רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 8 בספטמבר 2013

בקצרה - מפה ומשם

כוח גדול מאוד של אנשי יאחב"ל נצפה באומן, זאת בנוסף לשוטרים הרגילים שמגיעים לאומן כל שנה 

זעזוע בקרב אנ"ש שבאו לאומן שוטרים ישראלים פרצו לדירות באמצע החג ופצעו ושדדו אנשים שלא עשו כלום

ביום חמישי הקרוב תתקיים מעמד התשליך בפארק הלאומי ברמת גן בראשות האדמו"ר ממודזיץ שליט"א יצא האוטובוס משעה 15:30 בביהמ"ד רח' חבקוק בבני ברק.

הגראי"ל עשה ביום השני של ראש השנה לאחר קריאת התורה מי שברך לכל מי שתומך בכוללים ובישיבות ולכל עם ישראל חוץ מן הרשעים שרוצים לבטל תורה לפיד וכדומה

שלושה שוטרים ישראלים שהגיעו לאומן לאבטחת המתפללים בראש השנה הוכו ע"י גויים אוקראיניים לאחר שהלכו לחגוג בליל ראש השנה בפאב מקומי במרחק רב מהציון הקדוש תוך חילול החג, השלושה הוחזרו לארץ בהוראת מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו, והאירוע יתוחקר על ידי ראש אגף המבצעים אהרון אקסול

האדמו"ר מבעלזא שלח בקבוק יין ודבש לגר"ע יוסף בביה"ח הדסה.

פוניבז'; ביום הראשון סיימו ב-14:50, ביום השני ב-14:30, לאחר קריה"ת היה ברית, הגרי"ג אדלשטיין היה סנדק. 3 נשים התעלפו ביום הראשון.

ויז'ניץ; ביום הראשון סיימו ברבע לחמש, ביום השני סיימו בארבע.

סערט ויז'ניץ; בשני הימים סיימו ב-4.

בר"ה התפלל החזן צבי וייס בביהכנ"ס קוממיות אברהם בתל-אביב.
תפילה מרגשת מאוד בהשתתפות מאות מתושבי העיר, דתיים וחילוניים.
ביוה"כ יגיעו לביהכנ"ס גם אהוד אולמרט, אהוד ברק, ואהרון ברק.

חבר הבד"צ הגר"נ פרנקל מחה בדרשת שבת שובה בבית מדרשו, על הפשקוילים נגד הראב"ד הגר"מ שטרנבוך.

בישיבת גרונדא יתפללו השנה באולמי כתר מלכות עקב העומס הרב והציפיפות בשנים הקודמות בירשות מרן הגאון רבי דוב צבי קרלשטין שליט'א בליל החג הראשון עברו אלפים מתישובי אשדוד ובני הישיבה והקהילה לברך ולהיתברך ליקראת השנה החדשה כמו כן אדמורי ורבני העיר וברושאם האדמור מפיוסבורג שליטא אים קהל חסידיו שבאו ליתברך מפי ראש הישיבה

מעריב:הרב ברלנד ביטל הגעתו לאומן לאחר שבכיר באוקראינה שהבטיח שהרב לא יעצר תמורת מאות אלפי$ הודיע ברגע האחרון שלא יכול להבטיח שלא יעצר

מעריב: רוחוס מיש, שומר ראשו של היטלר בזמן מלחמת העולם השנייה והעד האחרון לשעותיו האחרונות בבונקר בברלין, מת בר"ה בגיל 96.

בחדרי: נכדו של האד' מקרעטשניף קרית גת צעד רגלית באמצע החג מק"ג לב"ב יחד עם רעייתו, את המשך תפילות החג התפלל בביהמ"ד של דודו האד' מפרמישלאן.

תפילות לרפואת הגר''ע יוסף: עיתון 'המבשר' היומון היחיד שמפרסם הבוקר להתפלל לרפואתו.

ארה"ב: הנגיד ר' שלמה זקהיים ז"ל נפטר בגיל 45 לאחר מחלה. תרם רבות לארגוני צדקה וחסד.

דרעי בקול ברמה: דאגנו לבחורים שיגיעו ושיהיה לרב מניין בנפרד, בלילה הראשון של החג סעדתי עם בני המשפחה בבית ואח"כ צעדתי עם אטיאס כשעתיים לביה"ח והשתתפנו בתפילות ובסעודות.

ידיעות; השבוע הגורלי של אובמה. יום שני: הקונגרס חוזר מפגרת הקיץ. יום שלישי: נאום אובמה לאומה. יום רביעי: הצבעה ראשונה של הסנאט על תקיפה. עד יום כיפור: הצבעה סופית של הסנאט. יום שני הבא: הצבעה בבית הנבחרים.

יתד נאמן בעיתון החג; 2,500 מודעות מאורסים התפרסמו השנה בעיתון.

הפרשן הצבאי אלכס פישמן בידיעות: "הסיכוי שארה"ב תתקוף בסוריה עומד היום על פחות מחמישים אחוז. אם בכל זאת תהיה תקיפה, היא תהיה הרבה יותר מסיבית מהתוכנית המקורית. גרמניה ורוסיה במאמץ למצוא פתרון דיפלומטי".

כיכר השבת; המאמצים להטסת הרב ברלנד לאומן, שנכשלו, כללו מטוס פרטי בתרומת שני עשירים שבוטל בשל קוצר הזמן. וגם, סיקור מיוחד מהחג במרוקו ווידאו בלעדי מהשירה עם הרב בסעודה שלישית וההבדלה של הרב ברלנד, אמש.

ברכת מזל"ט למזכיר לשכת אגו"י בירושלים הרב חיים שלמה ברנשטיין להולדת הבן בערב ראש השנה.
הרב זלמן מלמד, רב היישוב בית אל, הודיע בדרשת שבת שובה על פרישתו מתפקיד רב היישוב, בשל כך שרוצה להתרכז יותר בתפקידו כראש הישיבה הגבוהה.

אומן: ביום הראשון והשני סיימו ב15:30, כעת ריקודים בחצר הקלויז עד אור הבוקר, הצלה אוקראינה פינו בחג חולה לקייב, גשום כמעט כל הזמן.

סגן ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש הותקף בשבת בבוקר על ידי סיקריקים בשטיבלאך מאה שערים. הוברח מהמקום על ידי תושבי השכונה.

נשיא איראן רוחאני שיגר ברכה לעם היהודי: "בזמן שהשמש עומדת לשקוע מעל טהרן, אני מאחל לכל היהודים, ובמיוחד ליהודים באיראן, ראש שנה מבורך".
נתניהו בתגובה: "אינני מתרשם מברכות שיוצאות מפיו של משטר שרק בשבוע שעבר איים להשמיד את מדינת ישראל. המשטר האיראני ייבחן רק במעשיו".

דקות ספורות טרם כניסת החג שוחח הרב הראשי הרב דוד לאו עם מרן הגר"ע יוסף שליט"א שביקש שיתפללו עליו לבשורות טובות. הרב לאו אמר שהעם כולו מצפה לחלקים הבאים של ספריו וכלל הציבור מתפלל לרפואתו השלמה.

נדבורנה; ביום א' סיימו ב-4:45, ביום ב' ב-3:15. האד' ערך 'מי שברך' לדן (בן חנה) גרטלר, במעריב של יום ב', בהשתתפות גרטלר. האחים של האד' כובדו בתפילות, האד' שימש כבעל תוקע.
צאנז; ביום הראשון סיימו ב-18:45, ביום השני ב-15:00. כעת עוברים האלפים אצל האד' אחרי מעריב.

הנייעס החרדי: עם צאת השבת נכנסו מספר גנבים אוקראינים לדירת יהודים שבבנין הגדול ברחוס פירוסקה 6 ורוקנו את הדירה.

ראוי לציין שהבניין נמצא מטרים ספורים מהציון הקדוש וכיום כמעט חצי מהדירות שבבניין בבעלות יהודית. כמו כן במשך שאר ימות השנה רוב הדירות שבבעלות יהודיים מאוכלסות ביהודים.

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א הביע זעזוע מההתפרעויות בהר הבית אשר מטרתן היתה לפגוע ביהודים שבאו להתפלל ברחבת הכותל המערבי ביום ראש השנה.
כל פעולת אלימות ראויה לגינוי, אך שבעתיים כאשר היא במקום קדוש לעם היהודי. על העולם לגנות מעשה זה ולהביע סלידה מהנסיון לפגוע ביום הקדוש במתפללי הכותל המערבי.
רק לפני כחודש המוסלמים ציינו את חודש הרמדאן והיהודים כיבדו את פולחנם, למרות והדבר הכביד רבות על מתפללי הכותל המערבי.
משטרת ישראל ראויה להערכה על פעילותה הנמרצת למנוע פגיעה במתפללים, והשבת הסדר הציבורי למקום הקדוש, העדות לכך היא רבבות היהודים שפקדו את הכותל המערבי בימי ראש השנה ובשבת. על כוחות הביטחון לעצור את המתפרעים ואת המסיתים ולהביא אותם לדין.

הגרש"א התבטא בחג "עלינו להודות שהשלטון עוד לא אסר לתקוע בשופר" הסקופים: הגרש"א קידש ביום א' ב17:00 לאחר מנחה

ראש השנה בסמוך לציון רבי נחמן מברסלב - אלפי איש טופלו במרפאת אומן: החל מיום רביעי ועד להערב (מוצ"ש) נערך מבצע האבטחה השנתי הגדול בסמוך לציונו הקדוש של רבי נחמן מברסלב בעיר אומן באוקראינה לשם הגיעו רבבות מישראל ומכל רחבי העולם. פראמדיקים חובשים ורופאים פעלו במשמרות סביב השעון ב'מרפאת אומן' הממוקמת במתחם 'הקלויז' ובחסות 'מרכז ברסלב העולמי' והעניקו עד כה טיפול רפואי ל-2137 איש שסבלו מבעיות נשימה-אינהלציה עקב הקור והגשמים, התייבשויות, חבלות, התעלפויות, פציעות, ומקרים רפואיים שונים.

גור: יום א' סיימו ב: 13:15. יום ב' סיימו ב: 13:00. בליל א' עברו שעתיים להתברך אצל האד'. לבקשת האד' חזרו שוב על חלק מתקיעת השופר.

מסתמן כי הגר"ע ישוחרר מחר! קו החשיפות: דרעי ואטיאס נכחו כל החג יחד עם הרב משה יוסף וצבי חקק, מנין מצומצם של 13 איש התקיים בחדרו, ישי הגיע ברגל בערב שבת.

פוניבז'; ביום הראשון סיימו ב-14:50, ביום השני ב-14:30, לאחר קריה"ת היה ברית, הגרי"ג אדלשטיין היה סנדק. 3 נשים התעלפו ביום הראשון.

אלפים מתושבי בני ברק נהרו בליל א' של החג להתברך מהגר"ש וואזנר, יצא למרפסת ביתו כל חצי שעה לברך. סיימו את התפילה כל יום ב2.

בני ברק: רחוב ר"ע התנגן ביום ב' של החג שירי ראש השנה בחנות של ועד הרבנים.

דז'יקוב ויזניץ: ביום א' סיימו ב: 17:00 ביום ב' סיימו ב: 16:20. בשבת התקיימה ברית אצל האד'.
במוסף של יום א' של ראש השנה הוזעק רופא להגראי"ל לאחר שאיבד נוזלים ונחלש, לאחר מנוחה קצרה המשיך בתפילה

כל כך הייתי מושפע מהוואצאפ בחג, לפני התקיעות במקום לומר ''למנצח'' שבע פעמים, עשיתי העתק הדבק...

י-ם:הג"ר נטע פריינד אושפז בליל שבת בשע"צ,לאחר איבוד נשימה. מצבו התייצב
באשדוד פונתה מרובע ז ברחוב האמוראים בחורה ביום השני שנפלה מגובה במצב בינוני עד קשה.

אלפים נהרו בליל החג להתברך מהגר"ח קניבסקי. השנה הוצבו מחסומים לאורך הרחוב. כשעתיים ישב הגר"ח לקבל את האלפים.

בעלזא: ביום הראשון סיימו ב: 6. ביום השני סיימו ב: 5. ויזניץ: ביום הראשון סיימו ב: 4:30. ביום השני סיימו ב: 4.
מיר: ביום א סיימו ב- 14:20 ביום ב- 13:40. גרודנא: יום א: 15:30. יום ב: 15:00. אצל הגרמ אלישיב בשני הימים התחילו ב-7 וסיימו ב-12:30.
הגראי"ל עשה ביום השני של ראש השנה לאחר קריאת התורה מי שברך לכל מי שתומך בכוללים ובישיבות ולכל עם ישראל חוץ מן הרשעים שרוצים לבטל תורה.

שעה לפני כניסת החג הגיע הגרש"א לכותל התפלל וערך מי שברך להגר"ע יוסף

באיאן: בשתי הימים סיימו ב: 3:45. נדבורנה: יום א סיימו ב4:45. יום ב סיימו ב3:15. האד ערך מי שיברך לדן בן חנה גרטלר. במעריב יום ב דן גרטלר השתתף.

ויזניץ מרכז: במהלך החג נולדה בת להרב חיים מאיר הגר בן האד וחתן האד מספינקא ארצות הברית.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שיגר לגר"ב לאזאר, איגרת ברכה ליהודי רוסיה לרגל ראש השנה. "מאחל מכל הלב, שתהיה להם שנה של אושר והצלחה, של בריאות טובה והישגים חדשים".
צאנז; ביום הראשון סיימו ב-18:45, ביום השני ב-15:00. כעת עוברים האלפים אצל האד' אחרי מעריב

הכנסת אורחים אומן בעלות של 2 מיליון וחצי דולר. 8 ארוחות ל8000 איש+ 5 אלף לקחו לבית. כעת מוזיקה וריקודים עם בערי וובר.

מנהיג נטו"ק בארה"ב בראיון לערוץ 10:הציונים נהנים מהאנטישמיות שיש בעולם

ישתבח שמו הזבל של זה ויזניץ בני ברק

ידיעות י-ם; משה ליאון הבטיח לתושבי פסגת זאב שיקדם הקמת בריכה. זמן קצר לאחמ"כ אישרה העירייה העברת 1.7 מיליון ש' לתכנון המתחם. פינדרוס: "נודף ריח של בחירות". העירייה: אין כל קשר לבחירות.

י-ם: במהלך החג והשבת עשרות דירות נפרצו באזור שכונת גאולה ורוקנו מתכולתם, המשטרה חוקרת.

הגרש"א התבטא בחג "עלינו להודות שהשלטון עוד לא אסר לתקוע בשופר" הסקופים: הגרש"א קידש ביום א' ב17:00 לאחר מנחה
ביום ב' של ראש השנה, אחה"צ, פונה הגר"י גלינסקי לביה"ח מעייני הישועה עקב חשש לאירוע מוחי.

2 תגובות:

  1. בחייאתק יא רבי חיים באממתת שאתה חושב שהשעה המדוייקת בה כלו תרועותיו של פייפער משומם זה או אחר חייב לעניין אותנו יותר מכל מה שקורה או עומד לקרות?!
    כמו סיפורי האלף לילה על מזימות המוסד נגד הנוכל המטורף עם הטלית. או שהגעת למסקנה שקהלך עשוי שמויגערס רפוסי תבונה ומיץ טחורים זה מה שראוי להם..

    השבמחק
  2. ר' חיים
    היות ואתה מקפיד על האמת
    אז נא לתקן את הטעות שלך
    נכדו של האדמור מקרטשניף - לא הלך ברגל מקרית-גת לב"ב
    אלא , מכיוון שאשתו כרעה ללדת , נסע איתה למעיני הישועה כמלווה

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.