רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 4 בספטמבר 2013

חשבון נפש

מאת: משה בן-חיים
בערב ראש השנה כשנפתלי בנט כראש ה"בית היהודי" מסתכל על השנה החולפת, ומנסה לעשות מאזן רווח-הפסד, ההפסד גובר על הריווח עשרת מונים. מנגד, שותפו לברית "האחים" יאיר לפיד יכול לציין לעצמו בסיפוק רב (מבחינתו כמובן) את ה"הישגים" שהשיג וזאת בתקופה קצרה למדי. אך דא עקא, נפתלי בנט קשור בעבותות אינטרסים לברית שלו עם לפיד, משום שאם כל אחד מהם היה בנפרד, ביבי היה זורק אותם מכל המדרגות ומושיב על כורסאות עור הצבי או את המפלגות החרדיות, או את גברת יחימוביץ'. או גם וגם.
להלן רשימה חלקית של מאזן הפסדים מבחינתו של נפתלי בנט:
א. גרם לקיצוץ אכזרי גם בישיבות תיכוניות, דבר העלול להביא לסגירתם ו\או הדחתו בעתיד מראשות "הבית היהודי".
ב. הציבור החרדי בעיקר יזכור אותו כגורם לחוק הגיוס שמחייב כל בחור ישיבה להתגייס בכפייה.
ג. ייזכר גם כשותף לגניבה של קיצבאות ילדים האכזרית ביותר מקום המדינה, ושפוגע גם בציבור שלו.
ג. הקמה של "מינהל לזהות יהודית", שהתחיל כרעיון יפה שלו, ומסתמן כמרכז לפעילות של "כל הזרמים" או בהגדרה מכובסת "כל חלקי העם" (רפורמי, קונסרווטיבי וכו') לשמחת לפיד וחבר מרעיו. בניגוד לכוונתו הראשונית של בנט. (רק נשאר לדמיין את הגברות מ"נשות הכותל" מרצות במרכז הנ"ל עם טלית ותפילין)
ד. היה חבר בממשלה שהחליטה על שחרור רוצחים של אזרחים וחיילים.
ועוד ועוד.
רשימת ההשגים בנתיים קצרה ובעיקר זכור יחידות הדיור "שאושרו לשיווק" בירושלים, וברחבי התנחלויות מבודדות. וכמובן לא שכחנו את ההישגים המינסטרייאלים הבלתי מבוטלים בהשגת תיקים חשובים. דווקא בחלק הזה יש השגים נאים, אך לא הרבה מעבר לזה.
הבעייה ששורפים גשר, אי אפשר אחר כך לחזור דרכו. וככל הנראה הנתק החמור שנוצר בין הציבורים הדתי-לאומי והחרדי, יהיה קשה מאוד לאיחוי, ומה שטיפש אחד קלקל, מאה חכמים לא יצליחו לתקן.
הגדיל לעשות (ולא לטובה) חה"כ מוזס בראיון לרדיו "קול חי" (אתמול, יום שני בשעה 17:30) שציטט מגמ' ש"יש שר של עשיו, ויש שר של עניים. ואיך נקרא שר של עניים? נ' ב' ל'. עכשיו תבין בעצמך". כך רמז חה"כ מוזס. (למי שלא הבין: ראשי תיבות נב"ל= נתניהו, בנט, לפיד). לומר לך עד כמה התהום שנפערה קשה לאיחוי. וחבל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.