רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 1 בינואר 2014

רק כמאה בני ישיבות לא פעלו כהוראת מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א בענין ההתייצבות בלשכות הגיוס

מאת בן תורה

*ממסמך רישמי של הפרקליטות הצבאית הראשית שנשלח לעו"ד דנה בריסקמן סגנית מנהלת מחלקת הבגצי"ם במשרד המשפטים עולה בבירור: מכלל 19.500 בני שנתונים 94-95 המלשבי"ם (המועמדים לשירות בטחון) זומנו להתייצבות בלשכות הגיוס לצו ראשון רק 12.843 מתוכם התייצבו 11.989 וההפרש של 854 מקורו באלו שטרם סיימו הליך כלשהו (בדיקת עיניים וכיו"ב). * מספרם של בני הישיבות שלא התייצבו כלל הוא לכל היותר 100! תלמידים * גם באותם ישיבות בודדות שבהם קיימת אווירה שלא להתייצב, הרי שמרבית הבחורים התייצבו * שום בן ישיבה אחד! אשר פעל לפי הוראות מועצות גדולי התורה של "דגל התורה" ו"אגודת ישראל" בהתאם להוראתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן שליט"א לא גוייס ולא נעצר ולא אירע לו כל נזק * "אין שום מקום למסירות נפש מדומה בישיבה בכלא 6 באווירה רוחנית מופקרת וירודה, כאשר כל בן ישיבה יכול לדחות את הגיוס בלי כל קושי כפי שהיה במשך כל השנים" * משמעות אי ההתייצבות בהתאם להוראות: הפיכת בן הישיבה לעריק ולעבריין פלילי, ומניעת כל אפשרות משחרורו מחובת הגיוס וכן להסתבכויות פליליות מיותרות במשך שנים רבות * הישג מיוחד שלא היה בעבר הוא הצלת מאות תיכוניסטים ובעלי תשובה וזאת בהשתדלות חברי הכנסת וועד הישיבות

בימים האחרונים פורסמו נתונים שיקריים והזויים, לפיהם 38.5 אחוז מכלל המועמדים לגיוס, לא התייצבו בלשכות הגיוס. את הנתונים הללו פרסמו גורמים הפועלים ללא ליאות כדי לגרום לבלבול בקרב בני הישיבות, העושים שימוש באופן תמידי במידע שקרי וחסר כל בסיס עובדתי. גם בנושא זה, ניסו אותם גורמים להפיץ נתון שיקרי, כשהם מתבססים על פרוטוקול דיון בבג"צ, כשהם משבשים באופן מכוון ושיקרי את הדברים שנאמרו.
בעקבות פרסומים אלו, חושף העיתונאי בני רבינוביץ את נתוני האמת, ומנתונים אלו עולה באופן מוסמך וברור, כי לכל היותר ישנם כמאה בני ישיבות שהוזמנו להתייצב בלשכות הגיוס ולא הגיעו, כאשר גם מתוך מספר זה, ישנם כאלו, כפי שידוע במשך כל השנים, שלא התייצבו מתוך מניעים שונים ומשונים.
הדברים עולים מתוך מסמך רישמי של הפרקליטות הצבאית הראשית (סא"ל ענבל דה-פז רע"ן יעוץ כ"א ופרט) ואשר נשלח לעו"ד דנה בריסקמן, סגנית מנהלת מחלקת הבגצי"ם במשרד המשפטים. במכתב נאמר, כי מתוך כלל המלשבי"ם (מועמדים לשירות בטחון) בשנתונים 94-95 המונים בסך הכל 19.500 בחורים, זומנו להתייצבות בלשכות הגיוס רק 12.843 בחורים, ומתוך מספר זה, אכן התייצבו בלשכות הגיוס לצו ראשון ושני 11.989 בחורים.
ההפרש בסך 854 בחורים שלא התייצבו, שמוגדרים כקוד 12, הרי שרובם הוכנסו לקטגוריה זו מאחר וטרם סיימו את כל ההליכים, בין השאר עקב אי ביצוע בדיקת עיניים וכיו"ב. מבדיקה יסודית שנעשתה בקרב הגורמים המוסמכים העוסקים בנושא אף עולה, כי גם באותן ישיבות בהם קיימת אווירה שלא להתייצב, הרי שמרבית הבחורים התייצבו בלשכות הגיוס! כפי שהורו מרנן ורבנן גדולי ישראל וראשי הישיבות שליט"א עפ"י הנחייתו המפורשת של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן שליט"א וכל חברי מועצת גדולי התורה, וכפי שהיה נהוג כל השנים מאז הקמת המדינה.
כזכור, על פי הנחיית מועצות גדולי התורה, על כל המועמדים לשירות, להמשיך להתייצב לזימון הראשון בלשכת הגיוס כפי ההסדר הנהוג, ולהצהיר על כך שהם תלמידי ישיבות החפצים בהסדר "תורתם אומנותם", ואין להם לחתום על שום מסמך.
בחלוף הזמן הוברר מעל לכל ספק, שכל הבחורים אשר פעלו בהתאם להנחייה זו, הרי שאף אחד מהם לא גוייס ולא חוייל ואינו עומד בשום סיכון כזה בזמן הקרוב. כך לדוגמא, כל אותם בחורים שקיבלו צווי גיוס לי"ב אלול תשע"ג, גיוסם נדחה לי"ט טבת תשע"ד ושוב נדחה לי"ג ניסן, כאשר לכולם ברור, שכל הבחורים שנמנים עם קבוצה זו, הרי שגם לפי החוק החדש שמבקשים לחוקק בכנסת, יהיו פטורים לחלוטין מחובת הגיוס!
יצויין ויודגש, כי שום בן ישיבה אחד! אשר פעל לפי הוראות מועצות גדולי התורה של "דגל התורה" ו"אגודת ישראל" בהתאם להוראתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן שליט"א לא גוייס ולא נעצר, וכל אחד מהם יכול להמשיך ולשקוד על תלמודו בהיכלי הישיבות והכוללים ללא כל חשש. "אין שום מקום למסירות נפש מדומה בישיבה בכלא 6 באווירה רוחנית מופקרת וירודה, כאשר כל בן ישיבה יכול לדחות את הגיוס בלי כל קושי כפי שהיה במשך כל השנים. יתירה מזאת, משמעות אי ההתייצבות בהתאם להוראות אינה משחררת את הבחור מהמשך הליכי הגיוס, וההיפך מכך הוא הנכון, הפיכת בן הישיבה לעריק ולעבריין פלילי, ומניעת כל אפשרות משחרורו מחובת הגיוס וכן להסתבכויות פליליות מיותרות במשך שנים רבות".
כמו כן, על פי כל ההסתברויות האפשריות, גם במידה ויעבור החוק המוצע בועדת שקד בהתנגדות גורפת של הציבור החרדי כולו, הרי שכל הבחורים שכבר עברו את התהליכים עד עתה, יקבלו שחרור ודיחוי מלא, ולא יעמדו אף פעם בפני אפשרות גיוס ח"ו, זאת בשונה מאלו שאינם מתייצבים, שכאשר הם נעצרים, הם מועמדים מיידית לגיוס, בלא שום אפשרות דיחוי ח"ו.
יובהר עוד, כי מרנן ורבנן גדולי הדורות, ובראשם מרן ראש הישיבה הגרא"מ שך זצוק"ל, הורו בכל הזמנים בנחרצות, כי הסדר הדיחוי הנהוג לבני הישיבות, מיועד אך ורק למי שתורתו אומנותו. הוראה זו אף נכתבה על ידי מרן הגרא"מ שך זצ"ל בחוזר לועד הישיבות בשנת תשמ"ח, שהועבר להנהלת כל הישיבות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.