רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 7 בינואר 2014

'המודיע' מיישר קו עם מרן הגראי"ל שטיינמן ומסביר למה הפגנות בארה"ק רק מזיקות בניגוד לדעת המחבל ר' שמואל אויערבך

מאת בן תורה

בשולי המאורעות הדרמטיים שעברו על החברה החרדית, בארץ ובחו"ל, כבר הספיקו לשכוח כי בראשית השבוע אמורה הייתה לצאת מועצת גדולי התורה, למסע ההיסטורי לארה"ב, כדי למחות על גזירת הגיוס. 

בעיתון המודיע בסוף השבוע האחרון, הוקדשה יריעה נרחבת אודות כל נושא המסע, מהיבטים שונים. 
באחת ההערות, מנסה המודיע להתייחס לשאלה הגדולה, "למה לא להתחיל בארץ? מדוע לא לשטוף את הארץ בהפגנת המיליון, בגל של עצרות מחאה? אולי זה יעזור?" או אם תרצו בקיצור: למה גדולי ישראל, מעדיפים להקים קול זעקה ומחאה בארה"ב ולא מנסים קודם, למצות את הזירה המקומית? 

התשובה מפתיעה והיא בעצם מיישרת קו עם הדגל של חברי מועצת גדולי התורה גם של דגל התורה וגם של אגודת ישראל בראשות מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א, הגורס כי כאן, עצרת כזו אינה אפקטיבית: 

"ראשית, אכן הנציגים החרדיים וגופים בציבוריות החרדית, עוסקים ועושים זאת, אבל אין בפעולות אלו כדי להביא השפעה מעשית כלפי הממשלה הרעה הזו" 

"אם המטרה היא תפילת רבים, אשר הן קל כביר לא ימאס- אכן ראוי ונכון ויפה שעה אחת קודם. אבל אם מדובר בהשתדלות מעשית, הפגנות מסוג זה בפני עצמן, הרי הן המתנה הגדולה לאנשי השנאה לפיד- בנט וצאן מרעיתם. 'הנה הם המשתמטים', יאמרו, הגוש השחור הזה של מאות אלפי חרדים, תלמידי ישיבות, הוריהם ואחיהם, הם הם העלוקות המוצצות את דם ילדינו ואת ממונינו, הם אלה ההולכים ומשתלטים על ערינו". 

"ואנחנו שואלים" ממשיך המודיע ותמה: "מול מי נפגין? מיהו קהל היעד עליו זה אמור להשפיע? הרי באותם רגעים בהם נזעק על שריפת התורה, יושבים להם מעדנות, שנים עשר נציגים עוטי כיפות ושביסים, חותמים ומצביעים על הרס העם והתורה ועוד פושטים רגל מטולפת לאמר: טהור אני". 

"והעם שבשדות, היהודי המסורתי, הדתי, רבים רבים מאותם מאות אלפים המשכימים ומעריבים לבתי כנסיות, מאמינים להם. תומכים בהם. מגבים אותם. אותנו הם ממש לא מבינים. גם הילדים שלהם מתגייסים. גם הבנות שלהם. עושות שירות לאומי והילדים שלנו, לא !". 

בהמשך, מנסה המודיע להסביר, מדוע איפוא, דווקא בארה"ב, נוכח הציבור היהודי המנותק ממה שקורה פה בישראל, העצרת הזו הייתה אמורה להיות אפקטיבית, יותר מאשר בארץ. המאמר מנמק, כי המטרה הייתה לגרום ליהדות העולם ואנשי העסקים של ארה"ב והפזורה היהודית, להפעיל את השפעתם האישית על מערכות השלטון, כדי להציל את ארץ הקודש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.