רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 30 בדצמבר 2013

הכנסת תשוב לדון בהתפתחויות ילדי הכת של הלברנץ ועתידם

מאת דובר הכנסת


חודש בלבד לאחר שהועדה לזכויות הילד עסקה בהתעללות בילדים בכת "לב טהור" בקנדה, היא עורכת ישיבת-מעקב בפרשה. בישיבה הקודמת בכנסת, נשמעו עדויות קשות ומזעזעות על קהילת "לב טהור" בקנדה, בה ילדים ישראלים סובלים ממכות, העברה למשפחות אחרות "לצרכי חינוך" ונישואי קטינים עם בגירים

הועדה לזכויות הילד תשוב ותתכנס השבוע, לישיבת-מעקב בנושא כת "לב טהור" בקנדה. בישיבה הקודמת נשמעו עדויות על הכאת ילדים במוטות ברזל, שלילת מזון, נטילת כדורים פסיכיאטריים בכפיה וניתוק מוחלט מהמשפחה בישראל. עוד סופר, על השגת ציות ע"י כאב מתמיד כנעילת נעליים קטנות ממידת הרגל, גירושין ונישואים בכפיה מגיל 14 ועד פערי-גילאים, ביניהם נישואין בין בן 15 לבת 40 ולהפך. יו"ר הוועדה, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (הליכוד ביתנו) אמרה אז כי "מי שנחשף לעדויות, לכאורה, לא יכול להישאר אדיש. יש לנו תפקיד, חובה ואחריות כלפי ילדים ישראלים, ובמשך שנתיים הפרקליטות מתמהמהת בחילוצם, גוררת רגליים ולא יוזמת שיתוף-פעולה עם גורמי רווחה, חוץ וחינוך. במבחן התוצאה – הפרקליטות נכשלה". 

חברה לסיעה, ח"כ יריב לוין, שיזם את הדיון הקודם, הוסיף כי "אמנם  כל הטיפול בכתות לא ברור, מה בכלל מוגדר ככת, ומה חופש הביטוי, אך הטענות קשות, נוראות ומזעזעות והן חייבות להיבדק. מדובר במקרה חירום ומשרד המשפטים טרם נותן מענה. במשך שנתיים הזעקה איננה נשמעת וכל יום שעובר הוא פשע". יריב דרש כי משרדי החוץ, המשפטים, ביטחון הפנים והרווחה  יתכנסו לראשונה לאחר שנתיים של דיווחים על הפרשה, יחליטו כיצד לנהוג – וידווחו לוועדה בעוד כשבועיים.

בישיבה הקרובה, ישתתפו נציגי המשרד לביטחון פנים, משרדי החוץ, המשפטים והרווחה, פרקליטות המדינה, שגרירות קנדה, כת "לב טהור", ארגון לב לאחים, המועצה הלאומית לשלום הילד, הסתדרות הפסיכולוגים, המרכז הישראלי לנפגעי כתות ומוזמנים נוספים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.