רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 1 בנובמבר 2013

מי שיכול להסביר למה גור אוסרת על אברכי החסידות להחזיק טלפון נייד כשר – שיקום!

מאת גערער

אנו מדברים על טלפון כשר ולא חלילה על סמרטפון טרף, ואפילו לא על בלאקברי או הסמטרפון הכשר החדש.

אנו מדברים אחרי שבטלפון הכשר המאושר ע"י ועדת הרבנים אין חלילה אפילו SMS (טמטום הראוי לפוסט נפרד), וכל מספר שאין רוח "חכמים" נוחה הימנו נחסם מיידית.

מה יש בטלפון הנייד חוץ מהוצאת שיחות ושעון מעורר? הסלולרי הכשר הינו מסורס לחלוטין מכל גישה לאינטרנט ואי אפשר להתקין בו שום תוכנה או אפליקציה.

אז מדוע ולמה לאסור טלפון נייד גלאט כשר לאברכי הכוללים?

ואולי הסיבה כלכלית ולא רוחנית?

זה נכון לפעם, לפני עשר שנים ויותר שמחירי הסלולר היו יקרים, אך מאז התגברה התחרות בין החברות וגם בעקבות כמה רפורמות של משרד התקשורת, המחירים צללו בחדות לכדי פרוטות בלבד, אז מדוע ולמה להיאחז באדיקות בתקנה הזו, ולמה להתעלל באברכים על לא דבר?

במצב היום הסלולרי זול יותר מטלפון נייח, ואפשר לרכוש פלאפון נייד ב20 ₪ לחודש, כולל 500 דקות שיחה (שזה יותר זול משקית רוגלעך). ובמקומות אחרים יש הרבה אברכים שמחזיקים מחמת כן רק טלפון נייד וכלל אין ברשותם טלפון נייח.

ומה לעשות שכיום א"א להסתדר בלעדיו, בגלל יש הרבה נסיעות של המשפחה באוטובוסים, נסיעות לרבי, שליחת ילדים לכל מיני מקומות, וכו' וכו'. והטלפון הנייד מביא רוגע ושלוות הנפש.


מי שמחזיק טלפון נייד נשללת ממנו מילגת הכולל
עד כדי כך הרחיקו לכת בחסידות גור, עד שאיחוד מוסדות גור מתנה את קבלת המלגה החודשית לאברכי הכולל באי החזקה טלפון נייד, כולל האברך עצמו וכן אשתו! (מצו"ב מודעה התלויה בכוללים ברחבי הארץ)
אני חושב שהאיחוד היה אמור לעודד הוזלת העלויות החודשיות של האברכים ולדאוג לרווחתם, ולא להכביד עליהם.

אז מי שיש בידו הסבר ראוי, הגיוני ומניח את הדעת לתקנה הזו – שיקום!

נ.ב.
בין הפותרים נכונה תוגרל יצירתו המונומנטלית של הרבי שליט"א, הלא היא סדרת השמעיסן הידועים, המשאירים רושם עז על כל לומדיהם והוגיהם, והיא נחשבת ליצירת מופת ולאבן יסוד בתורת החסידות, המשלבת ידע תורני, גאונות ועמקות בסוגיות חמורות, והדרכות מעשיות לעובדי השם.

היצירה מוכרת בעולם הרחב כפורצת דרך ומאירה נתיבות כעמוד האש לפני המחנה, והיא היצירה הגדולה מאז תום תקופת הראשונים.

4 תגובות:

  1. פסיכי אתה לא מצליח להבין?הוא רוצה שילמדו בכולל

    השבמחק
  2. פשוט הנייד הכשר מביא הרבה בגידות כשאתה מדבר בבית אתה לא יכול לרמז לאחרת שאתה אוהב אותה אבל בנייד אתה יכול גם לשאול אותה איך היה אתמול והמבין יבין
    וכבר היו סיפורים יש לי דוגמא חמה (אגב שקרתה בגור) אבל נחסוך את זה

    השבמחק
  3. מפחדים שאחרי החתונה החתן דנן יקבל הוראות מלבד הוראותיו זילברברג ואז אוסרים עליו ללכת עם הסלולרי מחוץ לבית ובבית הרי האישה שומעת את השיחות,אם כי בגור מסתובבים כל היום עם המכשירים בחוץ ,ולכן טוב עשו שאסרו מכשירים אלו מחוץ לבית.

    השבמחק
  4. אין שום ספק
    נאר כדי צו פייניגן די פרויען נאך אביסל
    הידועים כמגלים פנים בתורה שלא כהלכה רח"ל

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.