רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 28 בינואר 2014

נטפי דמעה, חשבון הנפש, והירהורים בעקבות האסונות המזעזעים

מאת בן תורה

ידוע ממרן הגאון ר' אלחנן וסרמן שאמר תמיד בשם רבו החפץ חיים שיהודי שאינו מחפש את המשמעות והמסר שיש בכל אירוע שמתרחש בעולמנו, עליו נאמר 'ואם תלכו עימי בקרי' וכו' ח"ו. נראה שמחובתנו לחשוב על מה עשה האלוקים ככה לנו.
ישנן כמה נקודות בולטות במקרי ההרעלה שזיעזעו לאחרונה את ליבות כל יראי ה' באשר הם.
הנזק הנורא שפגע בילדים הזכים הללו היה כזה שאינו נראה לעין כלל. אפי' רופאים לא הצליחו בתחילה להבין ממה סובלים הילדים ופטרו אותם בלא כלום. נדמה היה שאין כאן שום דבר רציני. אלא שלאמיתו של דבר, כפי שהתברר עד מהרה להוותינו, חלחל אל תוך גופם של הילדים רעל איום שעל פי דברי הרופאים אין שום תרופה שמגינה מפניו. הרעל הזה פגע דווקא בילדים תחילה, ובאופן הקשה ביותר. דווקא בביתם של הילדים, מקום שנראה מוגן לחלוטין מפני פגעי החוץ, דווקא לשם חדר בשקט אותו ארס הרסני וקטלני. ומעניין לציין שהרעל הגיע מהממ"ד!! מקום שאמור לסמל את שיא ההגנה.
נמצאים אנו בתקופה שבה כל נער צעיר חסר דעה, פוער את פיו כנגד גדולי ומאורי ישראל, מנתח את מהלכיהם ומביע דעתו אם צודקים הם אם לאו, והאויר והאוירה התורנית בבתינו פנימה מתמלאת אט אט רעל ארסי וקטלני. רעל שאולי לא כ"כ מורגש לעת עתה, אך בכוחו להרוג את נפשות ילדינו הרכים. נדמה שאין זו הפרזה להניח כי גם הרעל הזה עלול להביאנו בבוקר בהיר לגלות שאיבדנו את טובי בנינו. גם לרעל הזה אין כל תרופה, שכן כבר אמרו חז"ל 'כל המבזה ת"ח אין רפואה למכתו' גם כאן חודר הרעל אל המקומות שנחשבו עד עתה למוגנים ביותר.
קרש ההצלה היחיד שמצאו הרופאים למצב זה היה לנטרל את פעילות הלב והריאה של הילדים המסכנים (שישלח להם ה' רפואה שלימה בקרוב) ולחברם למכונה שתעשה במקומם את הפעולות החיוניות הללו עד שיתנקז לחלוטין הרעל מגופם. אולי ניתן ללמוד מכך על מצבנו אנו.
עלינו לנתק את שיקול דעתנו ונטיות לבנו ולהישען אך ורק על דברי גדולי ישראל, לב ליבה של האומה היהודית מאז. להבין כי ליבנו שלנו נגוע ואינו בר הכי כדי להיכנס בשיקוליהם הנאדרים של גדולי ישראל וברוחב ועומק דעתם. חבי כמעט רגע עד יעבור זעם, אמר הנביא. ואף אנחנו נקיים בעצמנו את דבריו ונתחבא בצילם של גדולי ישראל עד שירחם ה' ויפלטו כל שאריות הרעל ממחננו, וייקויים בנו 'ואשיבה שופטייך כבראשונה ויועצייך כבתחילה, אחרי כן יקרא לך עיר הצדק - קריה נאמנה.'

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.