רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 23 בינואר 2014

שר החינוך הבלגי קובע כי החוק בתוקפו מיידית רק האיום שיחייבו את הילדים לעבוד ללמוד במערכת הציבורית נדחה לשנה וחצי אבל ליב"ה חייבים ללמוד מיד

מאת אנטוורפנאי

החוק החדש במלואה המחייב את כל הילדים לעבור במבחנים אצל וועדת המבחנים בבריסל, ושבמקרה של כישלון בבחינות פעמיים הממשלה יחייב את ההורים לשבצם במערכת החינוך הציבורי, ובמקרה של זניחה או שלא ירשמו בזמן (השנה) בוועדת המבחנים יעברו להוצאה לפועל עד כדי לקיחת הילדים מההורים, לא נשתנה בכי הוא זה, והכל נשאר על כנו. 

שר החינוך בצעד טקטי הגיש טיוטה, שבמקום שההוצאה לפועל לקחת הילדים במקרה שייכשלו יהיה השנה, הוא נותן להם הזדמנות נוספת ומאריך להם את הזמן להציג תעודה (diplome) סופית, ובו זמנית המפקחים של משרד החינוך יוודאו שהילדים אכן לומדים את לימודי הליבה ושהם מכינים את עצמם כראוי להמבחנים.

הטיוטה הזאת עומדת עכשיו בשלבים הראשונים של חקיקת החוק, ועדיין לא נשתנה שום דבר מהחוק החדש, וזה גם מה שתמרה קריסטנס ממשרד החינוך אישרה. הטיוטה הזאת עוד צריך לעבור בשלב ראשון את הוועדה לחינוך, שמה יצטרכו חברי הוועדה להצביע על הטיוטה ברוב מוחלט. בשלב הזאת ככל הנראה לא יהיה רוב בוועדה לאשר את הטיוטה. וגם אם יאשרו אותו בוועדה הטיוטה יצטרך לעבור הצבעה בפרלמנט וגם שם בכלל לא בטוח שיהיה שם רוב לאישור.

גם במקרה והטיוטה יעבור כל שלבי החקיקה הנדרשים, בחוק עצמו לא ישתנה שום דבר. הטיוטה מכיל במילים אחרים, שהילדים מחויבים תיכף ומיד להתחיל ללמוד את הלימודים הנדרשים בכדי לעמוד במבחן, והם צריכים להירשם עוד השנה בוועדת המבחנים, ואם לא יירשמו השנה לוועדת המבחנים הממשלה ינקוט עוד השנה בהסנקציות ובהוצאת ילדים. במידה וירשמו וייכשלו השנה אז עד הקיץ הבא הם יצטרכו לעמוד במבחן, ובינתיים משרד החינוך יפקח בקפדנות שהילדים אכן לומדים את לימודי הליבה.

לסיכום משרד החינוך, וליתר דיוק שר החינוך פסקל סמט עם עורכי הדין המעולים ביותר ממדינת בלגיה (מהעיר גענט) עשו כאן צעד טקטי חכם ביותר כדי להפוך את כל העניין לסופי ולאפס סיכויים למוסדות החרדיות, משום שכל הדיונים המשפטיים מההתחלה ועד עכשיו לא נסובו על עצם החוק אלא אך ורק על הטענה שמשפטית שר החינוך היה צריך לקחת בחשבון קצת יותר זמן לאפשר להילדים לקבל התעודות החוקיות והסופיות, לטענתם ושהוא היה צריך למצות את האפשרויות החוקיות עד תום בכדי לאפשר לילדים לעבור במבחנים . בהתפתחות זאת ובטיוטה זו נהפך כל העניין המשפטי כבלתי רלוונטי עוד, ולאפס סיכויים ויתירה מזאת, אפילו אם היא עוברת כל שלבי החקיקה, זה רק מחזק את החוק עוד יותר מבחינת הסנקציות וההוצאה לפועל של החוק ולפרקליטות המדינה להוציא את הילדים מחיק הוריהם, לאלה שמזלזלים ולא נרשמים כמחויב בחוק לכל המאוחר 31 במאי השנה 2013, תהליך הזו יתחיל מיידית, ולאלו שכן יירשמו ובמידה וייכשלו בבחינות ולא יציגו את התעודות החוקיות עד סוף שנת לימודים הבא אז ההוצאה לפועל גם יהיו מוכנים מיידית, ועל כל המשתמע מכך.

לא התקיים שום קשר או משא ומתן בין משרד החינוך לבין הקהילה היהודית או עסקנים העוסקים בעניין, הטקטיקה המעולה והגאונית הזאתי הפתיע אותם בגדול.

בינתיים מתברר מעל לכל ספק שרוב  הדיווחים כמו פנחס קורנפלד, המבשר, בקהילה וכו׳ היו שקריים לחלוטין, לא היה עד עכשיו שום דיון בשום וועדה ובוודאי שלא היה שום החלטה, זה רק היה טקטיקה של שר החינוך עם העורכי דין בשיתוף פעולה של משה אריה פרידמן כבר מתחילת החודש לסיים את העניין סופית שלא יהיה שום סיכויים לדיונים בהמשך אחד ולתמיד

לקריאת המכתב כולו כנסו כאן:  http://bektzara.blogspot.com/2014/01/blog-post_22.html

5 תגובות:

  1. שר החינוך הבלגית אפילו לא החליט, רק הציג טיוטה למשפטנים בפרלמנט לדון בזה.

    השבמחק
  2. הסנטרקלאס של אנטוורפן מר פנחס קורנפעלד אומר להם וכותב ״בלמען אל תדע!
    על יום שהוא לילה-ועל לילה שהוא יום,
    על לבן שהוא שחור-ועל שחור שהוא לבן וכך הלאה!

    ככה שלא משנה להם כל כך מה הן העובדות
    ואמיתת הדברים!

    השבמחק
  3. אין שום דיחוי על שום דבר או עניין נקודה.
    אפילו אם היפוטטית הטיוטה יאושר.... גם צריכים להירשם מיידית להבחינות של וועדת שר החינוך!
    ולא מעבירים רושמים אותם בכוח לבתי ספר ממלכתיים של גויים ויהודים כאחד לשנת הלימודים הבא!

    במידה שיש התנגדות מצד ההורים תהליך הוצאת הילדים האומללים מחיק הוריהם מתחיל מיידית ע״י פרקליטת המדינה ושירותי הרווחה.

    השבמחק
  4. מה שקורה בבלגיה זה טוב. רק כך יהיה לילדים סיכוי לגדול להיות מבוגרים מועילים עם מקצוע ופרנסה.

    השבמחק
  5. allez de rat is weer boven!
    מלמדים אותנו פרשת בלק עם כל המפורשים

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.