רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 6 בינואר 2014

ידיעות - בקצרה

הערכות נכון להערב כי מפלגת טוב לא ירוצו בבחירות בבית שמש אהרון סלומון יצא די מותש מהבחירות חנוך ורדירגר הבין שאין לו כח פוליטי לשדרג את עצמו ברשימת אגו"י וגם אם יכניס חבר מועצה בבית שמש מבחינתו זה לא יעלה ולא יוריד. כך נראה נכון להערב החלטה תתקבל כנראה השבוע


*************************
סיפור הזוי שהתרחש בב"ב היום בבוקר, ילדה בת שבע בכיתה א' בביה"ס 'מרכז' שבעיר חגגה מסיבת יום הולדת, אביה של הילדה קנה קופסת קרמבו של חברת "שטראוס" בהכשר המהודר של הרב לנדא, המורה (כנראה שייכת להזויים מעץ)  החליטה לעשות משאל בכיתה מי אוכל את ההכשר, כמובן שרוב מוחץ אמר שאוכל, חוץ משני ילדות, המורה על דעת כך החליטה לבייש את התלמידה האומללה ולא לתת לה לחגוג את יום הולדת ה7 כמו שאר בנות הכיתה

*************************
יש תקווה לרווקים: המופת של הבחורים המרקדים: רקדו בבתי החולים – והתארסו לאחר חודש!!!
 מעשיות וסיפורים יש לרוב במגזר חרדי, אולם סיפור מופת אירע במהלך חג החנוכה  האחרון ומסעיר את בני הישיבות.
 בחג חנוכה האחרון, התייצבו כ-25 בחורים, הנחשבים 'מבוגרים'  באירוע של "יש תקווה" הבחורים  עברו את גילאי 22-23 וטרם מצאו שידוך.
 באירוע של 'יש תקוה', אירגון שפועל לשמח חולים נדכאים ומיוחדים קיפצו הבחורים ושימחו את הילדים.
חלפו חודש ימים ושבעה בחורים מתוכם מצאו כלה והתארסו.
הבחורים המרוגשים הגיעו למנהל הארגון וסיפרו לו את ה'מופת'

*************************
- סופות שלגים וקור קיצוני פוקדים את קנדה וצפון מזרח ארצות הברית וצפויים להחריף במהלך סוף השבוע; בנוסף לשלגים מאיימות רוחות עזות וטמפרטורות נמוכות מאוד להאט את חזרתם של רבים לעבודה אחרי חופשת החגים: ערים מניו יורק ועד וושינגטון מתכוננות לעד 45 סנטימטרים של שלג - לפי ה"דיילי מייל" הבריטי בוויניפג שבקנדה נרשמו אתמול 31 מעלות מתחת לאפס ועד כה נהרגו לפחות שלושה בני אדם בארה"ב.
- כמו״כ קווי תעופה אמריקניים ביטלו יותר מ-1,800 טיסות ברחבי המדינה לקראת הסופה ועוד 500 טיסות המתוכננות למחר כבר בוטלו ונמלי התעופה לוגן בבוסטון, אוהייר בשיקגו וניוארק בניו ג'רזי נאלצו לצמצם למינימום את פעילותם ויותר מ-500 טיסות מנמל התעופה אוהייר ואליו בוטלו: מושלי ניו יורק וניו ג'רזי הכריזו על מצב חירום וקראו לתושבים להסתגר בבתים - מושל ניו יורק אנדרו קומו ומושל ניו ג'רזי כריס כריסטי הורו גם על סגירת משרדי המדינה בשטחם.

*************************
לאחר שהרבנות הודיעה כי ספק אם הרב אבי וייס, מחשובי הרבנים האורתודוקסים בארצות הברית, מחויב להלכה ופסילת עדותו בנושאי בירור הלכה התייחס הרב דוד סתיו לנושא הבוקר (א') בתוכנית עצם העניין עם קלמן ליבסקינד בגלי ישראל וקרא להסדרת תחום הגיור ובירור ההלכה.
"יש להגדיר מחדש מיהו רב לענייני יהדות, מיהו רב לענייני גיור ומיהו רב לענייני גירושים", אמר הרב סתיו. "עם זאת אני לא רואה שום סיבה בעולם שרב אורתודוקסי לא יוכל לומר על בן קהילתו שהוא לא יהודי".
עוד אמר הרב סתיו כי "מדובר בנזק בל ישוער. לא מדובר על דמות זניחה ושולית אלא על אחד מרבני הקהילות הגדולות בניו יורק. מה יגידו היהודית האורתודוקסים בארה"ב, שהם התומכים האחרונים במדינת ישראל, כשישמעו שהם לא רצויים בארץ ושלא סומכים על הרבנים שלהם".
ראש ארגון רבני צהר אמר כי במהלך הימים האחרונים ערכו רבנים בירור בנושא והעלו כי מדובר בנושא פוליטי פנימי בתוך יהדות ארצות הברית. לדבריו "הרבנות הראשית נקלעו לתוך מערבולת פנימית. אומנם מדובר בדמות שנויה במחלוקת שגם אני לא מסכים איתו בכל דבר אך לא מדובר על גיור אלא על בירור יהדות, אשר על פי עיקר הדין אין צורך  בבדיקה בנושא כלל, לא כל שכן כשרב הקהילה אומר כי האדם יהודי", תקף הרב את ההחלטה שלא לקבל את עדותו בעניין בירור היהדות.

*************************
חבר-הכנסת יעקב ליצמן - "יאיר לפיד ממחזר החלטות שלי, זה שקר ואחיזת עיניים
קרב בין המפלגות החרדיות ל'יש עתיד' גם כשלא מדובר בנושאים דתיים. ח"כ יעקב ליצמן, מי שכיהן בתפקיד סגן שר הבריאות, תקף בחריפות את הודעות שר האוצר יאיר לפיד ושרת הבריאות גרמן מ'יש עתיד', על תקצוב בתי חולים בצפון וחלוקת מכשירי MRI בבתי-חולים בפריפריה, ואמר כי מדובר במחזור החלטות קודמות שהתקבלו על ידו בעבר, תוך מצג שווא לציבור והפרכת ססמאות נבובות.
ליצמן התייחס למסיבת עיתונאים משותפת שכינסו לפיד וגרמן בבי"ח זיו בצפת שם הודיעו על "תוספת תקציבית של 570 מיליון ₪ לחיזוק מערכת הבריאות" ואמר כי מי שקצת זוכר ויודע לעקוב אחר הפרטים, מגלה מיד כי מדובר באחיזת עיניים וכי כל הבשורות החגיגיות על תוספות תקציב והפניית משאבים הן ללא כל חידוש או בשורה.
הכל סעיפים והחלטות שכבר נעשו בעבר הלא רחוק וחלקם הגדול אף בוצעו בפועל מזמן, ציין ליצמן. לדבריו, "תרבות הפרכת ססמאות שקריות מעידה על שיטת העבודה של הממשלה הזאת ועל אופן פעילותו של השר לפיד".
על ה'בשורות' שבפי לפיד וגרמן לתקשורת, נמנים בין היתר נושאים שכבר בוצעו בידי ליצמן בעת כהונתו בתפקיד במשרד הבריאות, אז רכש מכשירי MRI לבתי חולים פריפריאליים, הקמת מאיץ קווי בבי"ח זיו בצפת, חיזוק מרכזים לרפואה דחופה, חיזוק פיננסי של קופות החולים , ותקצוב מבחני תמיכה עבור טיפולי שיניים.
"כל עובדות אלו אינן מונעות, מהצמד לפיד-גרמן, להתהדר בנוצות לא להם ולבשר לאזרחים על חיזוק מערכת הבריאות", אמר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.