רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 12 בספטמבר 2013

המצב מחמיר - כל ילד חרדי עשירי יוצא בשאלה

זה הטקסט שהם כתבו בצירוף לתמונה:

הידעתם - כל ילד חרדי עשירי עתיד לעזוב את המגזר החרדי.

אחת השאלות שעולות שוב ושוב בפגישות שלנו עם הגורמים האחראים במשרדי הממשלה, היא מהו סדר הגודל של היוצאים בשאלה מהמגזר החרדי.
ככל הידוע לנו, עד היום לא נערך אף מחקר כמותי מסודר על הנושא, מלבד ניתוח נתוני הסקר החברתי של הלמ"ס המופיע בנייר העמדה שלנו (http://bit.ly/10PsfRE
). אנחנו שמחים לפרסם כעת את הגרסה המעודכנת שלו, הכוללת את הנתונים החדשים שהתפרסמו לאחרונה מהסקר של שנת 2012, עוד לפני שהיא מגיעה לתקשורת.

הרעיון מאחורי המחקר פשוט מאד. אחת השאלות הנשאלות בסקר החברתי הינה מידת הדתיות של האדם, כאשר התשובות האפשריות הן - חרדי, דתי, מסורתי דתי, מסורתי לא כל כך דתי או - לא דתי חילוני. החל משנת 2007 הנסקרים נשאלו גם מה הייתה מידת הדתיות של הבית בו גדלו כשהיו בני 15, עם אותה קבוצת תשובות אפשריות.
התוצאות התקבלו על ידי שקלול הנתונים מהשנים 2007-2012, סינון שלהם בהתאם למי שהשיב שגדל בבית החרדי ובדיקת הגדרת הדתיות שלהם כיום. כצפוי - ניכר בבירור ששיעור היציאה בשאלה הולך וגדל משנה לשנה, כאשר באזור הגילאים 20-25 כעשרה אחוזים ממי שנולדו כחרדים מגדירים את עצמם כיום כדתיים, מסורתיים או חילונים.

קיימות הערכות שונות לגבי גודלו של שנתון חרדי באזור גילאי ה-20-25, אולם רובן נעות סביב 13,000 נפשות, כלומר - בכל שנה כ-1300 צעירים וצעירות עוזבים את העולם החרדי!
למרבה השמחה המדינה מתחילה להבין את החשיבות שבסיוע להם, ובקרוב נתחיל לפרסם את המידע על הזכויות החדשות להם יהיו היוצאים בשאלה זכאים, מיד כאשר יתבררו לנו הפרטים. עד אז, אתם מוזמנים להמשיך לעקוב אחרינו ולפרסם את המידע בכל מקום שתוכלו, כי במקרה של היוצאים בשאלה באמת אין פרסום רע.

2 תגובות:

  1. הכותרת שלך מטעה.
    מתוך 10 האחוזים שהפסיקו להגדיר עצמם חרדים, רק 1.27 מגדירים עצמם חילונים, או "חוזרים בשאלה".
    השאר הם דתיים או מסורתיים.

    השבמחק
  2. להלן השרשור של המקור:
    http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=2165&MessageId=171498115

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.