רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 17 בינואר 2014

"אותם אנשים שהעידו שקר, נתפסו בקלקלתם, וראינו את ישועת ה' בחוש" אומר הרב פינטו

ידיעות אחרונות חושף הבוקר:

ביום רביעי השבוע, שעה שכל מהדורות החדשות עסקו באינטנסיביות במה שכונה 'הפרשייה החמורה המטלטלת את משטרת ישראל', ישב הרב פינטו בביתו שבניו-יורק, במחיצת רבנים ידועי שם וכמה נגידים המקורבים למוסדות בראשם הוא עומד – שובה ישראל. במפגש ביקש הרב להכפיל את התמיכה בפרויקט אותו יזם לפני מספר חודשים ולהחזיק עוד אלף אברכים המשלבים תורה ומלאכה ומתגוררים בפריפרייה. אחד מהאנשים שהשתתף במפגש הסגור סיפר ל'ידיעות אחרונות' כי שום דבר בפניו של הרב לא העיד על הסערה האדירה המתחוללת סביבות בימים האחרונים.

בתום המפגש, בו גוייסו סכומי כסף ניכרים לטובת הפרויקט של 'שובה ישראל', התייחס הרב לראשונה לפרשיית הניצבים. "כולם יודעים ששערי הקהילה הקדושה 'שובה ישראל' פתוחים בפני כל מי שחפץ בכך. ברוך ה' זכינו לקרב בשנים האחרונות יהודים מכל הסוגים והמינים. מגיעים אלינו לישיבה באשדוד יהודים קשי יום, כמו גם אנשי עסקים ידועים. קציני משטרה כמו גנרלים בצבא, כולם ברוך ה' מגיעים לישיבה ושואבים אמונה בקדוש-ברוך-הוא. זכינו שאנשים לומדים כאן מהי אמונה ובעיקר מהי אהבה. אהבה שבין אדם לבוראו ובין איש לחברו. זו הייתה המטרה שבשבילה הקמנו את הישיבה.

"אין זה סוד שבשנים האחרונות עברתי ייסורים קשים. עברתי ניתוחים קשים, וגם הרבנית שתחי' סבלה וסובלת לא מעט. אין לי הנאות מהעולם הזה. הדבר היחיד ממנו אני שואב את הכוחות שלי זה הנתינה לאחרים. זו השליחות שהוטלה עלי משמיים, ובגללה פתחתי את הישיבה כבר לפני 15 שנה.

"ברוך ה' זכינו להצלחה גדולה. אלפי אנשים זכו להתקרב לה', לחיות בדיבוק חברים – מפעל גדול של קידוש שם שמיים. הפעילות הזאת לא מצאה חן בעיני כמה אנשים, שיחד עם הסיטרא אחרא ניסו להרוס את כל המפעל הגדול הזה. להמעיט את האמונה בעולם. אנחנו שביססנו את הישיבה על יסודות של נתינה, מעולם לא ביקשנו דבר. לא מהקצינים ולא מאנשים אחרים. לא באתי אליהם, ההפך הוא הנכון. הם באו לביתנו וביקשו שנעזור בהצלת חיי אדם. אנחנו עזרנו בכל מה שיכלנו. הקשר הזה לא היה במסתרים. הוא היה בגלוי, הם השתתפו בשיעורים של הישיבה וביקשו עזרה, והקב"ה גלגל את הדברים כך שייגרם לנו צער, אבל אסור לשכוח שהכל מאיתו יתברך.

"אהובי", אמר הרב. "בעת הזו, אני מבקש מכם רק דבר אחד: אל תקפידו על אף אחד. אנחנו סלחנו להם כבר מזמן. אנחנו לא יודעים מהם הסיבות שהביאו אותם להפיץ עלינו עלילות והכפשות, ממה הם חששו ומה גרם להם לעשות חילול ה' כל כך גדול. אנחנו רוצים לומר בהזדמנות הזו: אנחנו סולחים להם בלב שלם על כל הצער שנגרם לנו. אנחנו מתחזקים בדברי חז"ל שאומרים לנו שכל מה שה' עושה – לטובה הוא עושה. גם על הצער שהם גרמו לרבנית, בכדי שיוכלו לרקום את העלילה  - אנחנו סולחים להם בלב שלם. למרות כל הצער שנגרם לנו החלטנו דבר אחד: בית שלנו ימשיך להיות פתוח לכל מי שיהיה חפץ בכך. נמשיך להעניק אהבה ואמונה לכל מי שרוצה ולעולם לא נבדוק בציציות של איש שיבוא לבקש את עזרתנו, אלא נרבה בהפצת תורה.

אחד הרבנים שביקש את התייחסותו של הרב למתיחות בין השלטונות האמריקניים למשטרת ישראל על רקע הפרשה האחרונה – נענה: "צריך מאד להיזהר שלא תהיה מתיחות בין הגופים. יש עלינו אחריות של כל כלל ישראל. יש טענות של המשטרה, כאן באמריקה, על כל מיני מעשים שלא ייעשו, אבל זה לא עניינו. הדין מסור לקב"ה, שהוא מגלגל את הכל לטובה. דווקא בתקופה הזו אנחנו חייבים להתחזק בהפצת תורה ואמונה, ולהחזיק עוד אלף אברכים. מתי שיהודי עוזר ללא פניות וחשבונות – הוא זוכה לראות את הקב"ה בחוש. מגיעים לכאן חברי קונגרס, ומדברים דברים קשים נגד השלטונות בישראל – אנחנו אומרים להם לדון את כולם לכף זכות ולעשות הכל להרגיע את הרוחות.

את דבריו סיים הרב בהתייחסו להאשמות נגד בכירי המשטרה: "בשנה וחצי האחרונות עשינו הכל בכדי לא לפגוע באיש. הציעו לנו לדבר על פלוני ועל אלמוני בכדי לנקות את שמנו, אבל אנחנו סירבנו. אין דרכנו בכך. מה שכאב לנו בכל התקופה הזו, היא העובדה שאותם אנשים לקחו בן משפחה שלנו, שנמצא במצב בריאותי לא פשוט, וניסו על ידי דרכם לא הוגנות לשבור אותו. זה היה מעשה שהסב לנו צער נורא. אבל ברוך ה' זכות אבותינו הקדושים עמדה לנו, ויחד עם התמיכה והחיזוק מכל תלמידי הישיבה יחד עם האמונה התמימה בהקב"ה עזרה לנו לעבור את התקופה הקשה הזו. בחג החנוכה, בנר השישי, שזהו יום החתונה שלנו, קיבלנו הודעה שאותם אנשים שהעידו שקר, נתפסו בקלקלתם, וראינו את ישועת ה' בחוש. אנחנו לא מדברים סרה באיש. בתקופה האחרונה, כשהתגברו האשמות חסרות הבסיס, הבהרנו כי אנחנו רוצים לחשוף את האמת במלואה. לא נסכים יותר לתרבות השקר, והדברים התגלגלו לאן שהתגלגל

תגובה 1:

  1. או שאני אהבל או שאני רואה טוב שהרב שם את התפילין בכלל במצח!!!!!

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.