רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 9 בספטמבר 2013

חילול שבת בפרהסיה בבני ברק בחסות ההלכה

מאת בני ברקי

בראש השנה התפללתי בבית הכנסת ערלוי ברחוב מהרש"ל בבני ברק , 
ונדהמתי לראות כי  כל יום מימי החג בשעה 08:30 בבוקר  מגיע למקום אמבולנס של מד"א  (כתוב עליו דן 51)  וכונן של "הצלה גוש דן" מנחם א. נוהג בו,  וחונה את האמבולנס בנחותא ללא עול שבת וחג, 
ובסיום התפילה נכנס חזרה לאמבולנס של מד"א ונוסע חזרה לביתו.

כך זה חזר על עצמו בכל ימי החגושאלתי בתמיה לכולכם , מתי כבר יעשו סדר בדבר , עד להיכן חילול שבת וחג , הוא הרי לא נסע לאירוע כלל כשהוא הגיע לבית הכנסת וגם בחזור הוא לא נסע לאירוע , שאלתי חבר שהוא כונן בהצלה גוש דן אם היה אירוע בשעות האלו שאולי לכן הוא נסע באמבולנס (והוא אמר לי שהיה אירוע אחד ביום הראשון בבוקר והיו שם עוד כוננים של הצלה גוש דן) מי הרב שהתיר את הנסיעות האלו , יש להצלה גוש דן מספיק כוננים בכל שבת , אז מה ההיתר לנסוע בשבת וביום טוב חינם !
אין לכונן של הצלה גוש דן מורה הוראה שמדריך אותם מה מותר ומה אסור !!!  בעיצומו של חג ...
אני יכול לומר שאני דן את הכונן היקר  שהוא עשה זאת בשוגג ולא לימדו אותו הלכות שבת וחג.
נ.ב. דיברתי עם גבאי בית הכנסת  על כך והוא אמר לי שזו בעיה מוכרת ואין שליטה על כך , ואמר הכונן פועל לפי דעת תורה והוראה.

4 תגובות:

  1. זה מותר לפי ההלכה.הכונים שיש לא שווים הרבה בלי הציוד שנמצא רק באמבולנס.ולכן הכונן של האמבולנס חייב להיות ליד האמבולנס 24 שעות.כמובן שמותר לו ללכת להתפלל.וברגע שהוא הולך לבית הכנסת כבר הוא יכול ואף חייב לנסוע באמבולנס משום פיקוח נפש של עיר שלמה.

    השבמחק
    תשובות
    1. אם הוא חייב להישאר ליד הציוד משום פיקוח נפש הוא פטור מתפילה ובבדאי שאין היתר לחלל את החג בשביל תפילה בציבור.

      מחק
    2. אם תחייב אותו להישאר בבית כל הח, בלי לצאת לתפילות ימים נוראים , סעודות וכו' .
      מי ירצה להיות כונן?

      מחק
  2. הנסיעות בשבת, הן עבור המתנדבים בבחינת עונג שבת רח"ל. זה ממלא אותם בתחושת אני ואפסי עוד. יראת שמיים וקדושת שבת מהם והלאה. וכיון שעבר ושנה נעשה לו כהיתר. והוא רחום יכפר עוון.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.