רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 31 בדצמבר 2013

מועדון הרווקים: ​הפצצה המתקתקת של גור

מאת גערער

נתונים חדשים המתפרסמים כאן לראשונה מלמדים על פצצה מתקתקת המאיימת על יציבותה של חסידות גור ועל יכולת ההנהגה שלה לטפל בבעיות הקיומיות של פרטיה.

המדובר בבעיית האלטרע בוחרים (בחורים מבוגרים) שקיימת מאז היות ישראל לגוי, אך בשנים האחרונות לאור הסיבות שיפורטו בהמשך, הבעייה התעצמה וכבר לא ניתן לעצום עיניים ולהתעלם ממנה.
בדיקה שנעשתה בשבועות האחרונים ובמסגרתה רוכזו הנתונים מכלל הישיבות והסמינרים העלתה כי ישנם למעלה מ-280 בחורים שגילם עולה על 21 ואינם מאורסים, ומנגד מנין הבחורות שגילן עולה על 20.5 הינו 36 בלבד! היינו גרעון של למעלה מ-250 שידוכים פוטנציאליים הגוזר חיי רווקות ובטלה על קאדר שלם של זכרים מזדקנים ומקשישים.
הבעיה חמורה ולא נראה לה פתרון טבעי באופק - הבדיקה שסקרה את הלידות בחסידות גור ב-15 השנים האחרונות גילתה כי יחס הלידות של זכרים:נקבות הוא 1:0.82 (על כל מאה זכרים נולדות רק 82 נקבות). כלומר, בכל שנה ושנה גדל הגרעון ומצטבר עוד ועוד ועוד. חישובים שנעשו העלו שבעוד 10 שנים יהיו כ-1000 רווקים מעל גיל 21 שיסתובבו סביב עצמם ללא עתיד.
שורש הבעיה הוא התקונעס שאין להם שחר שהקימו חומת הפרדה ומונעים נישואין בין חסידי גור לשאר תושבי כדור הארץ, לאמר: מיהו זה ואיזה הוא שידבק בהזויים הללו. ונוסף גם הוא על שונאינו הטירוף שאחז בהנהגה הנוכחית של החצר שהשניאה את המשתייכים לחסידות ובידלה אותם מלבוא בכלל ישראל והדברים עתיקים.
בינתיים הצוות שהוקם לפני כ-15 שנה לטפל בבעיית האלטרעס - שהייתה אז כמשחק ילדים לעומת המצב של היום - ובזמנו החליט להעניק מכספי האיחוד לכל שדכן שיצליח לסגור שידוך של אלטרע סך 2000$, כבר הפסיק לפעול והתמריץ לשדכנים הלך לעולמו. הצוות ההוא התפזר בגלל פוליטיקה פנימית קטנונית ובגלל מקרי גירושין מכוערים שהיו בהרבה מהשידוכים המתומרצים שממש נכפו על הצדדים על ידי שדכנים חסרי אחריות תוך שיתוף פעולה של ההנהגה שדחפה שידוכים ממש ברוח הקודש.
הצוות שבדק את הנתונים בתקופה האחרונה מתרץ את הפער בתעלולים חשבונאיים שעיקרם ההבדל בגיל בין המשתדכים הדוחה את הבעיה שנה אחת קדימה. ידוע ידעו הדוברים כי שקר דברו, שכן גם הם גילו במסגרת הבדיקות - היסודיות, יש לציין - שהם ערכו, שהפער בגיל בין בחורים ובחורות המשתדכים מצטמצם בעקביות בעשור האחרון, ובשנתיים האחרונות הפער התהפך ובממוצע גיל המשודכת עולה במעט על גיל המשודך.
הרעיון החם ביותר מדבר על יבוא מסיבי של בנות גבוליות מחו"ל שהן ומשפחותיהן לא יודעים בדיוק מה כאן נעשה ויסגרו שידוכים עם בחורים בעשור השלישי של חייהם, וכאשר אלו יבינו מה הסחורה שנמכרה להן - הן כבר תאחרנה את המועד להתחרט. חוגים המקורבים ליודעי דבר טוענים שזו הייתה אחד ממטרות הנסיעה שבינתיים התבטלה.
בינתיים הרווקים המקשישים נושרים אט אט מהישיבות וגורמים להרס וחורבן במשפחות שלמות ואין מושיע להם. כמה מהאלטרעס משמשים כבלדרים של משימות שונות ואפלות, חלקם מתדרדר לפשע של ממש ולמעשים שהשתיקה יפה להם. מאות בחורים מסתובבים חסרי מעש בישיבות ומחפשים כל היום רק ג'ובים ותעסוקה ועוסקים בעיקר בטיפוס על הקירות ובבטלה המביאה לידי. כמה עשרות מגויסים לשירות גדוגי חללי אל אקצא-ורשה של החסידות (המפלגה) ועסוקים בטרור הפנימי והחיצוני ובין השאר חתומים על נסיון הרצח של הירשמן.
אף אחד לא לוקח אחריות על הפצצה הזאת. העיקר לפני העדה יש את כל צורכיהם ושכל בשר התותחים יאכל קש לבד.
כשמדברים על הנושא עם אד"ש הוא מגלה סימנים של קוצר רוח ואינו מוכן להתייחס לדברים. הוא מפנה את הדוברים לאברהם יוסף אירנשטיין (=חוסר טיפול) ומבהיר להם שזה לא הבעיה שלו, שהרי לנכדים שלו יש שידוכים מצוינים ללא עיכובים ומעולם לא נתקל בבעיה עליה הם מדברים


8 תגובות:

  1. לא רק בעיה של גור, זאת בעיה של כל מגזר שנמנע להתחתן עם מגזר אחר.

    השבמחק
  2. הפתרון הכי טוב וההגיוני עבור האלטע בחורים האלו, שהם יתנתקו מגור ויורידו מעצמם את כל הסממנים של החסידות הזו כמו, הויזן זאקן, ויאמצו להם חסידות אחרת.

    יצאו לדרך חדשה של חיים ללא התקונעס המחמירים של גור ויוכלו להתחתן ולחיות עם נשותיהם כבני אנוש.

    השבמחק
  3. צריך לחדש את ט"ו באב

    השבמחק
  4. אגב, בחב"ד המצב הפוך יש הרבה יותר בנות מבנים.

    אולי שישתדכו ביניהם ושלום על ישראל...?

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה עוול עשו הבחורות החב"דניקיות שמגיע להן עונש כזה, לחיות עם תקנות כאלו.

      מחק
    2. מי המטומטמת החבדניקית שתתחתן עם בחור גוראי.
      מי האוילית שתגזור על עצמה חיי סבל וצער?

      מחק
  5. רק בגור יש אלטערע
    רק בגור יש אי סדרים בכספים
    רק בגור יש שחיתות
    רק בגור יש טרור
    רק גור ורק גור ורק גור

    וחיים שאולזון המוכיח בשער יביא לנו את הגאולה ביחד עם הרב שטיינמאן.

    כמדומני שחוץ מקים ג'ונג איל אין עוד מגלומן חולני כמוך








    אופססססס
    רק בגור דומים לצפון קוריה....

    השבמחק
  6. השתגעת? למה שבחב"ד יסכימו. הכרתי כמה שידוכים של נשים חב"דיות עם גערר'ס.... שמחה גדולה לא יצאה משם. הגברת מגיעה מעולם שפוי לעולם של תקונע'ס ופתחה של גיהנום נפער מתחתיה. לא חברים, שגערר'ס ייבאו פיליפיניות [והשמועות מספרות שכמה גערר'ס אכן התחילו בכך הלכה למעשה] ובא לציון גואל.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.