רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 23 בספטמבר 2013

על מה יצא זעמו של האברך?

מאת יהודי כואב

חייב לשתף אתכם במשהו. אחה''צ יצאתי עם המשפוחה לגינה ציבורית באחד מהריכוזים החרדיים. אל תשאלו היכן? (הרלוונטיות שולית כי זה כבר יכול לקרות לכל אחד בכל מקום..) הוצאתי את הפון המעפן שלי c7 הקרוי בלעז ''ודוימיו''.. וצילמתי לשם שינוי את הילדים (רוב הזמן משמש ה'דוימיו' שלי להרוס את המשפחה..) אני שם לב כי אברך - מזוקן לציבור, מביט בי חליפות על הפון שבידי ועל איזור חלצי.. ''שוווולם רב ייד'' אני שולח לעברו תוך כדי קידה עמוקה וממושכת. ''מחפש מישהו או משהו? שתדע אני לא בעניין''..  לא היה ברור לי פשר המבטים החודרים והעוינים, עד ששמעתי אותו מלחש בקול לפלגא דגופיה: ''ראית?! יש לו אייפון ביד וציציות בחוץ. אין להם בושה לאנשים האלה''..

כתגובה ספונטנית הוצאתי שוב את הפון מנרתיקו ועשיתי עצמי מעלעל בו תוך המתנה דרוכה למילה כלשהי שתשלח לעברי. אך זו בוששה מלבוא לצערי. במקום זאת, אסף הלה את השלגיה החניוקית שלו ואת שבעת הגמדים והסתלק. אז נכון, לא צריך לשים על שכאלה. אבל אני חרד! אני חרד מהזעם שתקף אותי באותו רגע. חרד מהעובדה שעד לפני שבועות אחדים היינו אני והוא יכולים לקשור שיחה מקרית על דא והא, ועכשיו הוא שונא אותי שנאה פנאטית תהומית - (האמינו לי אני לא מדמיין). חרד מהידיעה שקבוצת עסקנים המתפרנסת מקומות כשרות, או בעלי אינטרסים אחרים, מסוגלת להוביל באף רבנים גדולים וחשובים ואף לגרום להם לביטויים חסרי תקדים שרק מעוררים זילות באמונת החכמים שלי. חרד מאד שאיש כזה לא יכול להבין איך 'טלפון מצלמה' יכול לדור בכפיפה אחת עם ציציות מתבדרות. חרד מאד מאד שמא היהדות אצל שכאלה הולכת ומצטמצמת למצוות חכמים אחת בלבד. אני חרד יותר הערב אבל הרבה פחות 'חרדי'.. ולא, אין לי תוכנית להצניע במכנסיים לא את הפון ולא כ''ש את הציציות. אני גאה יותר להיות מי שאני ובמיעוט כחל ושרק. אני יהודי! יהודי שמשתדל להיות טוב יותר קודם כל בבן אדם לחבירו.

2 תגובות:

  1. אני מסכים אתך שזה שיש עסקנים שמובילים את דעת הקהל זה דבר מכעיס ומעורר דאגה, אולם דוקא בנושא של "האייפון ודומיו" אני חולק עליך ובגדול, כי אני בתור בחור צעיר שסבל הרבה מאוד מהאייפונים ומהאינטרנט וזה כמעט הרס לי את החיים לגמרי,למדתי דבר אחד האינטרנט בימינו הוא פיקוח נפש לכל דבר ועניין אם לא יותר מזה, וכל ילד בחור או אדם בכל גיל שהוא שנופל לזה, יצטרך הרבה הרבה כוחות נפש לצאת מזה, ובלשון ההמעטה נאמר שלא לכל אחד יש א הכוחות האלה. ולכן צריך להרחיק את זה כמה שיותר מכל אדם ובפרט מילדים ובחורים,ואמנם אני מודה שצורת הקמפיין שלהם אינו ראויה ומתאימה מצד עצמה ואולי אף נבזית שהרי לא כל אדם שמחזיק איפון הוא אפיקורס שציצית זה סתירה לאורח חייו ושצריך להתרכק ממנו ח"ו. אבל שאלה אחד אנו צריכים לשאול את עצמנו מה עדיף, עוד עשרות או מאות ואולי אף אלפים ורבבות אנשים שקועים בתאוות האינטרנת, אופילוג בציבור שאנשים בזים ומתרחקים מאחרים בלי סיבה מוצדקת, זה שאלה קשה אבל לי ברוור התשובה. ונראה לי שגם לך

    השבמחק
  2. wow like chasiday chabad

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.