רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 5 בינואר 2014

האם מעמדו של ה'שליח ראשי' בסכנה? כתבה שניה בסדרה

מאת חב"דניק

בעקבות פרסום הכתבה הראשונה, בדבר הסכנה המרחפת מעל ראשיהם של השליחים הראשיים, שגורמים מתוך בי"ד רבני חב"ד קמו לקעקע הסדר הרגיל והמקובל שהיה נהוג עשרות בשנים, אשר השליח ראשי הוא הסמכות הבלעדית בתחום שיפוטו, וכעת באים לבטל מעמד ייחודי זה, פנו למערכת יודעי דבר, ומסרו פרטים נוספים מהפרשה, המתבררת שוב כאות קלון על הגורמים הללו מתוך הבי"ד המונעים מתאוות בצע ורדיפה אחר ממון ושליטה על מרכזי כח, כפי שנסביר מיד עם כל השמות של הנוגעים בדבר.

אין זה סוד כי הסדר אשר היה מקובל מאז הקמתו של מפעל השלוחים האדיר -לפיו ה'שליח הראשי' הוא בעל הסמכות הבלעדית להחליט אם לקבל לתחום פעילותו שליח נוסף אם לאוו- היה לצנינים בעיניהם של גורמים אינטרסנטיים מסוימים, אשר ניסו לקדם אינטרסים אישיים (בשם חב"ד) בנסותם לקבל שליטה על מוקדי כח בעוד השליח הראשי "הפריע" להם במלאכתם זו.
אלא שלאחרונה נפל דבר. בעקבות הצטברות של כמה וכמה מקרים של "התנגשות" בין השליח הראשי המקומי לבין פעילים מבחוץ שנחתו יום אחד במטרת השתלטות על פעילותו של השליח הראשי, אשר בחלק מהפעולות המחוצפות הללו מעורבים מקורביהם של מספר רבנים בבי"ד, הגו הרבנים הללו רעיון מבריק שיביא לפתרון כל "הבעיות" הללו שגורמים להם השליחים הראשיים.

נתייחס לשני מקרים לעת עתה (אף שיש מוקדים נוספים הקשורים לפרשה, וזה בהזדמנות אחרת), בהם מעורבים מזכיר הבי"ד הרב גולכובסקי, והרב הבלין מקרית גת.
גולכובסקי מקבל לקופת ביה"ד מיליוני שקלים מהקרן של עמאר בצרפת. דא עקא, שהרב עמאר מצרפת מתנה זאת לאחרונה בכך שגולכובסקי "יפתור" לו את "הבעיות" שעושה השליח הראשי לאשדוד הרב גודמן שליט"א לבן של עמאר שהחליט יום אחד לנחות באשדוד ולפעול בשם חב"ד ברחבי העיר ללא שיתוף פעולה עם השליח הראשי, בטענה שיש קהילה גדולה של צרפתים (אשר חלקם הגדול קשור גם לרב גודמן) שהוא מעוניין לפעול איתם. מאחר והרב גודמן לא מאפשר לו לפעול בעצמאות מוחלטת בשם חב"ד, פנה האבא מצרפת לגולכובסקי שימצא רעיון לפתור לו את הבעיה, אחרת התמיכה לבי"ד בסכנה.

עוד נחזור לסיפור הזה, אבל לפני כן, סיפור נוסף הנקשר בפרשה; ידוע ומפורסם שהשליח הראשי לקרית גת הלא הוא הרב אבוטבול שליט"א, פועל מזה עשרות בשנים בעיר, במסירות נפש, וללא חת. אלא שמספר גורמים אינטרסנטיים המנסים להשתלט על פעילות זו בשמו ובשליחותו של הרב הבלין מקרית גת, מחפשים דרך כיצד לפרוץ את המחסום הזה שנקרא "שליח ראשי", ע"מ שיוכלו בנקל לפעול בשם חב"ד וללא תיאום עם השליח המקומי ולעשות ככל העולה על רוחם.

ישבו הרבנים וחשבו.. ומצאו פתרון 'גאוני' לכל הבעיות הללו, בדמות מכתב שיפרסם הבי"ד בקרוב (היו לא תהיה), בו למעשה הם משמיטים את כל הבסיס לטענה כי ה'שליח הראשי' הוא הסמכות הבלעדית באיזור פעילותו, ובזאת לקעקע את הלגיטימיות של השליחים הראשיים כבעלי הבית המקומיים שעל פיהם 'יושק' דבר. בגלל שיקולים צרים ואינטרסים אנוכיים של הרבנים הללו כל מפעל השליחות העולמי הולך לסבול!! לא יאומן!! לאן הגענו??
שלוחים! התעשתו!, ועשו ככל שביכולתכם למנוע דבר פרסומו של המכתב, כי עדיין אפשר לתקן. אבל לאחר הפרסום כבר לא יהיה ניתן להחזיר את הגלל אחורה.

הכותבים בדאבון לב, ובתקווה לביטולה של "גזירה" זו.
שלוחים המומים וכואבים

4 תגובות:

  1. הבעיה היא לא רק בישראל , גם בלוס אנג'לס ישנה אותה בעיה,
    השליח הראשי נישל מאות שלוחים מהצלחתם ובבניה של בתי חב"ד
    וחבל מאוד , זה ממש פוגע בקירוב יהודים ליהדות.
    מה שקורה בלוס אנג'לס כואב הלב, הרבה בתי חב"ד שמו שמות
    שונים במקום שזה יקרא בית חב"ד.
    בנוסף לכך החילול השם שזה יוצר,
    כואב הלב.

    השבמחק
  2. קוראים לזה קניבליזציה. ומה שחבד עושים לקהילה המקומית בגל מקום שהם מגיעים אליו. הם מתחילים לעשות לעצמם.

    השבמחק
  3. כמה שטויות יכול להיות בכתבה אחת...
    ראשית הרב הבלין הוא המרא דאתרא ויש לו כח לפעול מהרבי (וכידוע שהרב שד״ב וולפא שהרב הבלין לקח ממנו את הישיבה, הפסיק להתנגד לו לאחר שהפך להיות המרא דאתרא).
    שנית הישיבה עצמה נחשבת לעושי הפעילות בעיר, והיא קיבלה את האפשרות מהרבי לפעול בעיר, כך שלא יכול להיות לאף אדם כוח טענה, לבוא ולטעון שהעיר שייכת לו.
    שלישית הרב בוטבול עצמו הוגבל ממזמן על תחום פעילותו.
    ורביעית הבית חב״ד עצמו לא פועל בכזו עוצמה שבה הישיבה פועלת (מבצע תפילין, מסיבות שבת, עריכת בר מצוות ושאר מבצעים של הרבי שהרב בוטבול עצמו ניסה להתקיל אותם)

    בברכת האמת תצא לאור 

    השבמחק
  4. חבל שאנשים אם אינטרסים צרים מנהלים חב"ד
    העזרה של עמר היא לא רק לבי"ד חב"ד
    העזרה היא בעיקר לילדים של גלוכבסקי שמשמשים בתור שלוחים
    כבר כתבו שעיקר עזרת העמותה של גלוכבסקי "שלוחים למען שלוחים" עוזרת למשפחה של גלוכבסקי

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.