רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 1 בדצמבר 2013

הרב ווקסלשטיין - הצד השני של המטבע

מאת גערער

הרב בצלאל וקסלשטיין הוא יהודי תלמיד חכם בעל שיעור קומה אשר לא הניח כמותו בין רבני גור העלובים, והוא זכור לטוב על עמידתו בעוז נגד האדמו"ר מגור שליט"א אשר ביקש להכריח אותו לפסוק הלכה נגד השו"ע, והסכים לשלם בכסאו כדי לא לעבור על ההלכה בשירות הטרור של הרבי ובניו.
אך בעת שכולם מהללים אותו על הצעד האמיץ שלו, חובה לזכור גם את הצד השני של המטבע ואת העובדה שר' בצלאל וקסלשטיין עצמו שימש ככלי שרת למערכת הגוראית המושחתת העושה שמות בבית פנימה.
אין הכוונה שהוא היה כלי שרת ממש לעניין הטרור הגוראי, אבל לכל דבר ועניין הוא יישר קו עם הקיצונים של גור ונשא דרשות נהלבות לחיזוק גורמים ושיטות נתעבות של המפיונרים של גור, למשל רק לפני כמה שנים הוא דרש בעוז נגד התופעה של נסיעת אברכי חסידי גור לאומן בראש השנה, וטען שמי שרוצה שיהיה ברסלווער, אבל בגור אין מקום לאברכים כאלו. אין ספק שר' בצלאל הידוע בישרותו אינו אוחז מדעות כאלו, אך הסכים לדבר בשם דבר שהוא כל כך אוחז אחרת ממנו.

כמו כן לפני 5 שנים בענין הבחירות לעיריית ירושלים נאם בכל תוקף והסביר למה צריך להצביע לברקת ולא חלילה וחס למאיר פרוש, וכן בשאר פרשיות יישר קו עם המערכת למרות שבתוכו פנימה ממש לא החזיק בזה.

מה שהכריע אותו זה המסע שנוהל נגד אחיינו וידידו רפאל טאומן (ב"ר ישראל) בקשר לאתר "גור און ליין", ואיתו עמו רוזנברג (בן של יוזפא), שהרבי מגור הכריח אותו לזרוק אותם מהחסידות מבלי לשמוע אפילו את דעתם, בעוד הם טענו חי וקיים שאין הם קשורים לאתר הנ"ל. לאחר שהרבי לא הסכים אפילו להצעה של וקסלשטיין לפסול את עצמו לדון (ולו בגלל שהוא קרוב ופסול לדון), בזה הוא ראה קו אדום והחליט לפרוש ממשרתו כרב חסידי גור בקרית גת.

אז אין לנו להצר על מי שרכב על הסוס ושירת את המערכת, ובהמשך נפל מהסוס. זו טיבו של עולם ששרתי המימסד מתחלפים, וכל אחד מסכים לעזור לק.ג.ב. עד שזה נוגע לקרוב משפחתו או לידידיו.

ושוב, הרב וקסלשטיין ראוי לכל הערכה והוקרה על אישיותו המיוחדת ועל החלטתו לצאת נגד השחיתות של האדמו"ר מגור, אך צריך לזכור שהוא עצמו שימש לעת מצוא כלי עזר לאותה שחיתות של אותו אדמו"ר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.