רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 30 בספטמבר 2013

מה בדיוק המטרה של גור לחזק או לקלקל?

מאת חסידת גור

כשבעלי חזר מהשטיבל כולו צוחק על ההוראה החדשה שיצאה מבית מדרשו של אני לא יודעת מי (לא מסתבר שהרבי כל כך טיפש כדי לפרק לעצמו את החסידות, מן הסתם זה שוב הסוטה זילברברג או אחד מידידיו), החלטתי שנשבר לי, והפעם סופית.
אנחנו חסידי גור מודרניים, עד כמה שצמד המילים הזה יכול להיות הגיוני. חסידי גור כי נולדנו חסידי גור, וזהו. לא בדיוק מאמינים בכל החוקים המשונים שהחסידות הזאת יוצרת בשיטתיות כדי לפרק את עצמה מבפנים, צוחקים מדי פעם בפה גדול כשעוד מדריך חתנים שחושב עצמו לרב כותב עוד פרק בהלכות טהרה סתם כי משעמם לו. בקיצור גורים כי נוח לנו, כי לחיות בקהילה זה קצת מסדר את החיים. 

אני יודעת שלגור יש שריטה, כמובן בכל הנוגע למין ובכוונה אני כותבת מין ולא כמקובל "בעניינים שבינו לבינה", מכיוון שגור הרחיקו לכת קצת אחרי "בינו לבינה", ואצלם זה כבר אוחז ב"בינו לבין חברו", "בינו לבין רבו", ועכשיו, אוי געוואלד, "בינו לבן בנו". כי כידוע כששמים ילד על הכתפיים זה מעורר רגשות עזים, הילד הרי כל כך רך וצעיר והשם ירחם מה עוד, במיוחד שזהו בנו ובשרו זה עוד יותר מעורר את התאוות, או אולי בעצם מעורר את התאוות של הילד עדיין לא הבנתי בדיוק, מה שבטוח זו עבירה חמורה השם ישמור ויציל ואשרינו מה טוב חלקינו שאנחנו חסידי גור תמימים ויראים שאין לנו בראש הרהורי טומאה בזכות זה שאיננו מרימים ילדים על כתפינו.
העניין שעוד יותר הרגיז, היה שהגבאים או הרבנים שדיווחו על ה"הלכה" החדשה בבתי הכנסת השונים העיזו להגיד במילים ההלו "כפי שמקובל בידינו מדורות קודמים, כפי שנהגו אבותינו... וכו', אסור להרים ילדים על הכתפיים ובמיוחד לא חתנים שאז השם ירחם ההרהור גבוה יותר..."
בקיצור, כפי שמקובל מרבותינו וכפי שנהגו תמיד, מה????? איזה שטויות. למה אין לכם אומץ לעמוד ולהגיד "כפי שהמציא הרב זילברברג בזמן שהוא היה משועמם מאוד", למה???? אתם חושבים שהקהל טיפש?? שהקהל בור? אתם חושבים שאנחנו צאן לטבח? מה זה???

האמת שאני קצת שמחה על זה. ההוראה הזאת לא ריגזה רק אנשים כמונו, מודרניים שקצת חושבים אחרת, היא ריגזה גם את האנשים הצדיקים שבגור, אברכים רגילים וצדיקים ששומרים כבר שנים על הרבה יותר מתרי''ג מצוות כי בגור נתנו להם חומרות יתרות שהם בטוחים שזו ההלכה (הרי בגור אסור ללמוד ספרים מסויימים שם כתובות ההלכות האמיתיות כגון בענייני אישות ככה האברכים בטוחים במאה אחוז שמה שאמרו להם זו ההלכה היבשה), אבל האברכים הללו פתאום מקבלים חומרה נוספת שגם עליה אומרים שזו הלכה, אבל בה הם בטוחים שזו לא. משהו יתחיל להתערער באמונת החכמים שלהם... הם יתחילו לפקפק במה שעד היום אמרו להם.
יהיה אפשר אולי להסביר להם, שכמו שזו המצאה גם כך וכך זו המצאה שרק הורסת לכם את הבית, יהיה אפשר אולי לשכנע כמה אנשים.
מה שבטוח שאנשים כמונו כבר שונאים את גור הרבה יותר מפעם, ולעולם לא אניח לילדיי ללמוד במוסדות של גור, כי אני לא מעוניינת שיגדלו סוטים. בעזרת השם אם יהיה לי קצת אומץ אעזוב את גור סופית לנצח נצחים, אני מקווה שיהיו עוד כמה שפויים שיעשו את אותו דבר.
מה שבטוח שעוד כ10 שנים גור תהיה מפוררת ומפורקת מבפנים, וגם החניוקים שם ימצאו מקום טוב יותר.

9 תגובות:

  1. שימו לב איזה איפכא מסתברא הרבי שלנו
    לכל אורך תקופתו כאדמור. בצורה מאוד מאוד עיקבית הוא סירב להצטרף ולצרף את חתימתו. על כל יוזמה של גדר וסייג
    כמו פיאות מחשבים בבית וכו
    ולמה ?
    כי לא הוא יזם את זה ( הוא פשוט צריך תשומי)
    לעומת זה כל רעיון שהסוטה זילברברג מביא לו הוא מקבל בברכה
    וידוע גם ידוע איך בניו ובנותיו של הרבי חורקים שיניים על תופעת ״זילברברג״
    כי הם יודעים מה גודל הטירוף וגודל הנזק שהוא גורם לגור
    והסוטה ברצותו להיות מקורב לרבי. ומכיר טוב טוב את חולשותיו הוזה מדי פעם המצאות מטורפות ומרושעות ומביא אותם לרבי
    והרבי קופץ על זה כמוצא שלל רב
    וכתוצאה מכך המפלצת הזו גודלת וצומחת וצוברת פופולריות אצל הרבי
    על חשבון החסידים
    על חשבון הנשים
    על חשבון הילדים
    אנחנו בגלות בתוך גלות
    אין מה לעשות
    תעשו כמוני תזרמו
    ונחכה שהגיהינום הזה יעבור מהר

    השבמחק
  2. חייבים להאמין לפוסטים והתגובות הללו..... איזה פרץ של כשרון נשי מתגלה אצל שאולזון, מחברות אגרות ומגילות בנוסח דומה, ופוסטים באופי בסגנון שאולזוני דומה, פשוט מפעים....

    השבמחק
    תשובות
    1. ציטוט " היא ריגזה גם את האנשים הצדיקים שבגור"

      "חסידת גור מודרנית" היתה כותבת "הרגיזה" ולא "ריגזה" ( פעמיים ! )

      אך מה לעשות ! הרב שאולזון חלש בעברית

      מחק
    2. תשמעו, נמאס לי כבר לחזור על זה אבל אני אישה לגמרי, והקשר היחיד שלי עם שאולזון מסתכם בחילופי מכתבים.
      אני אכן אוהבת לכתוב בלשון גבוהה ואין לי שום בעיה להנמיך את הרמה אם זה מאוד מתחשק לכם ולכתוב בשפה זורמת קצת יותר...

      העברית והניסוח שלי טובים יותר משל שאולזון, אתם מוזמנים לקרוא

      מחק
  3. הכותבת היא נקבה כמו שאני זכר. בתור אשה ומשתייכת לקהל הקדוש, מאד שמחתי לקרוא את הכתבה. בבקשה, אני מתחננת אליך- ניתן לקרוא לשני המינים, בבקשה, תוציאו כבר היום את הילדים ממסודות החינוך שלנו. למה הם צריכים לסבול עוד כמה שנים? ובעיקר, למה אנחנו צריכים מהם ומכם? יש מספיק קהילות אחרות שתכלו למצוא את עצמכם בהן, איש לא מחייב אתכם להתקע כאן. וכבר אמר הקוצקער על אלו שטוענים שהוריהם הקימו את הקהילה: זה קלי ואנווהו ורק אח"כ אלוקי אבי...תחפשו לכם מקום מתאים. ואגב, הורי המתלוננים ובודאי סביהם מתהפכים בקברם(אם זכו להגיע לקבר ישראל בשנות הזעם)על נכדיהם שמבזים את המסורת הפולנית והחסידית של קדושים תהיו.
    אני אשה אמיתית ולא כמוך(שוב ניתן לקרוא בשני אופנים) וכואבת את השחיתות שפושה באתר.
    במקום למחות על הדברים האמיתיים מנבלים את הפה והמח.
    חבל, חבל, עד יו"כ הבא יש קרוב ל13 חודשים של שיכחת הבושה, ומי יודע אם נוכל לזכור ולתקן את הפגיעה בזולת.

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך, לא הבנתי למה החלטת שאת אישה אמיתית יותר ממני אבל נניח לזה.
      (האמת שבכל פורום בו אי פעם הבעתי את דעתי היו בטוחים שאני גבר ואף היו לי כמה ניקים בשמות גבריים בגלל זה. אני מבינה למה אישה משתמשת בשם של גבר, זה נותן יותר אמינות משום מה אבל איני מבינה למה גבר ישתמש בשם של אשה. אך מכיוון שלא המגדר שלי עומד פה על כף המאזניים אניח לזה)
      ובכן ילדיי אכן לא לומדים בגור כי אין לי ילדים בגיל של מוסדות חינוך, והם מעולם לא ילמדו שם וזה היה אחד מהתנאים שהתניתי עם בעלי לפני שנישאנו. דבר שני, המסורת הפולנית בלה בלה וכל מה שכתבת, זה לא המסורת של חסידות גור. המסורת של חסידות גור ככבר יצאו נגדה כל גדולי ישראל.
      הם ממציאים הלכות והורסים בתים. מתערבים לכל איש ואישה בדברים הכי צנועים ואיניטימיים. אם את מסכימה איתם- את צריכה טיפול רפואי.

      ולכל מי שחושב שאני גבר- איך אומרים בלע''ז, תתפוצצו.

      מחק
  4. לא קולט מה הפולמוס המטופש הזה אם מדובר בגבר או אשה אם בשאול זון זה או זון אחר, מה שחשוב הוא שהדמות מעידה על עצמה שעוד טרום חתונתה לא הייתה בעלת שאר רוח ודורשת עדינות רוחנית ולא מגושמת, ותיארה עצמה כמודרנית, ואיך נאמר זאת, זה יהיה מגוחך לומר שמה שדחף אותה לכתוב על גור זה הקנאות הקדושה להלכה "אויך מיר א פוסק רבי ר' צו"צ ", אז מה לכם חסידי גור כי תנסו להגן, והרי בכל קהילה לפי גודלה היחסי יש לה פוצים משלה (שמתיימרים להוות מוצ"ים להטיף ולמצוא "מומים" במרכאות ולהגן בכך על גסותם), ואדרבא כגודל המעלות כן גודל ההתנגדות ממי שלא שייך לזה, צא וראה, עדת גור מלאה אברכים יקרים מכל סוג תורני ורוחני ולא שייכים לרמה כאן, רבש"ע מה לכם מתנצלים, חידלו מלהגיב אפילו אם אתם ספורים באצבע ממש, תראו מה גרמתם בלהיטותכם להגיב, יכולה דמות מפוקפקת ולא מכובדת לומר לכם בלי כל צידוק ורק מתוך גסות והנאה שמתחשבים בה - תתפוצצו, חידלו חידלו לטובתכם, ראו את הפוסטים על בעלז שככל שהאדון השפל מנסה לגרותם לגרוף כניסות מעוד קהל יעד מכובד אינם מגיבים כמעט, חידלו בנפשכם הדבר

    השבמחק
  5. עוד אחת שבעלה מחופש לחסיד גור....

    השבמחק
  6. הגיע הזמן שהקהל השבוי מקרב גור יקום ויעשה מעשה ויעזוב את אלו שנתבלעה עליהם דעתם ודתם.. ויפה ש ע ה אחת קודם . חיזקו באמונתכם האמיתית ובאמת שלכם תיפסו אומץ ו עיזבו את הרדנות הגררעית .

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.