רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 24 בינואר 2014

החיזוק היומי

מאת מגיד

העתירו למען אלה שרק תפילה כנה מתוך אמונה יכולה להשאירם בחיים להורים שאיבדו 2 מצאצאיהם הנותרים (האבא ת"ח לומד בישיבת מיר). מיכאל שלמה בן מיכל. יצחק אייזיק בן מיכל. ברוגז רחם תזכור.

וצריכים להאמין שצער השכינה בטרגדיה זו עולה פי כמה וכמה על צערנו, שגם הוא קשה, ודווקא בתוקף הדינים מתגלים רחמים כאלו שלא היו יכולים להתגלות אילולי הדין והמתקתו על ידי הצדיק.

"כמשל המלך שהיה לו כעס עם אשתו ושלח אחר הסופר לכתוב לה גט, בתוך כך נתפייס עם אשתו, אמר שיצא חלוק אי אפשר, צא וכפול לה כתובתה.

"כי על ידי זה דייקא שקרא לסופר לכתוב גט להרחיקה ח"ו וההתרחקות לבטל הקשר שיש ביניהם מכבר אי אפשר כי אם כשעולין עד בחינת חכמה עילאה שכל הכולל, שאי אפשר לבטל הקשר כי אם שם בשרשו העליון כנ"ל, והשי"ת מלא רחמים, ותיכף כשעולין לשם אזי תיכף נכמרין רחמיו המרובים, ואזי נתהפך הדבר, ולא מבעיא שאינו מבטל הקשר שם ח"ו, אדרבא, ממשיך משם הערה גדולה לבטל כל הצמצומים וכל הדינים שבעולם, וכל הכעסים וכל הקפדות שהיה לו על ישראל מעולם בכלל ובפרט, הכל ממתיק ומבטל על ידי בחינת חכמה עילאה, שנתעורר להמשיך הארה משם בבחינת ספר כריתות חס ושלום, כי עכשיו נתהפך, ואדרבא נמשך משם המתקה גדולה להמתיק הכל".

ליקוטי הלכות, הלכות גיטין ג, ד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.