רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 6 בינואר 2014

הרב זמיר כהן, כמה בורות אתה מפגין ברבים

מאת עקיבא וויינגרטן

מידי שנה בהגיע זמן ראש השנה על פי הלוח הגרגוריאני והמכונה בישראל 'סילבסטר' (בשאר העולם זה נקרא 'ערב השנה החדשה' או באנגלית: ניו ייר'ס איב), אנו מקבלים הצפות בכל מדיה לא רשמית אפשרית על כמה אסור לחגוג את היום הזה וכמה סילבסטר הראשון היה אנטישמי שטבח ביהודים וכו' וכו'.
אני מוצא את עצמי מתייחס לזה כל פעם מחדש, לא שיש לי עניין בלחגוג או לא לחגוג חג של נוצרים, אבל הבורות והשטויות שאנשים מפיצים ללא בדיקה או סימוכין היסטוריים מוציאים אותי מדעתי, אבל מי שהכי הקפיץ אותי זה הרב זמיר כהן, אותו אחד שמתיימר כן לדעת, והוא בהרצאתו מביא את הסיפור כמו איזה היסטוריון מהולל שחקר ובדק וכך מביא את השומעים לידי הרהור תשובה. אבל במטותא ממך הרב כהן, למה לדבר שטויות?
ולהלן העובדות: הטענה לפיה סילבסטר הראשון הטביל לנצרות את הקיסר קונסטנטינוס הראשון מבוסס על אגדה נוצרית, כשלמעשה קונסטנטינוס הוטבל לנצרות רק על ערש מותו, על ידי הבישוף אאוזביוס מניקומדיה, וזאת כשנתיים לאחר מותו של סילבסטר, משמע שקונסטנטינוס בחייו כלל לא היה נוצרי, ורק למען כבודו שופץ ההיסטוריה הנוצרית, לא סילבסטר ולא קונסטנטינוס טבחו ביהודים, אין שום תיעוד היסטורי לא של הנוצרים ולא של אף מקור היסטורי אחר שמעיד על טבחים שכאלו, צריך לזכור שאנו מדברים על תקופה שבה הנצרות בכלל נלחמה על עצם קיומה בזמן שהם כלל לא היו דת לגיטימית, הקשר היחיד בין קונסטנטינוס לנצרות זה 'צו מילאנו', צו שבעצם נתן חופש דת לכל אדם באשר הוא, כולל היהודים.
קונסטנטינוס גם תמך בסמכות הסנהדרין, והשווה את מעמדם של מנהיגי היהדות לזה של הנוצרים והפאגאנים, הדבר היחיד שהוא עשה בחייו נגד היהודים זה אכיפת איסור התיישבות יהודים בירושלים אבל לא רצח ולא נעליים.
ואז כבוד הרב הגיע עם הברקת המאה, מסעי הצלב! תגיד לי אתה רציני?! מסעי הצלב היו בין המאה ה11 ל13, גם סילבסטר וגם קונסטנטינוס מתו במאה ה4! פספוס של כ750 שנה!
אסיים בבקשה לכבוד הרב, לפני שאתה מביך את עצמך שוב, ריכזתי עבורך את כל הקישורים הרלוונטים העוסקים בנושא, תיכנס, תקרא ותחכים. סילבסטר הראשון, קונסטנטינוס הראשון, מסעי הצלב, גוגל, ויקיפדיה.
וזו ההרצאה המדוברת למי שפספס:

3 תגובות:

  1. שוטה שכמוך אתה בעצמך מביא קישור של הרצאה של הרב זמיר ואפילו אתה לא מבין מה ששמעת אולי אפילו לא הקשבת כי הרב לא אמר שסילבסטר רוצח רק אמר שנתן לגיטימציה לרדיפות ועוד שמסעי הצלב הרב הזכיר באופן כללי את מעשי הנצרות ולא שסילבסטר עשה אותם מוטב שתבדוק בציציותיך לפני שאתה משמיץ רב או כל אדם

    השבמחק
  2. לא פעם ראשונה ולא אחרונה. כל ספרי המהפך מלאי פסבדו מדע ודברים שלא יסבלם דעתו של איש משכיל גמו כן הרצאוציו בתורה ומדע. רב חביב ומתוק אבל עם רמת השכלה לא מתאימה כדי שידבר ויכתוב על דברים כאלה. בעןד שמקרב תמימים, זה מרחיק חכמים.

    השבמחק
  3. אם להודות, נהניתי מאוד לקרוא את מה שכתבת, זה היה מופע סטנד-אפ כתוב בחינם. אז תודה! אבל בשביל עצמך עדיף שתפסיק לדבר ולכתוב. לפחות ברבים. אתה פשוט מבייש את עצמך וזה חבל בשבילך.
    איזה איש מטומטם :)
    מדבר על "בורות" שמפגין כבוד הרב, בו בזמן שהוא עצמו מציג גיבוב עלוב, חסר שחר ובסיס לדברים שהוא עצמו מוציא מהקשרם. מסתמך על כתבים שיקריים שכתבו כמה היסטוריונים-נוצריים-שיכורים, בזמן שיש לו מקורות מהימנים באמת - מקורות יהודיים.
    תהיה בריא. ויהי רצון שתזכה לראות את האור במהרה.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.