רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 19 בינואר 2014

פרשת שרון – יומן השבוע מהשטח ב"ניצן" .

מאת יגאל - ניצן

לפתע, ללא כל הודעה מראש , פרצה מרים בבכי חסר מעצורי, היום בצהרים בחנות התבלינים . לא באמת חנות . אין חנויות ב"ניצן".  זה ארגז משאית שהונח 'בניגוד לחוק' ונהפך לחנות פיצוחים ."לכל תושב יש פתרון " חזו תושבי ישראל בפרסומות בטלביזיה , פרי מוחם המעוות של 'פורום החווה'.אך עד היום , לא הוקם המרכז המסחרי המובטח ב"ניצן" .אף לא חנות אחת , מפעל אחד או מקום עבודה אחד. אל תחשבו שהממשלה מתבטלת .מכתבי איום ,צווי הריסה, שליחים מאיימים ומשטרה , נשלחים באופן קבוע למגורשים הזרוקים עדין במאות הקראוילות {המצאת פורום החווה}הרעועות .פעם עוד היו מתקנים את התקלות . "אל תשאלי מה עובר עלינו" , אמרה מרים לאשתי, היום בחנות התבלינים. "בעלי סובל מסכרת גבוהה מאז הגירוש . כרתו לו רגל אחת ואנו נלחמים להציל את השניה . הלכנו לרופא פרטי בעלות 3600 ₪ לביקור, כדי להציל את הרגל השניה. היינו מספר טיפולים אך נגמר לנו הכסף ,איש לא עוזר לנו . הרופא אמר לבעלי שהכל נובע מהראש , מהדיכאון . מה עושים???"
י' שבט . תאריך היסטורי בחב"ד . בעשר השנים האחרונות , 'בית חב"ד גוש קטיף' , מארגן את התוועדות י' שבט , יחד עם האזכרה שמקיימת מש' אוחיון .אב המשפחה ר' אברהם ז"ל,  הגיע מ"ירוחם" ל"נוה דקלים" לפני שנים רבות . זכה ר' אברהם , שנכדיו וניניו יחיו סביבו מכיוון שחמישה מילדיו בנו את ביתם ב"גוש קטיף" .בי' שבט , לפני 10 שנים , שמע ר' אברהם את הכרזתו של שרון על גירוש היהודים "מגוש קטיף " .התמוטט וליבו נדם. ז"ל . הי"ד . כך רבים וטובים מחברינו , נפטרו מצער ושברון לב . השבוע קברנו חבר נוסף ב"ניצן".  ישראל ז"ל , עלה מצרפת והתיישב ב"נוה דקלים" יחד עם משפחתו הנרחבת .ציוני נלהב היה  ישראל . מאז עלה לארץ , לא הסכים לעזבה .גיבורי המדינה והגנרלים , נדמו בעיניו למלאכים . כגודל ההערכה , כך גודל הנפילה . ישראל בנה בית 'קבע' בניצן אך לא התאושש מהגירוש . ז"ל. הי"ד.
 לפי נתוני 'משרד הבריאות' , התחלואה הקשה והפטירות בקרב המגורשים , פי שנים ! מהממוצע הארצי.  אולי לזה התכוונו ראשי המדינה באומרם שהבעיות של המגורשים נפטרות???
זרקו אותנו לבתי מלון לשבועיים . היינו שבעה חודשים .הבטיחו לנו עד שנתיים בקראוילה {בקיץ : חמאוילה} עד היום מאות משפחות מתייסרות במבנים רעועים דליקים שהחוק אוסר לבני אדם לגור בהם.
המצאה גאונית המציאו ממשיכי 'פורום החווה ' : להעתיק את     הקראוילות לישובי ה'קבע' . אך עדין לא מצאו מי שיעבור על החוק ויאשר את תקינות המבנה למגורים..לפני עשור , היה מישהו כזה שדפק על הרכב וצעק על העובדים שיתחילו לזוז .....המצאה נוספת שהמציאו היא הביובית . לאור ה'שלום ' שהגיע אחרי הגירוש , גם תושבי 'ניצן' סובלים מהטילים המשוגרים מ"גוש קטיף" . מכיוון שכל מחנה הפליטים עשוי מגבס וקרטון , הוצבו צינורות ביוב גדולים מבטון,  אליהם נסים התושבים בעת אזעקה .
השבוע פגשתי את אבי חברי הטוב . אשתו מוליכה אותו  למרפאה ב"ניצן".המרפאה גדולה . לאור הצרכים המרובים ל"ע , הוכפל שטח המרפאה .  אבי הכרני בקושי .סובל ממחלה קשה סופנית ,כבר בקושי זוכר את שמו . בקרתי אצל ראובן . ביתו נמצא באמצע בניה אך אין לו כסף לסיים .הקבלן ברח לו ... כמו להרבה מחבריו . כעת הוא לא עובד . אשתו קבלה את המחלה בצורה קשה ביותר . "אין לי מה לאכול לשבת" ,אמר לי ." מימי לא בקשתי עזרה אך אין לי ברירה . הנסיעות לטיפולים , התרופות ,  בגוש קטיף הייתי מלך , עזרתי לכולם . היום אני גמור" .השארתי לו מעטפה מכובדת . שיוכל לעשות שבת ולמלא דלק לנסיעות לטיפולים.בית חב"ד משתדל לסייע ככל שניתן אך הצרכים מרובים . משתדלים למלא את השליחות שהרבי הטיל עלינו : לשמוח ולשמח .מח' הרווחה מתקשה לסייע ושולחת את הנזקקים לגמ"ח. בשבוע שעבר פתחנו שני כוללים למובטלים הרבים  ב"באר גנים" וב"ניצן" . המובטלים באים , לומדים תורה ונהנים מהחברה ומהכיבוד . יש להם למה לקום בבוקר. הקראווילות הרעועות , רועדות מהרעמים ופתוחות לכל גנב . היום נגנב רכב של מ. נכה 100% ממלחמת יו"כ ומפיגוע שעבר.זה הרכב הרביעי שנגנב השבוע . מזיזים את החלון , נכנסים ולוקחים . אין סורגים . לא ניתן לנעול . אסתר התעוררה בבוקר והבינה שערבי היה בחדר השינה שלהם בלילה ולקח את מפתחות הרכב . בבוקר הרכב כבר היה ברמאללה . מירה פגשה את הגנב בחדר השינה , הבוקר ב: 8:30 שחזרה מהבאת ילדיה לגן.
אלו חיי היום יום ב"ניצן"  . ניתן להוסיף ולספר על חווה שחזרה היום מאשפוז עם סכרת 500 . "אני יודעת שזה מעצבים ורוגז " .אמרה . אך מה תעשה ? בעלה נטש אותה , בנה ירד לגרמניה ולא מוכן לשמוע על המדינה שבגדה בו ..
השבוע בשטו"מ , פתחו בקול רעש גדול את ביה"ס החדש ב"ניצן". לאחר עשר שנים שבהם התלמידים לא למדו במקום מסודר והתגלגלו בין בתי המלון לכיתות דולפות , ללימודים במתנ"ס. עדין מתבוססים בבוץ אך יש ב"ה מבנה  .
השבוע , באופן חריג ,  נראו פרצופים מחייכים בחוצות "ניצן" .
 ביום הלווית שרון , אף נשמעה בבית הכנסת הקריאה : " היום לא אומרים תחנון"!
המציאות המרה נגרמה ע"י מישהו . נכון , הכול משמים , אך מגלגלים חובה ע"י חייב .  קשה להבין איך מצביא וגיבור צבאי , מידרדר בצורה כה חמורה . הכיצד מנהיג יהודי, ראש מדינה,  מפקיר את חיי מאות אלפי אזרחיו , כדי להציל את עצמו ממאסר ? כדי להפטר מהעונש שקיבל חברו ד. שהורשע ויושב בכלא על שנתן לו שוחד .? איזה רוע  להתעלל ולהרוס חיים נהדרים של אלפי יהודים ולגרשם , לעקור 49 מתים קדושים מקברם , להרוס בתי כנסת , תלמודי תורה , ישיבות כמו שעשו הגרועים בשונאינו???
 כואב מאוד ובלתי נסלח, הפשע של עומק הנסיגה כעומק החקירה .
בקשה אחת אליך אריק :כעת אתה נמצא בעולם האמת .
 אנא , התגלה למחליפיך בשלטון ועדכן אותם על הטעות הגסה שעשית .לבל יחזרו חלילה על הפשע הנורא של עקירת יהודים מאדמתם . דאג מלמעלה , שפירותיך , לא יהיו כמוך .
שנזכה , שאלו הם הכאבים האחרונים של חבלי משיח ונזכה בקרוב ממש לגאולה האמיתית והשלימה ושהקב"ה גם יזכה לבית.
יגאל – ניצן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.