רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 30 בספטמבר 2013

בקצרה - מפה ומשם

האד' מאמשינוב אמש בשוה"ט: "אני קורא לכל מי שחרד לגורלו של מרן הגרי"ש אלישיב שליט"א, שירבה חיל בלימוד התורה לזכותו ויעורר רחמי שמים מרובים לרפואתו השלימה".

בחיפה נפתח הערב המטה המשותף לרשימות אגו"י - דגה"ת - ש"ס תחת השם: שס"ג, בפתיחת המטה נכחו חמשת המועמדים, אישי ציבור רבנים ועסקנים.                 
                             
עם פתיחת זמן חורף בעולם הישיבות, מתארגנים בישיבת פוניב'ז להקמת מטה מיוחד של מפלגת בני תורה שיופעל ע"י בחורי הישיבה בהתנדבות! המטה יהיה אחראי על תליית שלטים של עץ ברחבי בני ברק וירושלים, ושלטים של פך ברחבי מודיעין עילית.

בהודעה רשמית שהגיעה כעת מטעם הממשל המקומי של דגיסטן ללשכת רבה הראשי של רוסיה הגר״ב לאזאר, נמסר על חיסולו של הטירוריסט שריף אחמודב, אשר לפני כחודשיים ניסה לרצוח את רבה של דערבנט שברוסיה ושליח חב״ד הרב עובדיה איסאקוב.
אחמודב שחשוד בעשרים מקרי ירי ופעילות טרור, חוסל לפני מספר שעות ע"י המשטרה, יחד עם עוד 4 מחבריו.

ישי כהן בחשיפות: במהלך השבת נשם הגר"ע קרוב לשעה בכוחות עצמו, למרות מגמת השיפור עדין נשקפת סכנה לחייו

קוקר: נשק יום הדין נגד הפלג הירושלמי: הגר"ח יכריז: "מי שלא תומך בג' כמורד בשכינה" , מה התוכנית הסודית של הפלג הירושלמי? ואיזה מועמד לא קיבל את התמיכה של מרן הרב שטיינמן 

בשעה זו טקס השבעת חיילים ברחבת הכותל ובשעה 9,30 בערב תפילת רבים לרפואת מרן הגרחע יוסף בהשתתפות אלפים

הגר"ח מישקובסקי בכינוס ראשי הישיבות: מרן הגר"ח קנייבסקי אמר לי כי "מי שנלחם נגד ראש הישיבה ינחל תבוסה". "הם רוצים באיצטלה של מועמדות של בן אדם חרדי להעלות את ניר ברקת - מי שרדף את הציבור החרדי ונלחם בקודשי ישראל, איך אפשר לעשות כזה דבר"

אייל מסיקה המועמד לראשות עיריית נתיבות בראיון בקול חי: אני מנצח את הבחירות הקרובות. הרנטגן, הבבא ברוך ואיגוד הכוללים ורבנים נוספים תומכים בי. אצלי הציבור החרדי יפסיק להיות מופלה. כיום המוסדות החרדים נמצאים בתת תנאים. הסטטוס קוו ישאר בעיר.

בבימת העצרת; הראשל"צ הגר"י יוסף, הגר"ש כהן, הגר"ד יוסף, הגר"א בקשי דורון, הגר"ר אלבז, הגר"ד בצרי והגר"ב שמואלי. עקב הצפיפות יתר הרבנים מצטרפים ממבואת מנהרת הכותלאשדוד: ביוזמת הרב עמרם כנפו יו"ר תנועת שס באשדוד יצאו כ25 אוטובוסים בחינם מכל רחבי העיר לעצרת התפילה בכותל לרפואת מרן הגרח"ע בן גורג'יה שליט"א לרפו"ש

אשדוד: צבי צילקר חושף על המגעים שמנהל עם הציבור הכלל חסידי, ועל החתימה עם רשימת 'קול הלב'.

 איש ש"ס ישי סודרי היישר מהכותל; "העצרת ממש כמו ערב יום כיפור קטן". פרטים מחדרו של מרן ומצבו הרפואי.

המתמודד לראשות עיריית ביתר הרב מנחם זיידה בראיון סוער לאלי כהן; "צריך שיהיו קריטריונים ברורים בעירייה, אסור שתהיה פוליטיקה". "לא צריך ללכת ראש בקיר עם התושב. העירייה משקיעה באירועי יחצנות במקום לדאוג לציבור".
ויש לו גם דברים טובים לומר על ראש העיר הנוכחי מאיר רובינשטיין.

אלי כהן בחשיפה: שלושה בחורים מאחת החסידויות המרכזיות בשכונות ירושלים, שניסו להתקבל לעבודה במטה של משה ליאון המתמודד לראשות עיריית ירושלים, נדחו על ידי המעסיקים. "אנחנו לא מקבלים חרדים לעבוד במטה הם אמרו".

דוברת הדסה: מרן הגרח"ע יוסף עבר את הלילה ומצבו יציב, אך עדין מוגדר כקשה עד קשה מאד. הבוקר, יתכנס צוות הרופאים המטפל ברב להתייעצות והחלטה על המשך הטיפול.                    
                
 שלום ירושלמי במעריב: הרה"ר הגר"י יוסף נשא אמש את הדרשה השבועית במקום אביו, מדובר בדמות אלמונית, אפורה, רחוקה שנות דור, תרתי משמע, מהאב הכריזמטי, פוסק ההלכות הידוע.                                                
יהודה שלזינגר בקול ברמה: הבחירות באלעד זה הדבר הכי פחות מעניין בציבור החילוני והדבר הכי מעניין בציבור החרדי. עיני התקשורת החילונית למאבק בי-ם.
קמפיין יהדות התורה בי-ם נפתח תחת הסלוגן "צריכים אותך לעשירי שמונת נציגי יהדוה"ת בעירייה עובדים בשבילך במסירות רבה, ללא הפסקה. אבל הפעם, יהדוה"ת זקוקה ללא פחות מעשרה נציגים. האם נצליח ? זה תלוי גם בך".                                      

שר הפנים גדעון סער פרסם הלילה מכתב תמיכה במשה ליאון לראשות עיריית י-ם: "אני משוכנע שכראש עיר, הוא יידע היטב לשרת את עניינה של בירת ישראל מול משרדי הממשלה".                                              

שלום ירושלמי במעריב: ש"ס מרגישה יתומה, המשמעות הרוחנית והפוליטית ברורה: רבנים שעד היום התבטלו בפני מרן הגרח"ע יוסף ירימו ראש, בש"ס מעריכים שאנו עומדים בפני מלחמת חצרות שלא ידענו שנים רבות.
בניו ונכדיו של הגרח"ע יוסף על קרבות הירושה לישראל היום: "זה היה נוראי לשמוע את התקשורת ולקרוא את העיתונים בשבוע האחרון ואפילו בשבת, לפני הכל צריך לזכור שיש כאן אבא וסבא שעדיין כאן ועדיין איתנו ונלחם על חייו.                               

 ירושלמי במעריב: אריה דרעי עצמו הפסיד את החייל הנאמן ביותר שלו במערכה: מרן הגרח"ע יוסף. דרעי הבטיח להביא אותו באלונקה לערים השונות, אבל בנתיים הרב לא זז מהמיטה בבית החולים ודרעי יכול רק להפציר בבחורים שיעשו את רצונו.

וואלה: משפ' יוסף יחגגו בעוד שבועיים בחתונתה של יעל, נכדתו של הגר"ע ובתם של הרב משה ויהודית, התקווה כי מצבו של הרב ישתפר ויוכל להשתתף בחתונה בבנייני האומה

בביהכנ"ס שערי תבונה ברמות מופיע מודעה: "היות ושני מפלגות מייצגות את גדולי התורה, כדי לשמור על לגיונה של השכונה כל צד יכבד את הצד השני וסביב בית הכנסת לא תהיה פעילות".

ישראל כהן בכיכר: בחסידות גור מתגייסים להצלת המוסדות, לצד קריאת החירום אל נדיבי העם, יצא האדמו"ר מגור לשבת נדירה ביוון עם נגידי החסידות שיתרמו 50 אלף דולר כל אחד.

ארבעה צעירים יהודים בני 17 עד 26 נעצרו לאחר שניפצו מצבות באמצעות אבנים גדולות בבית הקברות הנוצרי במתחם קבר דוד בירושלים. שוטרי סיור מרחב דוד לכדו אותם בשעת מעשה.
הארבעה לומדים בישיבת התפוצות בהר ציון, ושניים מהם ידועים כפעילי "נוער הגבעות" שהורחקו מיהודה ושומרון. כל הארבעה מובאים כעת לחקירה.

שר האוצר יאיר לפיד הבטיח להעביר לי מיליארדי שקלים, כדי להקים "קופת חסמים", שתטפל בהסרת חסמים ועיכובים בבניה למגורים. כך הודיע (יום א', 29.9.13) שר השיכון, אורי אריאל. הוא לא נקב בסכום שיועבר ולא בלוח הזמנים להעברת הכספים. משרד האוצר לא פרסם הודעה בעניין זה, ושומר על שתיקה.
אריאל אומר כי בימים הקרובים יסכמו שני המשרדים רשימה של חסמים ברחבי הארץ, המביאים לעיכובים בבניית דירות. הוא מקווה, שהקצבת הכספים תביא להאצת בניית הדירות. עם זאת, לא נמסרה היום אף דוגמה של חסם כזה.
הודעת השר אריאל מעוררת תמיהה, מאחר שהיא מדברת בין היתר על חסם של בניית מחלפים, המעכב בניית דירות. חסם זה, שהוא אחת הבעיות העיקריות בבניה למגורים, נמצא כמובן בתחום אחריותו של שר התחבורה ישראל כץ. גם חסמים כמו כבישים ומדרכות נמצאים בתחום אחריות משרד התחבורה.
דוגמה אחרת שהביא אריאל היא בניית מתקני שופכין. אולם נושא זה מצוי בתחום פעילותן של הרשויות המקומיות, ואינו שייך למשרד השיכון.

משה אבוטבול הגיע לגר"נ קרליץ להתברך, יחד עם נציגי דגה"ת בבי"ש גרינברג, מונטג, סילברסטין, קאופמן, וזיידל

דוברת הדסה: פרופ' דן גילון יתן היום תדרוך על מצב הגרח"ע יוסף בשעה 16:30 בכניסה למגדל האשפוז דוידסון.

גלסנר בקול חי: המילכוד של ברקת: אם לא יהיה קמפיין אנטי חרדי, החילונים עשויים להישאר בבית. אם יהיה קמפיין אנטי חרדי, החרדים יצביעו כולם בהמוניהם לליאון. אנשי ברקת: לא יהיה קמפיין אנטי חרדי.

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט דחה בעדותו במשפט הולילנד את הטענה כי הליך האישור של הפרויקט היה מהיר באופן בלתי סביר ומעיד כי אולמרט קיבל שוחד לזירוז התהליך.

"הוא היה איטי ביחס למה שצריך להיות", טען אולמרט, "מצוקת הדיור מעוגנת בראש ובראשונה בתהליכים הבלתי נפסקים של אישורי תוכניות. אני לחצתי על כל תוכנית שתסתיים כמה שיותר מהר".

מצב מרן הגרח"ע יוסף: יגאל מוסקו מערוץ 2 בקו החשיפות: הכתבים החרדים צינים, בעוד הגרח"ע יוסף חולה החלו לדבר על פטירתו, במעוז הבוכרים התפתחה תיגרה בין מאמיניו בעקבות דו שיח על דמותו של הרב

הרב הראשי דוד לאו ביקר היום בקבר שמעון הצדיק לקראת ההילולה ביום חמישי הקרוב. בתמונה : עם מנהל האתר נורי חנניה

הנייעס החרדי: הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו ביקר בשעה האחרונה בקבר שמעון הצדיק בירושלים, לקראת ההילולה שתערך ביום חמישי הקרוב
.
בביהכנ"ס שערי תבונה ברמות מופיע מודעה: "היות ושני מפלגות מייצגות את גדולי התורה, כדי לשמור על לגיונה של השכונה כל צד יכבד את הצד השני וסביב בית הכנסת לא תהיה פעילות". 

 כיפה: פרסום ראשון: חיילת מחיל הים עלתה לתורה במסגרת מניין תפילה שהתקיים בשמחת תורה, בבסיס ההדרכה של חיל הים בחיפה. בני ישיבות ההסדר שנכחו במקום החליטו שלא למחות נגדה, כדי לא לביישה ברבים.

החשוד בפציעת שליח חב"ד הרב איסקוב, אחמדוב נורה ונהרג במהלך פשיטת המשטרה המקומית בפקיסטן.  העיתונאי אליהו אליוביץ מאתר רוטר שחשף את הפרטים

ביתר סוערת: רק החלה מערכת הבחירות, המועמדים שכנגד וייסברג וזיידה עדיין לא השיקו את הקמפיין ובמטה רובינשטיין שם לחוצים מאד ככל הנראה מיהרו לכסות את העיר בשלטים של ראש העיר ומפלגתו ו׳העמידו שומרים׳ על כל שלט, מה שלא תראו באף עיר חרדית ומה שמראה על לחץ האטומי בו ראש העיר נמצא.
ככל הנראה ביתר הולכת לאחת המערכות הסוערות כנגד כל התחזיות ופרשנים רבים נוטים כעת להמר על מהפכה כנגד כל הסיכויים לו ווייסברג וזיידה ישכילו לשלב כוחות
..
סגן עורך הפלס, ישעיהו ויין לפרסטר בקול חי "נקדש שם שמים בכך שציבור גדול יצביע ליהודי חרדי בירושלים, המועמדים האחרים אינם יראי ה' ולא ראויים לתמיכת גדולי הדור

תגובה 1:

  1. לא ידעתי, שכאשר הרב אלישיב ישב בבית הדין הגדול, הרב'ה מאמשינוב חשש לבריאותו.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.