רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 15 בספטמבר 2013

יאכלו פרייארים ולא ישבעו

מאת משה בן-חיים
בערב החג הופיע כתבה שנייה בסדרה של אלמוני שכתב על ההבדלים בין הכשר רגיל למהדרין. הכותב שכתב בעילום שמו הכפיש בצורה מזעזעת כל הכשר מהדרין שהוא, וכדוגמא הביא את "עוף ירושלים מהדרין", וטוען שבעצם גם הכשר מהדרין הוא יכול להיות עם בעיות תברואה קשות, ולכאורה אין סיבה למה לשלם יותר על בשר\עוף מהדרין. גם  תגובה של מאן דהוא הוציא רפש על הכשר "בית יוסף" שכאילו מאכיל ח"ו נבילות וטריפות בעד בצע כסף.
לעניות דעתי ייתכנו שתי אפשרויות:
א. בד"ץ העדה החרדית נלחצו מהכתבות על המחירים המופקעים שלהם, ושלחו כתבות יזומות שכאילו יש דיון האם יש הבדל בין מהדרין לכשרות רגילה כדי לטשטש את השחיתות הנוראה שלהם במחירים המפולפלים שהם לוקחים על ההכשר שלהם (מה שנקרא בלשון הפוליטית "ספין").
ב. ייתכן ומדובר באמת בכותב תמים או מיתמם שלא סובר שיש כלל הבדל בין כשרות רגילה להכשר "מהדרין".
לגבי האפשרות הראשונה שזה כתבה יזומה של בד"ץ העדה החרדית:
בהחלט ייתכן שבעקבות החשיפה על המחירים המופקעים שלהם בעופות ובבקר, וירידה תלולה בקניות לחג ממוצרים אלו, נדלקה נורה אדומה אצלם. וכידוע שהם לא ממש "קטלי קניא" והחליטו ככה"נ לערוך כתבות יזומות נגד, שבהם יוכח למעשה כמה סטרילי ומהודר ההכשר שלהם לעומת הכשרי מהדרין אחרים כדוגמת אלו שצוטטו בכתבה כגון  "עוף ירושלים מהדרין" או "בית יוסף". וזאת ע"י שיוכח שהכשרי "מהדרין" אלו ואחרים לא שווים כקליפת השום, ואינם טובים יותר בכשרותם או בתברואה יותר מעופות\בשר של כשרות רבנות רגילה. וכך הקורא התמים יסיק שהכשר "בד"ץ העדה" הוא הוא הטוב ביותר ועליו צריך לשלם פי שניים ויותר ו"יאכלו פראיירים ולא ישבעו".
אמנם ייתכן באמת בצירוף מקרים תמים, שבדיוק כותב מיתמם החליט להוכיח שהכשר רבנות ומהדרין הם אותו דבר בדיוק, אך טענה זאת היא ממש מופרכת. כל הכשר מהדרין שמכבד עצמו, בודקים כל עוף ועוף "צומת הגידים", ומהירות השחיטה יותר איטית, ובכלל זה יותר מוקפד בכשרות כל הכשר ורמתו. אך להעלות טענה כאילו "רבנות" ו"מהדרין" זה היינו הך, זוהי היתממות לשמה ולכן קשה לי להאמין שהכתבה הזאת היא תמימה ולא יזומה ע"י גורמים שהשחיתות שלהם קצת נחשפה ברבים, והחליטו לעשות כתבות-נגד. הרי ידוע לכל שהעופות שלהם שותות שמן זית ולא מים? 

תגובה 1:

  1. תתפלא אבל ברוב המקרים, לאור החוק הקובע שכשרות יכולה רק להצטרף לכשרות של הרבנות המקומית, המשגיח של הרבנות עושה גם "השגחה" של מהדרין.
    לא בהכרח מופרך לחשוב שהכשרים "מהודרים" כאלו ואחרים שונים מהכשרי רבנות. זה מדובר (דווקא) בעיקר בהכשרי הבד"צ

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.