רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 15 בינואר 2014

חודשיים וחצי לאחר שאר הרשיות המקומיות, התקיימו אתמול בחירות בערד

מאת ערדי

כחודשיים וחצי אחרי הבחירות לרשויות המקומיות, התקיימו אתמול (שלישי) בחירות לראשות העיר ערד. ראשת העיר המכהנת, טלי פלוסקוב מישראל ביתנו, התמודדה מול שני מועמדים: משה אדרי המזוהה עם הליכוד והתמודד גם בבחירות הקודמות ועו"ד ניסן בן חמו, שרץ מטעם יש עתיד. הבחירות בערד התקיימו בתאריך שונה מאשר ברשויות האחרות כי הבחירות הקודמות בעיר, שנוהלה עד אז בידי ועדה מטעם משרד הפנים, התקיימו במועד נפרד.
בעיר התנהלה בחודשים האחרונים מערכת בחירות תוססת. הפרסומים נגד פלוסקוב התרכזו בעיקר בקרבתה לאוכלוסיית חסידי גור בעיר, המונה יותר מ-700 משפחות, וההטבות שהיא כביכול מעניקה לקהילה. לטענת המועמד בן חמו, הבחירות הן בגדר "מלחמה על הבית'', והתושבים צריכים לקבוע מה יהיה צביון העיר.
בבחירות שהתקיימו בשנת 2010 פלוסקוב ניצחה ברוב של 48.6 אחוז מהקולות, כאשר מולה התמודדו שבעה מועמדים. בחירות אלה התקיימו לאחר שנתיים וחצי בהן העיר נוהלה על ידי ועדה ממונה בראשות מנכ"ל משרד הפנים לשעבר, גדעון בר־לב, שמונתה על ידי משרד הפנים בעקבות אי אישור תקציב העירייה ופיזור המועצה. פלוסקוב מונתה אז למועמדת על ידי השר אביגדור ליברמן, שאף ביקר בעיר ביום הבחירות להביע את תמיכתו.
34 קלפיות פעלו בעיר. בערד 28,000 תושבים, 22,000 מתוכם בעלי זכות בחירה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.