רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 30 בדצמבר 2013

מה מבקשת המשטרה לדעת מעו"ד אבי לביא ומדוע הוא ברח מהארץ?

מאת כתב מיוחד

כפי שפורסם לראשונה בעולמם של חרדים: בית המשפט התיר לפרסום כי מתנהלת חקירה נגד אישים חרדים ועמותות שונות שמעורבים בהלבנת הון בצינגים בבני ברק ובסחר בחפצי אומנות מזוייפים. בפרשה הזאת שרב הנסתר על הנגלה מעורבים חלפנים, מנהלי עמותות ודמויות צבעוניות מהמגזר החרדי בבני ברק.
במוקד החקירה נמצא אבי לביא פרקליט הצמרת החרדי שנטען כי הלבין 20 מיליון דולר באמצעות עסקי ניכיון המחאות. לביא עזב את הארץ לאחר שהועלו החשדות נגדו, בחודש אב שעבר ומאז לא שב לישראל ולא התייצב לחקירה.
אבל גם למשטרה ברור שהוא לא האיש המרכזי בפרשה. יש להם מטרה לשבור אותו כדי שיגלה עבור מי הוא הלבין את הכסף ויסגיר את לקוחותיו. החקירה של יחידת להב 433 היא הסתעפות של חקירה אחרת, חובקת עולם, המתנהלת גם בישראל, ובודקת חשדות לפיהם רשת אירופית, אשר בראשה עמדו ישראלים, זייפה יצירות אמנות בעשרות מיליוני דולרים, עקצה את חברות הביטוח והלבינה את הכספים. החקירה החלה בגרמניה והועברה למשטרת ישראל לפני כמה חודשים, לנוכח המעורבות של ישראלים בפרשה.
במהלך החקירה, חוקרי המשטרה הבחינו כי באותם עסקים לניכיון המחאות בבני ברק, בהם הולבנו כספי יצירות האמנות, פרט לביא המחאות בסכומים של כ–20 מיליון דולר. בחקירה הסמויה עלו כמה מקורות לסכומי העתק שהלבין לביא: רשת זיוף היצירות, איש עסקים חרדי מוכר בארץ, וכספים ששייכים לחצר של רבנים ולעמותה גדולה בבני ברק.
לפני כמה חודשים על משרדו של הפרקליט ומצאה חומר רב הקשור לחקירה, כולל מסמכים הנוגעים ליצירות האמנות. שמו של לביא היה אסור בפרסום עד כה, אך היום (ראשון) הותר בהחלטת בית המשפט לפרסם את הפרשה.
עורכי דינו של לביא, רועי בלכר ומשה מזור ממשרד גולדפרב זליגמן ושות', אמרו בתגובה לאתר דה–מרקר: "לצערנו, איננו יכולים להרחיב בכל הנוגע לסיבות הימצאותו של עו"ד לביא בחו"ל. לביא משתף פעולה עם הגופים הרלוונטיים ברשויות האכיפה באמצעות באי כוחו. אנחנו מקווים שבקרוב ייווצרו התנאים שיאפשרו את חזרתו לישראל".
כמו כן, אנשים ששוחחו עם לביא בזמן האחרון אמרו כי הוא שוהה בחו"ל בשל רצונו להגן על לקוחותיו ולא לחשוף פרטים אודות מקורות כספיהם.
בהודעה מיוחדת שפירסמה יאח"ה נאמר כי בהמשך לפניות כתבים אנו מאשרים כי הוסר צו איסור הפרסום בעניין החשד בדבר מעורבותו של עורך דין ישראלי בפרשייה שעיניינה חשד לביצוע עבירות הלבנת הון בהיקפים ניכרים וסחר ביצירות אומנות מזוייפות. את החקירה מנהלת מזה מספר חודשים יחידת להב 433 בשיתוף עם רשות המסים, הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ורשויות אכיפה בחו״ל ובליווי פרקליטות מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה.
שמו של עורך הדין נאסר לפרסום בהחלטת ביהמ״ש לבקשת סנגורו ביום הפיכת החקירה לגלויה ועל פי החלטת ביהמ״ש שקיבל את עמדת המדינה בנושא, שמו ודבר מעורבותו מותרים כעת לפרסום. עורך הדין טרם נחקר בפרשה, כיוון שבטרם הפכה החקירה לגלויה ביוני השנה יצא מן הארץ וטרם חזר, גם לאחר שהובהר לו כי הוא דרוש לחקירה בגין החשדות המיוחסים לו. בהחלטתה ציינה כבוד השופטת כי ״נוכח עוצמת החשדות, הזמן שחלף, הימנעות המערער מלשוב לארץ דבר הפוגע בקידום החקירות ובגילוי האמת, ביטול איסור פרסום פרטיו מוצדק״. במסגרת החקירה נעצרו ונחקרו מעורבים רבים בארץ ובחו״ל, נתפס רכוש רב לרבות יצירות אומנות, נכסים וחשבונות בנק והחקירה עודנה נמשכת בלהב 433 וכלל הגופים, לרבות גופי אכיפה ומשטרות בחו״ל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.