עומד לחסל את מוסד ה"ישיבות הגדולות", והתלמידים יעברו מתלמוד התורה דרך הישיבות הקטנות ישר לעמוד מתחת לחופה

מאת גערער

מי ששם לב, האדמו"ר הנוכחי מגור שם לו למטרה מעת שעלה על כסאו לחסל ולבטל כליל את הישיבות הגדולות, כאשר הוא מאריך מחד את שנות הלימוד בחיידרים (-תלמודי התורה) ומושך את שנות הלימוד בישיבה קטנה מאידך, ולאט לאט המוסד המתקרא "ישיבה גדולה" מתייתר ועומד להיעלם מהנוף לחלוטין.

למי שלא יודע,ייסד הרבי לפני כמה שנים טובות את מוסד ה"מתיבתא", אשר הוא נספח לתלמוד תורה שבכל עיר, והוא חלק בלתי נפרד ממנו, וכן הילדים ממשיכים לישון כל ערב בבתיהם ומבקרים בו תכופות, והכל במסגרת הדומה מאוד לזו של תלמוד התורה.
ההיסטוריה הקרובה והרחוקה של ישיבות גור
גור באופן מסורתי האריכה את שנות הלימוד בישיבה קטנה שנה אחת יותר מהמקובל בעולם הישיבות, וזה על חשבון הישיבה הגדולה.
אולם בקדנציה של הרבי מגור הנוכחי, הדברים הפכו קיצוניים משנה לשנה, כאשר הפיחות הזוחל במעמד הישיבות הגדולות בהנחיית האדמו"ר שליט"א מגיע לקו הגמר עם חיסול טוטאלי של הישיבות הגדולות, ואט אט נוספה שנה ל"מתיבתא" (שהיא חלק מתלמוד התורה) ועוד שנה, עד השלמת התוכנית בשנה הלימודים הבלע"ט, שנת תשע"ה, בה יבוטל סופית מוסד ה"ישיבה הגדולה", כך התלמיד ידלג מתלמוד התורה דרך הישיבה הקטנה היישר לחופה.
בסופו של דבר נוספו 3 (!) שנים לתלמוד התורה, שזה שווה ערך לתקופת ישיבה קטנה המקובלת בכל העולם, ואז בזמן שבכל עולם הישיבות, התלמיד עולה מישיבה קטנה לישיבה גדולה (בגיל 17), יעלה התלמיד הגוראי מתלמוד התורה לישיבה קטנה.
בטבלה ניתן להבחין בעקומה (תרתי משמע) של התרחבות הלימוד בתלמוד התורה על חשבון שנים בישיבה קטנה. וכל ה בהשוואה לתקופת הפני מנחם ("אחד מהצדיקים") ובהשוואה למקובל בכל עולם הישיבות בלי יוצא מן הכלל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.