רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 14 בינואר 2014

התמליל המלא של נאומו של האדמו"ר מבעלזא לנשות החסידות בעניין תקנות הצניעות

"ברוך השם נוסד ארגון לנשים בשם 'יחדיו', זה דבר חשוב, למרות שהינו חידוש לנשים שמתאספות בחבורות, זה דבר טוב, דבר חשוב ודבר קדוש להתאסף בקבוצות קבוצות, וללמוד ביחד ספר מוסר, או שאחד ידבר דברי התעוררות בענינים העומדים על הפרק, או שמתאספים לסעודה בצוותא, או שנוסעים ביחד למקומות הקדושים, או שמתאספים לאמירת תהילים ביחד, כל הדברים האלו ביחד ובנפרד הם דברים לכלל ולפרט".
"באשר לעניני צניעות מובא בשם ה'חזון איש' שפעם שאלוהו, אמרו חז"ל שהקב"ה ברא יצר הרע, ולעומת זה נתן לנו הקב"ה את התורה, שיהיה תבלין נגד היצר הרע, כמו רפואה למכה, שבזה שלומדים תורה אפשר להתגבר על היצר הרע. מה יעשו הנשים הפטורות מללמוד תורה, איך הם יתגברו וילחמו נגד היצר הרע, וענה ה'חזון איש' בכח של צניעות אפשר להתגבר על היצר הרע. ועכשיו נפרט כמה דברים הנחוצים לדעת:
"צריכים לשמור על סגנון הלבוש איך שמתלבשים. צריכים להתלבש כמו שמתאים לבת ישראל, בצניעות, לא להיגרר אחרי המאדעס החדשים המתאימה לנשים ברחוב, אפילו הנשים שבפנימיות בתוך הלב הם בסדר, אבל צריך גם להיראות בחיצוניות".
"זה שנשים צריכות ללכת לאחר החתונה בכיסוי הראש, הינו דבר פשוט עפ"י תורה, אלא שיותר טוב שהולכים עם מטפחת או פריזט. ואפילו אלו שהולכים עם פאה, עדיך שהפאה תהיה מכוסה במטפחת או בכובע, ולא כאלו ששמים איזה סרט על הראש ואומרים שהולכים בכיסוי. ובוודאי בוודאי שהפאה לא תהיה באותו צבע של השיער. וגם שהפאה לא תהיה ארוכה מדי, בגלל שכל הדברים האלו אינו בגדר צניעות. הבגדים שהנשים לובשות אסור שיהיה ארוך מדי, ולא קצר מדי, ואסור שיהיה מדי צר, אלא אך ורק כפי שקבעו הרבנים.
"שלמה המלך ע"ה אומר בסוף משלי 'שקר החן והבל היופי, אשה יראת ה' היא תתהלל', אם מתלבשים באלגנטיות לבעל, לילדים ולהורים, זה דבר טוב, אבל אם מתלבשים בשביל הרחוב, בכדי שאנשים יסתכלו, הריהו בגדר 'מכשיל את הרבים'. בוודאי בוודאי שאינם צריכים להתלבש בגועל, אבל יש מידה בינונית, מדי יפה גם לא טוב".
"צריכים לשמור שלא יימצא בבית או בעסק - היינו במקום העבודה או שמנהלים חנות או עסק – אינטרנט לא כשר, לא אצל הגברים ולא אצל הנשים, ובוודאי בוודאי לא אצל הילדים. אנו חייבים לומר שהאנשים המבינים באינטרנט אומרים שאפילו אינטרנט נקי, ולמי שאינו זקוק לזה לצרכי פרנסה, כדאי שיוותר עליו. ובפרט לילדים, בנים ובנות, שלהם זה דבר מסוכן למאוד לנפש רוח ונשמה"
"כשרות המאכלים: צריכים לשמור על כל דבר מאכל ומשקה שמכניסים בבית פנימה, שיהיה בתכלית הכשרות. ואם מתארחים בביתו של מישהו אחר, צריכים גם לשמור שיילכו רק למקומות שיודעים שהכל בתכלית הכשרות.
"חומר קריאה: צריכים לשמור על חומר הקריאה שאנו קוראים, בין אם זה עיתון, ובין אם זה ספר קריאה, לשמור שיהיה חומר קריאה שהינו בתכלית הכשרות, בתכלית הצניעות, וההשקפה הינו בתכלית הטהרה ובתכלית הקדושה, ולא ח"ו ההיפך.
"קדושת הדיבור: בת ישראל צריכה לדבר כמו שמתאימה לבנות ישראל, בלשון ה'אידיש' ובעדינות. איני מדבר מזה שצריכים לשמור לא לדבר לשון הרע ורכילות וכיוצא בזה, שאסור בתכלית האיסור מן התורה, רק אפילו מה שמותר לדבר צריכים לשמור לא לפגוע בזולת. צריכים גם לשמור על הילדים, בנים ובנות, איך הם משוחחים בינם לבין עצמם, ואיך הם מדברים עם אנשים מבוגרים, גברים ונשים, שיהיה בדרך ארץ ובעדינות".
"צריכים לשמור על הילדים שיתלבשו בדרך היהודית והחסידית. ולשמור איך הם מברכים ברכות ואיך מתפללים, ועם מי הם מתחברים. על כל הדברים האלו בתפקיד ההורים להשגיח על ילדיהם בבית".
"כל אחת ואחת צריכה לתמוך בבעל ולזרזם שיקבעו עתים לתורה, בביהמ"ד דווקא, ובכל יום ואפילו על חשבון הבית. על אחת כמה וכמה, שצריכים לתמוך בבעל שלומד תורה כל היום בכולל. ואפילו שהפרנסה לאלו שלומדים בכולל הינו שחיים קצת במצומצם זה רק בעולם הזה, אבל בעולם הבא יישבו בשולחן וכסאות של זהב. אנו מכירים הרבה אברכים שכשהם היו בישיבה היו בחורים חשובים, מופלג בתורה, יראת שמים וחסידות, ולאחר שהתחתנו נפלו בכמה וכמה מדריגות, זה הכל בגלל שבבית לא החשיבו את לימוד התורה שלו. לעומת זה אנו מכירים הרבה אברכים לאין שיעור, שבישיבה היו בחורים בינוניים, ולאחר החתונה המשיכו ללמוד, ועלו וגדלו יותר ויותר, למעלה למעלה, לשם ולתפארת, והכל בזכות הנשים שהחשיבו את לימוד התורה שלהם".
"נסיעה לרבי: היום גרים הרבה אברכים בעיר אחת, והרבי גר בעיר אחרת, הם נוסעים לשבתות מיוחדות וימים טובים לרבי. האשה נשארת לבד בבית עם הילדים, וזה הקרבה גדולה מצד האשה לטובת הבעל, "ושכרה גדול מאוד". בוודאי שאשה שאין לה ילדים בבית, או שחיתנו כבר את כל הילדים שלהם שעדיף שיסעו ביחד, לשבת וליו"ט, זה כשיש להם איפה להתאכסן.
"שידוכים לצאצאים: כשמגיע הזמן והילדים גדלים בבית וצריכים לעשות אתם שידוכים, צריכים להסתכל ראשית כל על הקרן, לאחר מכן על המשפחה, ובסוף ככלות הכל על כסף, ולא ההיפך. וחשוב מאוד שאף אחד לא יחשיב עצמו כאיש גדול וגם לא כאיש קטן. וכן אף אחד לא יסתכל על הצד השני אם הם אנשים גדולים או קטנים. וכל זה הוא סגולה לעשות שידוכים טובים ובניקל.
"כשמחתנים את הילדים עצה טובה לשלום בית שלהם, שההורים לא יתערבו בתכונות החיים הפרטיים "שלהם, כשלא צריכים לזה. שיתנו להם לבנות את הבית שלהם כפי רצונם הטוב, ואפילו שאם רואים פעם דבר שצריכים להעיר ולעורר להם, עדיף שיעוררו אותם באופן כללים ולא באופן פרטי. כדי שהחתן או הכלה לא יתביישו ולא יצטערו, ולא יכאב להם, ואז זה יכול להפריע לשלום בית שלהם ח"ו".
"הוצאות הבית וחתונה: צריכים לחיות בחשבון, לחשבן כמה שמרוויחים, וכמה שצריכים להוציא, עדיף שיישאר אגורה בכיס מלהשאיר חוב לזולת. כן כשמחתנים ילדים צריכים שההוצאות צריכות להיות עם חשבון, כשמחתנים את הילד הראשון, צריכים לחשב ולזכור שיש עוד ילדים בבית לחתן. אפילו שצריכים לחיות תמיד באמונה ובבטחון בהקב"ה, אבל אסור שהפזרנות יגיע על חשבון הבטחון, אלא אך ורק להוצאות הבית שצריכים להוציא, באין ברירה, ועל זה באם זה מגיע בדרך הקשה צריכים לבטחון בהקב"ה, אבל לא על דברים שאינם צריכים.
והאדמו"ר סיים: "אני מקווה שלא דיברתי מדי הרבה, ולא מדי קצת, ולא אמרתי דברים שאפשר לפרש באופן אחר, ואמרתי הכל באופן ברור ומדוייק, מפורש ומבורר".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.