רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 28 בינואר 2014

גם הנחש הקדמוני היה חסיד גור

לכבוד
הגאון הגדול המוכיח בשער
רבינו חיים שאולזון שליט"א
 
שלום וברכה!
 
זכינו בשנה האחרונה שאתה מונע עוולות ומעלה בעיות חשובות ונכונות במטרה לתקנם, ואני בטוח שיש לדבריך השפעה ניכרת ומה שנותר לי לברך אותך שתצליח לעורר את ליבות עם ישראל לאבינו שבשמיים.
 
אני רוצה להעיר ולהאיר על דבר נכון שכתבת, אם כי אני מסתייג מהסגנון, והוא ההקצנה והנטייה שיש בחוגים שונים, הקצנה שמקורה לא טהורה בכלל וגם גורמת נזקים חמורים לציבור החרדי ולנשירה גדולה שקיימת כיום בציבור החרדי, והוא הניסיון להפוך אנשים ל"קדושים וטהורים", דרך כל מיני שיטות של כדורים ואיומים וניסיונות נואלים כפי שרואים בכתות ובחוגי האיסלאם. וכל זה היפך השולחן ערוך והדת היהודית.
 
להחמיר בענייני קדושה ופרישות על פי חסידות זה מצווה, אבל להמציא דברים חדשים ולהלביש עליהם על אנשים בכח או שלא בכח זאת לא יהדות ר"ל ומי יודע כמה עוונות ואיסורי דאורייתא ה"קדושה" הזאת גורמת ליהודים תמימים שרוצים ללכת בדרכי אבות על פי החסידות.
 
כבר בבריאת העולם היה לנו נחש קדמוני שהוא החליט שהוא יותר צדיק מהקב"ה והוא יחליט מה זה פרישות וקדושה וטהרה היה זה הנחש הקדמוני שאמר לח. ( השם המקורי בתורה זה חווה רק לפי הדת החדשה אסור להזכיר את השם המלא) לא לנגוע בעץ, בעוד שהאיסור היה רק לא לאכול. לכאורה תשאלו מה רע בלהוסיף על דברי הקב"ה, אולם כבר אמרו חז"ל דייך מה שאסרה תורה, והוספות שאינם בגדר פרישות על פי תורה וחסידות, מקורו מגיע מהנחש הקדמוני.
 
הכרתי קדושי עליון כולל את אדמו"רי גור זי"ע, וההנהגה כיום, אין לה קשר וחצי קשר עם קדושה טהרה וחסידות. אינני מבין מה קורה שם, ואני רק יכול להתפלל ולבקש שיימצא שם חכם שיפסיק מיידית את כל ההתנהלות הזאת, שמקורה לא בקדושה אלא בנחש הקדמוני ר"ל.
 
הכותב בדמע
אחד הרבנים

2 תגובות:

  1. מהיכרות אישית עם כמה מחסידי גור שיום אחד התפכחו לראות שהע\הלכה זה לא כמו כל השטויות שסיפרו להם....
    ופתאום נהיה לבם בלבול גדול והם הפסיקו לקיים הרבה הלכות אמיתיות רק בגלל שהקו בין ההלכה לחומרות הזויות נעלם מזמן

    השבמחק
  2. אבא ע''ה שח לי על מה שרבים וטובים היו מתמיהים דברי הזוה''ק האומרים כי לחטא הידוע אין התשובה מועילה באשר שמענו מפי הגבורה שימינו פשוטה תמיד לקבל שבים. וכי לו נראה שכוונת הדברים היא באשר טבע אותו חטא מסויים שהוא מכשיל מכל צד שמתקרבים אליו, ואפילו עסק ה'תשובה' על החטא הידוע היא פרוזדור לחטא כידוע. לכן אין לך טוב בימי רתיחת הדמים מהתפילה בכוונת הלב וטרדות עסק התורה וגמילות החסדים. וכבר אמרו הפקחים שהיצר מכיר את כל הטריקים והחושך לא יברח מאיומים באבנים ומקלות..

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.