רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 10 בינואר 2014

הדיין הקנאי מ'העדה החרדית' יהושע ראזענבערגער באוסטרליה - אין קברים בבית שמש את המאבק מנהלים חסרי תעסוקה

מאת עדה'ניק

מסתבר שמאחורי הקנאות החרופה של הגר''י רוזנבערגער נגד הקברים בבית שמש "הכל שקר וצביעות" ופחד מהסיקריקים המתפללים בבית מדרשו וחושש שיעזבו אותו וישאר בלי מנין בשבת,
מהקלטה שהגיע לידינו ומסתובב ברשת בימים אחרונים שומעים איך שרבי יהושע ראזנבערג שהגיע למגבית עבור מוסדותיו באוסטרליה לפני כשנתיים בתחילת המערכה, הנ''ל מתבטע לשאלות אחד מהמשתתפים במקום "מה קורה בבית שמש? האם יש קברים? עונה לו הגר''י רוזנברג "אה, נישט קיין קברים, נישט קיין עצמות, אלעס שטותים והבלים, מענטשן וואס זיכן וואס צו טוהען מיטן טאג" ובתרגום "אין עצמות ואין קברים הכל שטויות והבלים, אנשים שמחפשים איך למלא את סדר יומם"

ראזנבערג הגיע לבית שמש לפני כ15 שנה ומאז ועד היום מתפללים בבית מדרשו בשבת כ35 איש בלבד כשזה נכנס זה בא, מידי כמה שנים מתחלפים במקום האנשים החל מאנשי ירושלים וחסידי סאטמאר ממהרז''ל וחסידי סאטמאר מהר''א שעזבו אותו ופתחו לבד ביהכנ''ס, מה שנשאר לו זה קבוצת הסיקרקים ששם מצאו להם מנוחה אחרי שנזרקו מכל בתי המדרשות בעיר. וכמובן אחרי הנ''ל הוא פתאום החליף דעה ופתאום הוא היחיד מכל רבני העיר ומרבני העד'ח שראו ומצאו קברים ועומד בראש המערכה  האבודה.

לפני כחודש הגיע ראזנבערג לנאום בהפגנה במונטריאל שם תקף אישית את הראב''ד הרב שטרנבוך וע'ז קיבל כ10.000 דולר כי הוא היחיד שמעיז לצאת בהתקפה נגד הראב''ד, אבל מסתבר שמה שעשה עם הכסף זה פאשקעווילים נגד הראב''ד וכו' כי במוסדותיו עדיין חייבים משכורות מחודש אב האחרון.

תגובה 1:

  1. שאלות תם:
    א האם נחשפו אי פעם חשבונות הו"ה של אתרא קדישא
    ב הנשמע כזאת שאדם ימנה עצמו ליחיד בדור שאין בלתו ב'מומחיות' הקשורה לקיום חוב מחבות היהדות.
    ג אם לגדוילים המנוחים או לאלה שעמנו היום כמו רבי יעקב מאיר'ל שנתבררה להם ייחודו של האיש שמידל במופת הוברר הדבר מול ידיעותיהם בקיאותם ושימושם בנושא או שעל ידי מלאך מגיד או במראה לילה נאמר להם שאין בדורנו כשמידלנו היודע בין שטיין וביין?

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.