רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 15 בינואר 2014

הסוטים בבעלזא לא נחים היום אסיפה לפאניות ומאפרות - מי עומד מאחורי זה?

מאת בעלזער שפוי

משהו חולה עובר על בעלזא בשבוע האחרון, הם לא מסתפקים עם דרשת הרבי והרבנית הם ממשיכים, ולנשות בעלזא הרבה על מה לשוחח

עידן חדש לנושא הצניעות בבעלזא 
כהמשך למשא הקודש  של האדמו"ר שליט"א בשבוע שעבר לפני נשות בעלזא תתקיים היום  אסיפה מיוחדת לפאניות ומאפרות ומוכרות כובעי נשים 
האסיפה תתקיים בבית הרבנית שליטא ושם ינאמו רבניות דגולות 
ידונו בענין התקנון וילמדו את הפאניות את ההלכות הנחוצות בעיצוב פיאות להורות מה אסור ומה מותר 
כמו"כ יפרטו למאפרות אלו חלקי הפנים "מותר" לאפר ואיפה בדיוק "אסור" 
גם בענין הכובעים ידונו  איזה גודל נקרא כובע ואיזה אינו בגדר כובע אלא סרט בעלמא 
הכל כפי שקבע ראש וראשון לענייני צניעות ונשים הלא הוא הדיין הצעיר שידיו רב לו באלו העניינים הרב שלמה בינעט שליט''א  אשר רק לו יש טביעת עין כראוי לדברים דקים כאלו

וכל זה הוא כמובן לתפארת בית בעלזא

7 תגובות:

  1. the Belzer Rebbitzin's head covering is very tall and eye catching, and it definitely is NOT tzniusdik.

    השבמחק
  2. סילוף היסטורי על ידי חסידי בעלזא שזה מקרוב באו !!!!!!!

    כל הסבתות שלי היו נשי בעלזא לפני המלחמה ואף לא אחת מהן גילחה את שערות ראשה , עוד יותר סילוף עובדות וניסיון לספר סיפורים שלא היו ולא נבראו , היו נשות של חסידי בעלזא שלא חובשו פאה נוכרית חלקם פשוט היו חסר אמצעים והעניות שלטה בבית וחלקן באמת בסיבת צניעות ועל כן הלכו מטפחות או שאל
    '' ולא גילחו את שערות ראש '' הסתפרו שלש עד ארבע אצבעות , המנהג של נשות בעלזא היום הגיע מיוצאי הונגריה ורומניה שם נהגו להתגלח ואלפים מיהודי הונגריה באו להסתופף בצל הקודש , אבל רוב מוחלט של נשות החסידים שהתגוררו בגאליצי'ה רוסין ופולין לא נהגו בשום אופן להתגלח , יש לציין שרוב ''היושבים '' שרצו לנהוג בקנאות בנשותיהם ולקיים את רצון רבותינו היו
    ''גרושים ופרודים מנשותיהם !!! '' כמעט ולא היה ''יושב בבעלזא '' נשוי !!
    יש לציין שחלק מהסבתות של כ''ק מרן שליט''א כידוע לא התגלחו !!! .

    השבמחק
    תשובות
    1. ע"פ השולחן ערוך המטפחת ושאל עדיף

      מחק
  3. האמת בקשר לגילוח הראש היות ואני צאצא לחסיד ויזניץ מצד אחד ושם אני יודע בוודאות שהסבתות שלי היו מגולחות וידוע שבעל האבת ישראל זצוק"ל מויזניץ (הסבא קדישא)הבטיח הרבה דברים טובים לאלו שיגלחו את ראשם אבל מצד שני הסבתות שלי היו מפולין ושם באמת לא נהגו לגלח בכלל . אבל כל זה בדורות הקודמים ולעניות דעתי והיות שהיום יש לי נכדים שעוד מעט בגיל השידוכים שלומדים בבלז ברור לי למשל על אחת מנכדותי שהיא לא תהיה מוכנה בשום פנים ואופן להתגלח אף על פי שהיא רצינית ביותר ויראת שמים ואני מפחד שזאת תהיה סיבה שבגללה היא תתחתן עם בחור בינוני ומודרני .. ולכן אני לא הייתי חושב שהיה מקום להעלות בכלל את הנושא הזה היות ויש המון בנות שבשבילם זה יהרג ואל יעבור לגלח את השיער וזה ניסיון קשה בשבילם

    השבמחק
    תשובות
    1. להסבא הדואג לנכדתו
      "היא תתחתן עם בחור בינוני ומודרני" - הסבר, פרט ונמק.
      בחור שרוצה להשלים לימודי בגרות ותואר הוא 'מודרני' ומסרב לקבל את הניוול והדלות במחנינו הוא מודרני? בחור שרוצה שזוגתו לא תתגנה עליו הוא מודרני?
      בחור שתחומי ההתעניינות שלו רחבים מהתחומים המוצגים בפניו במוסדות הוא מודרני?
      תקשיב סבאלה' - העולם משתנה ומה שהיה אתמול הוא לא מה שיהיה בעתיד. יראת השמיים והפרומקייט והקפדה על לימוד תורה וקיום מצוות חייבים להישאר במלא עוזם אך יש גורמים חדשים שהצטרפו למשוואה. ניוול ודלות הם לא סימן לאהבת ה' אלא חילול ה'. הרצון שלא לראות בזוגתי מראה מאוס [ואגב - לי זה לא מאוס אך לחלק מידידיי זה מאוס, מאוס בהחלט] הוא דבר בסיסי ובפרט שהגמרא תמיד מכניסה לשקלא וטריא את העניין של "שמא תתגנה"
      בקיצור סבלה, שמח בנכדתך שבעלת דעת היא, עזור לה להרחיב אופקים ורווה ממנה רוב נחת חסידי אמיתי

      מחק
  4. בזמנינו אנו, נשים צעירות ובנות סמינרים מתחלחלות מהמחשבה לגלח את שיער ראשן.
    הניסיון לכפות על הנשים הצעירות של היום את המנהג העבר אצל נשות הונגריה לגלח את שיער ראשן, הוא מעשה דוחה, פסול, ובלתי אנושי.

    אני חשה בוז עמוק לחסידות בעלזא שעל ברכיה התחנכתי. לא אסכים שיעוללו כזאת לבנותיי הצעירות בבואן להקים בית בישראל.

    השבמחק
  5. שח לי יהודי מעיר טוקאי שבהונגריה כי במקומו היו שתי אחים שירשו כזית של בית דפוס שהיה לאביהם שמת אבל לא הצליחו להשתוות על החלוקה והמריבות שבינם סחפה את משפחותיהם שהיו מעסיקים את הז'נדרים להפריד במריבות נשותיהם בשוק העיר והם חבטו הלשינו והזיקו זה בזה עד שבאו הגרמנים וכלאו את יהודי העיר כולם בגטו צפוף בקצה העיר. ורק אז נתפנה האח הגדול ממלחמת העולם שניהל באחיו והיה הולך מדלת לדלת עם מכשיר תספורת ומסביר לכולם שכל הצרות שבאו הן בעטיין של נשים המתרשלות בגילוח ראשן..

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.