המומים ומזועזעים כך ולא אחרת לא רוצים להאמין עד להיכן הם ירחיקו עד כדי סירוסה של תורה, וכפי שאמר יהודי חכם לא רציתם להדפיס את כל המדרש אל תביאו את המדרש כלל שגם אז היה מציב שאלות קשות מדוע בכל עיתון חרדי מביאים את ההספד של האבא ששיכל את בנותיו ואילו 'המודיע' לא מביא, מה קרה כאן
האבא בלב שבור הספיד את בנותיו וציטט מדרש ידוע על מעשה רבי מאיר וברוריה אשתו, כששני בניו הלכו לעולמם בשבת וברוריה אשתו לא רצתה לצערו בשבת
במקום לספר לכם את דברי המדרש אביא אותו כאן מילה במילה:
מַעֲשֶׂה בְּרַ' מֵאִיר שֶׁהָיָה יוֹשֵׁב וְדוֹרֵשׁ בְּבֵית הַמִּדְרָשׁ בְּשַׁבָּת בִּשְׁעַת הַמִּנְחָה, וּמֵתוּ שְׁנֵי בָּנָיו. מֶה עָשְׂתָה אִמָּם? הִנִּיחָה שְׁנֵיהֶם עַל הַמִּטָּה וּפָרְשָׂה סָדִין עֲלֵיהֶם.
מֶה עָשְׂתָה? תָּפְשָׂה אוֹתוֹ בְּיָדוֹ וְהֶעֱלַתּוּ לַחֶדֶר וְהִקְרִיבָה אוֹתוֹ לַמִּטָּה.
כאן נשאל כל יהודי נורמלי מה רע במדרש הזה, איזה חסרון מצאו בו שצריכים לסרס אותו. אבל ב'המודיע' ישבו ה'פרושים' של גור והחליטו כי יש כאן 'ניבול פה', כתבו כי ברוריה אשתו של רבי מאיר תפסה אותו בידיו והעלתו לחדר והקריבה אותו למטה, אלו מילים מזעזעות בגור
(על מעשה הנבלה הזה שעשה 'המודיע' ראה את הפוסט הבא)
האבא בלב שבור הספיד את בנותיו וציטט מדרש ידוע על מעשה רבי מאיר וברוריה אשתו, כששני בניו הלכו לעולמם בשבת וברוריה אשתו לא רצתה לצערו בשבת
במקום לספר לכם את דברי המדרש אביא אותו כאן מילה במילה:
מקורות הסיפור: מדרש משלי לא, י
מַעֲשֶׂה בְּרַ' מֵאִיר שֶׁהָיָה יוֹשֵׁב וְדוֹרֵשׁ בְּבֵית הַמִּדְרָשׁ בְּשַׁבָּת בִּשְׁעַת הַמִּנְחָה, וּמֵתוּ שְׁנֵי בָּנָיו. מֶה עָשְׂתָה אִמָּם? הִנִּיחָה שְׁנֵיהֶם עַל הַמִּטָּה וּפָרְשָׂה סָדִין עֲלֵיהֶם.
בְּמוֹצָאֵי שַׁבָּת בָּא רַ' מֵאִיר מִבֵּית הַמִּדְרָשׁ
לְבֵיתוֹ. אָמַר לָהּ: הֵיכָן שְׁנֵי בָּנַי? אָמְרָה לוֹ: לְבֵית
הַמִּדְרָשׁ הָלְכוּ. אָמַר לָהּ:
צָפִיתִי
בְּבֵית הַמִּדְרָשׁ וְלֹא רְאִיתִים. נָתְנָה לוֹ כּוֹס שֶׁל הַבְדָּלָה
וְהִבְדִּיל, חָזַר וְאָמַר לָהּ: הֵיכָן שְׁנֵי בָּנַי? אָמְרָה לוֹ:
הָלְכוּ לְמָקוֹם פְּלוֹנִי וְעַכְשָׁו הֵם בָּאִים. הִקְרִיבָה לְפָנָיו
לֶאֱכֹל. לְאַחַר שֶׁאָכַל, אָמְרָה לוֹ: רַבִּי, שְׁאֵלָה אַחַת יֵשׁ לִי
לִשְׁאֹל. אָמַר לָהּ: אִמְרִי שְׁאֵלָתֵךְ. אָמְרָה לוֹ: רַבִּי, קֹדֶם הַיּוֹם
בָּא אָדָם אֶחָד וְנָתַן לִי פִּקָּדוֹן, וְעַכְשָׁו בָּא לִטֹּל אוֹתוֹ –
אַחֲזִיר לוֹ אוֹ לָאו? אָמַר לָהּ: בִּתִּי, מִי שֶׁיֵּשׁ לוֹ פִּקָּדוֹן
אֵינוֹ צָרִיךְ לְהַחֲזִירוֹ לִבְעָלָיו? אָמְרָה לוֹ: חוּץ מִדַּעְתְּךָ
לֹא הָיִיתִי מַחֲזֶרֶת אוֹתוֹ.נָטְלָה
הַסָּדִין מֵעֲלֵיהֶם וְרָאָה שְׁנֵיהֶם מֵתִים וּמֻנָּחִים עַל
הַמִּטָּה. הִתְחִיל בּוֹכֶה וְאוֹמֵר: בָּנַי, בָּנַי! רַבּוֹתַי,
רַבּוֹתַי! בָּנַי בְּדֶרֶךְ אֶרֶץ
,
וְרַבּוֹתַי שֶׁהָיוּ מְאִירִים עֵינַי בְּתוֹרָתָם! בְּאוֹתָהּ שָׁעָה
אָמְרָה לוֹ: רַבִּי, לֹא כָּךְ אָמַרְתָּ לִי, שֶׁאָנוּ צְרִיכִים
לְהַחֲזִיר פִּקָּדוֹן לִבְעָלָיו – כָּךְ "ה' נָתַן וַה' לָקָח, יְהִי
שֵׁם ה' מְבֹרָךְ" (איוב א, כא)כאן נשאל כל יהודי נורמלי מה רע במדרש הזה, איזה חסרון מצאו בו שצריכים לסרס אותו. אבל ב'המודיע' ישבו ה'פרושים' של גור והחליטו כי יש כאן 'ניבול פה', כתבו כי ברוריה אשתו של רבי מאיר תפסה אותו בידיו והעלתו לחדר והקריבה אותו למטה, אלו מילים מזעזעות בגור
(על מעשה הנבלה הזה שעשה 'המודיע' ראה את הפוסט הבא)
חיים, עכשיו אני רואה שצודקים בגור שיש לתת כדורים על ספק בעיה נפשית בלי לעשות חשבונות. אתה ההוכחה.
השבמחקחיים ידידי, למה אתה שותק על הפרשה החדשה הגובלת במעשי ניאוף אצל אנשי החצר של הרב שט.
השבמחק