רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 1 באוקטובר 2013

מלחמת ליטאים גור בחיפה - מסלקת את הליטאים מבית הכנסת לא רוצה אותם כשכנים שלהם בנימוק של 'הרחק משכן רע'



מאת חיפאי

זה עובר את כל הגבולות הם רבים עם כולם, ומדוע? מפני ששיטת גור אינה כמו כל האחרים העובדים קשה להשיג כסף וקונים, גור חומסת שודדת גונבת עושקת את מי שהם רק יכולים, כך הם עשו בערד לחב"ד וכך בבני ברק ובכמה מקומות אחרים, וכך גם במקום שהם נמצאים בו עכשיו בחיפה המקום הזה השיגו לאחר מלחמה קשה עם בעלזא

עכשיו תשמעו סיפור, הליטאים חיפשו בית כנסת אין להם מקום ומצאו ספריה שאינה פעילה, והחליטו כי יפלשו אליה מתוך חשבון שהם לא לוקחים מאף אחד שום דבר ויהיה גם להם מקום להתתפלל

אבל, מה שהליטאים שכחו כי השכנים הם חסידי גור, ואלו לא יתנו להם, מפני שאם כבר אז הם ירצו את זה לעצמם למרות שיש להם בית כנסת סמוך. חסידי גור טוענים כי גם הם לטשו עיניים על המקום והם רוצים את זה. הענין הוא שהם לא פלשו לפני הליטאים, רק כאשר הליטאים פלשו מיהרה גור להפעיל את המשטרה לסלק אותם

ומה מצב בתי הכנסת בחיפה, אז נביא לכם מה שכותבים לנו החיפאים - הגירסה הליטאית.

גור שולטים בחיפה על 4 מבנים, 1. הישיבה שלהם ברחוב מיכאל . 2. השטיבל של המבוגרים ברחוב ארלוזרוב פינת גאולה. 3. השטיבל של הצעירים והמתיבתא ברחוב הרצוג מתחת לבית הכנסת הגדול (בצמוד למבנה המריבה) 4. בית כנסת ריק בכרמיה שהשתלטו עליו לאחרונה .
הם נלחמו בעבר עם בעלזא על היכל בית הכנסת הגדול לשעבר ובעלזא ניצחו , להם יש קשרים עם יונה יהב ראש העיר והוא נלחם בשבילם והבטיח להם שהם ינצחו, בנתיים העיריה לא מצליחה להעיף את בעלזא , אז הם "מסתפקים" רק במבנים שכבר שלהם ומחכים בפינה לכולם.

לשם השוואה אנחנו הליטאים וכל הלא חסידיים בחיפה מסתפקים בחמש בתי כנסת!! בשנים האחרונות הציבור הליטאי בחיפה גדל מאד ופשוט אין איפה להתפלל.

אתמול קיבלנו הדלפה שגור עשו דלת בקיר המשותף שיש למתיבתא שלהם, לספריה העזובה של בית הכנסת הגדול ושהם מתכננים להשתלט על המקום ביום פתיחת הלימודים של המתיבתא שהוא היום.
הציבור אמר שלא יקום ולא יהיה והשאר ידוע 
מה שמקוממם בנוסף זה שהם טוענים שגזלנו אותם ושהם ידעו מראש שאם הם מבעירים את השטח העירייה תסגור את הספריה ואף אחד לא יקבל את המבנה..
ואלפי הספרים העתיקים והנדירים ששם ממשיכים להיות בבזיון בבניין מוזנח מלא טחב וג'וקים.

הסיפור הזה הוא רק בהתחלתו מפניש כאן קשוירם עדו ביניהם שלום בער סורוצקין שנכנס לענין. ומה שמעניין כלז הק ורה בערב הבחירות בזמן שלכאורה זקוקים לאחדות, אז פרצה מלחמה פנימית

יצויין, כי גור הפעילה את פקחי העירייה שסילקו את הליטאים מן המקום אבל גם אסרה על גור לפלוש עד שיקבע מי יישב במקום הזה. בגור אומרים כי גם אם לא יקבלו את הספריה אינם רוצים את הליטאים מפני שהם מבקשים להתרחק משכן רע

16 תגובות:

  1. זה החסידי גור רק לקחת מאחרים ולשטלט על כל מה זז רק אנחנו אף אף אחד אחר כמו נאצים רק עם תלבושת הם אפס שבאפס רק תישבור כמה גורים ונכנס להם לבית חולים לכמה זמן ככחה לומדים אותם אין שפה אחר תמין לי

    השבמחק
  2. למה שהליטאים לא ילכו אל הרב במבליק שלהם בנווה שאנן?

    השבמחק
  3. הדיווח הנ"ל פשוט שיקרי וחד צדדי,כי חסידי גור בחיפה כמו בכל מקום אחר הינם אנשים רגועים וישרים ולליטאים יש הרבה שטח לא מנוצל,והבעיה היא שהם מסוכסכים ביניהם,ואינם מצליחים להסתדר ביניהם אז הם פולשים לספריה שחסידי גור מנהלים מו"מ ארוך עם העיריה לקבלה בדרך חוקית והליטאים הם בבחינת המהפכים בחררה,
    לבית הכנסת כרמיה הם הוזמנו ע"י שארית המתפללים שהתקשו לקיים מנין קבוע,והיחסים ביניהם ובין אברכי גור הם יחסי כבוד והערכה זה לזה, כך שמופצת פה אבקת שנאה מעורבת בשקר,וחבל שהציבור לא יידע את האמת.

    השבמחק
    תשובות
    1. ליטאי שפוי, בטח...
      שקרן, מריחים מרחוק שזה גרער מתוסכל.
      לכתוב שחסידי גור בחיפה ובכל מקום הם אנשים רגועים וישרים, זה ממש כמו לכתוב שהפלג המחבלי אינם אלימים.
      ומעתה לעובדות:
      הליטאים ב"ה אינם מסוכסכים ביניהם, אלא שעבור קהילות אחרות שמונות מס' משפחות קטן בהרבה ניתנים שטחים עצומים, לעומת הליטאים שאינם מקבלים כלום, למרות שהם מונים הרבה יותר משאר הקהילות.
      לדוגמא:
      בעלז כשקיבלו את בית כנסת הגדול - שטח עצום - מנו בסך הכל 60 משפחות.
      גור שקיבלו שטח ענק מתחת ביכנ"ס הגדול - מונים כ20-30 משפחות בשטיבל זה.
      אבל הליטאים בקהילה זו, שמונים כ100 משפחות, להם לא מגיע כלום!
      ויותר מזה - לטעון שחסידי גור מנהלים מו"מ ארוך והליטאים משתלטים, זו הבדיחה הגרועה ביותר ששמעתי מעודי. גור תכננו להשתלט שם באותו הלילה אז שלא יבלבלו את השכל על דרכים חוקיות.
      וחוץ מזה. הם קיבלו ש/ם שטח גדול פי כמה בעבור 20-30 משפחות, אז שיתנו גם לקבוצה של כ100 משפחות שטח קטן יותר.
      מה קרה?
      רק לגור מגיע?
      בכל מקום בעולם?
      שמתם לב פעם שכל פעם שמישהו מקבל משהו גור מגיעה בטענות שזה מגיע לה?
      בין אם זה יהיה בלז, או כלל חסידי, או ליטאים, לא משנה מי. תמיד הכל מגיע לגור.
      די!
      נמאס מכם!
      חבורת שתלטנים עלובה שהמאיסה עצמה על כל הציבור.
      ולפחות כך כל שאר הקהילות בחיפה תומכים דוקא בליטאים, כי מבינים שגור סתם רוצים כל מה שאפשר על חשבון האחר.

      מחק
    2. החוצפה של גור ובעלזא שוברת כל גבול, מינו לעצמם נציג ליטאי שדואג להם היטב ואותנו דפקו עם מיכי אלפר שלא דואג לנו בגרוש!!!

      מחק
  4. אני לא ליטאי ולא חסיד גור ואומר אפילו שאני ממש לא מחבב את גור. אבל בכל זאת צריכים להיות הוגנים . כחיפאי שיודע את העובדות אני מתקומם נגד השטויות שנכתבו כאן . מה זאת אומרת לליטאים אין בתי כנסת אולי בהדר אין להם אך בנו"ש יש להם כמה ולגור אין שם כלום אז לבוא ולבכות זה הכי קל . מה לעשות שחסידי גור נמצאים בחיפה עוד מלפני קום המדינה ובמשך כ"כ הרבה שנים דאגו לבנות לעצמם מה שצריך . הליטאים גילו את חיפה בשנים האחרונות ורוצים לקבל בכמה שנים מה שהם קיבלו ב 70 שנה . זה מגוחך . הליטאים הצדיקים שאתה כ"כ מגונן עליהם רבים עם כל העולם (גם עם ראש העיר) וגם עם עצמם הם מסוכסכים והבעיה היא רק שלהם ! אני מדגיש שוב אני לא חסיד ולא ליטאי ואפילו לא חרדי אני חיפאי שיודע קצת עובדות ועוד לא נכנסתי לסיפור של ביהכ"נ הגדול כי אז אצטרך לכתוב כאן דרשה עוד יותר ארוכה .

    השבמחק
    תשובות
    1. חה חה
      לליטאים יש בנו"ש כמה ולגור אין שם בכלל....
      שכחת רק לספר שאין חסידי גור בנו"ש.
      חוץ מזה מדבריך ניכר שאתה משקר, אתה פותח שאתה לא ליטאי ולא חסיד גור, ובסוף אתה כותב שאתה לא חרדי, תגיד לי איזה חילוני היה כותב שהוא לא חסיד ולא ליטאי?
      אתה גרער שקרן כמו כל חבריך.
      והליטאים ב"ה מאוחדים מאד, ולא מסוכסכים כמו שהיית רוצה, והם דורשים את המגיע להם בדין!
      לכם יש מספיק בתי כנסת בעיר, ולליטאים יש חוסר מקום משווע, מותר לכם פעם לפרגן גם לקהילה אחרת, ולא תמיד לטעון שהכל מגיע לכם.
      מספיק רבתם עם בעלזא, ועם קהילות נוספות בעיר, כעת הגיע הזמן שתבינו שלא כל העולם מגיע לכם!!!

      מחק
  5. בראבו לחסידים. בחמשת השנים האחרונות גור קיבלה 2 מבנים מפוארים, קהילת בעלזא מבנה ענקי ומדהים, ויזניץ' בית מדרש מפואר במרכז השכונה, הכלל חסידי מבנה ברחוב יל"ג, צאנז ונדבורנה מקימים מבנים מפוארים בליבה של השכונה החרדית. וחסידות ערלוי וביאלא שמונים יחדיו שלושים משפחות קיבלו מבנה לבית כנסת כל אחד בנפרד.

    אנחנו 85 מתפללים מסלתה ושמנה של הקהילה החרדית בחיפה נאלצים לשלם דמי שכירות חודשיים מופרזים עבור הזכות להתפלל בעוד נציגינו הרב מיכאל אלפר מדבר גבוהה גבוהה ולא עושה דבר בשטח. שלח אותנו להשתלט על מבנה העירייה והבטיח שהוא יסדר שבעירייה לא יעשו דבר. אך בפועל השליכו אותנו כאחרוני הגנבים, בשעה שהוא נעלם מהשטח לחלוטין!

    הגיע הרגע לחשבון נפש נוקב האם די לנו בכך שנציגינו דואג לביתו וחבר ידידיו על גב הציבור?...

    השבמחק
  6. שימו לב למה שכתוב בתוך הכתבה עצמה; קיבלנו הדלפה שגור עשו דלת בקיר המשותף שיש למתיבתא שלהם לספריה העזובה של בית הכנסת הגדול ושהם מתכננים להשתלט על המקום. "החלטנו שלא יקום ולא יהיה". כלומר הליטאים שמעו שגור בדרך והחליטו שבשום פנים ואופן . וזה האמת כל השאר מסביב זה הפרשנות המעוותת הקבועה אצל שאולזון

    השבמחק
    תשובות
    1. אכן. לא יקום ולא יהיה!
      זה שגור עשו דלת לא הופך את המקום לשלהם!
      מותר להם להבין שיש מלבדם עוד אנשים וקהילות בעולם!
      לא הכל מגיע להם!
      הליטאים מונים הרבה יותר מהגרערס בשטיבל ההוא, והשתלטו על שטח קטן בהרבה מהשטח שכבר יש לגור, אז למה זה מגיע לגור ולא לליטאים?
      רק בגלל שיטת גור המפוארת של אני ואפסי עוד?

      מחק
  7. שימו לב איזו תשפוכת של שנאה ליטאית מפוזרת כאן, ובכן ליטאים נכבדים ליהוי ידוע לכם כי:
    א) איש בציבור החרדי לא יצליח לפתור לכם את בעיותיכם הפנימיות,אתם מנסים להעביר את המלחמות בישיבת פונביז' לכל הארץ,שיהיה לכם בהצלחה, אך עזבו אותנו לנפשנו, שימרו על מורשת הרב שך בתוך גבולות פוניב'ז ותו לא.
    ב) אתם מתפשים לכם כל פעם קרבן חדש,פעם זה חב"ד,ופעם זה גור,או ש"ס או מחבלים או שונאים ומה לא ??? אבל תמיד תתלו קללתכם באחרים,כי אתם הרי צדיקי הדור והתורה היא רק שלכם, ובדאורודנטים וצבעי העניבות אתם הרי באמת מבינים יותר מכל חסיד אחר.
    ג) לא יעזור לכם, חסידי גור בחיפה הגיעו לעיר האדומה לפני כולכם וישארו בה אחרי כולכם,אתם יכולים להשמיץ אותם ולבזות אותם אך הם קהילה לדוגמא בכל הפרמטרים האפשריים,הכלבים ינבחו והשיירה תמשיך לעבור,חפשו לכם בבקשה מקומות פנויים אחרים שלא חסרים בחיפה,ועזבו את המקומיים לנפשם,אל נא תעבירו את רוח המלחמות מישיבת פוניב'ז לכל ערי הארץ,שבו בשקט.

    השבמחק
    תשובות
    1. א) אולי תואיל ברוב חכמתך העצומה להסביר לנו מה הקשר? מה המקרה הזה קשור למחלוקת פנימית?
      ב) הקשר בין סיפור זה לעניבות הוא באמת קשר רציני, וממש נגעת בנקודת המחלוקת ממש, ובזה אתה ממש צודק, ואנחנו ממש מתנצלים על כך...
      ולגבי הקרבן החדש בכל פעם, תסלח לי, אבל משום מה לי נדמה שלגור יש קצת יותר קרבנות חדשים לבקרים...
      וזו הסיבה שכל הקהילות בחיפה פרט לגור מצדדים בצד הליטאי, ולא בצד של חסידי גור השתלטנים.
      ג) תברר קצת לפני שאתה כותב עובדות לא נכונות, הליטאים נמצאים בחיפה כבר עשרות שנים, היה את הרב קלופט, ולפניו את הרב קליין, הרב מונק, והרב מרכוס, תברר קצת לפני שאתה משקר במצח נחושה ע"מ לתרץ את ההתנהגות הבזויה של גור.
      ולגבי קהילה לדוגמא בכל הפרמטרים האפשריים.... אתה ממש ממש צודק, וכנראה לכן כל העולם ממש אוהב אתכם אהבה ללא מצרים.... אני מסתפק האם ידו בכל ויד כל בו מתאים היום לכם יותר מאשר לישמעאל....
      ובאמת כדאי שתקחו לתשומת לבכם את 2 המילים האחרונות, ותשבו פעם בשקט ותתנו גם לאחרים משהו....

      מחק
  8. אתה המתחזה לאיש החשוב מר אריה בליטנטל,שמת לב שבכל גיבובי דבריך לא השבת לענין על שום הערה שלי ??? לא התייחסת למחלוקת שלכם בין המחבלים לשונאים , לא התייחסת גם ללוחמה מבית לבית בישיבת פוניב'ז,גם לא נתת לי תשובה על ריחות הדיודורנטים וצבעי העניבות,ולגבי הערתך על הרבנים החשובים שהיו בעיר,אל נא תסטה מן האמת, הם שימשו ברבנות לקהילות של מזרוחניקים ואנשים מסורתיים,לא היו בקהילותיהם ובמתפלל בתי הכנסת ,ליטאים לא מהשונאים ולא מן המחבלים,גם לא מסיעת טוב,לעומת זאת חסידי גור גרו בה חיו בה וגידלו בה את ילדיהם לתורה וליראה, בעיר האדומה הזו,שהיתה כ"כ חילונית בזמנים ההם.
    אז אנא שוב,שבו בשקט וכבדו את האנשים ההם חסידי גור ,שמאז ומעולם הסתדרנו איתם בצורה יוצאת מן הכלל,ואל תעבירו לכאן את רוחות המלחמה מירושלים ובני ברק.
    תרגעו בבקשה ,אין לכם סיכוי כאן בחיפה.

    השבמחק
  9. חה חה חה.
    מיכי אלפר....
    שכחת רק שמיכי הוא אדם חכם ואתה כותב שטויות וממילא זה לא אמין.
    ולגבי מה שהוא לא התייחס למחלוקת בין מחבלים שונאים (שאגב, גם גור נוטלים בה חלק, כידוע), ופוניבז' ודורדורנטים ועניבות, אתה מתגלה בעליבותך, זו טענתך ותשובתך לגבי בית הכנסת?
    מה קרה, לא מצאת משהו קצת יותר אקטואלי ואינטלגנטי?
    זה קשור איכשהו לענין?
    אתה רוצה שאחרים יערבו בענין את ההתנהגות של גור בחרדי משכבם שהאישה אצלם היא שפחת מין ותו לא (אני מוותר לע"ע על פירוט יתר).
    אם אין לך מה לענות לגופו של ענין, אז תשתוק, ואל תראה את "חכמתך" לעין כל בעירוב דברים חסרי קשר ותוכן.
    ולגבי הרבנים, אתה משקר במצח נחושה, הרבנים הללו היו רבנים של הקהילה החרדית חיפה, הקיימת כבר עשרות רבות של שנים, והליטאים כבר שנים רבות קיימים בחיפה.
    ולגבי זה שמעולם הסתדרתם עם גור, אכן, גור הם היחידים שהסתדרו עם גור, אבל מלבדם עוד מישהו הסתדר איתם? בעלזא הסתדרו איתם? ויזניץ הסתדרו איתם? הליטאים הסתדרו איתם? הכלל חסידי הסתדרו איתם?
    אולי תענה איך זה שכ-ו-ל-ם כל הקהילות בחיפה, בעלזא, צאנז, סערט ויזניץ, ויזניץ, כלל חסידי, ספרדים, כולם תומכים כעת דוקא בצד הליטאי ולא בכם?
    הרי אתם חיים בש-ל-ו-ם ת-מ-י-ד עם כ-ו-ל-ם, לא?

    השבמחק
  10. ברוך שעשני ספרדי ב''ה

    השבמחק
  11. קישקוש בלבוש!
    לליטאים בחיפה יש את רשימת בתי הכנסת והמנינים כדלהלן:
    בית הכנסת בי עקיבא 100 מתפללים
    ישיבת תפארת ישראל 30 מתפללים ועוד 50 מקומות ריקים
    בית הכנסת זכרון יעקב 40 מתפללים
    המניין בתיכון לבנות
    בית הכנסת עדת ישראל
    צא"י
    בני תורה
    ר' תנחום
    המניין בתלמוד תורה
    מחובתי לציין כי לפני מס' שנים בערב שמחת תורה כשחיפש מר אלי ליברמן מקום לליטאים לרקודי שמחת תורה העלתי בפניו את האפשרות של בית הכנסת הגדול והא פטר אותי שהאברכים הליטאים לא ירדו עד שם. עכשיו שידפקו.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.